Bij wijze van experiment ben ik een (kerst) feest horloge aan het in elkaar zetten. Aan de voorkant zie je het uurwerk (6498 soignee), en niet de tijd. Bij een feest is de tijd namelijk niet van belang. En als het dat wel is het geen goed feest, zie voor uitleg het blauwe boekje.
Als je stieken naar de achterkant kijkt zie je daar wel de tijd.
Leuk idee. Volgens het blauwe boekje is het bij sommige kleding/gelegenheden zelfs niet gepast een horloge te dragen. Dit is dan een hele mooie ontwijkmogelijkheid voor fervente horlogedragers.
Grappig idee. Er was over dit onderwerp volgens mij niet zo lang geleden nog een discussie. Toen ging het om een bruiloft. Dan is dit misschien een mooie oplossing!
leuk idee. Je zou ieder horloge natuurlijk kunnen omdraaien met wat moeite maar het zou één leuke variant kunnen zijn op de JLC Reverso. (met bijpassende manchetknopen? )
Het idee van de Reverso is natuurlijk wel erg mooi.
Dat is origineler dan een uurwerk omgekeerd in de kast zetten en de lugs afzagen en binnenstebuiten aanlassen/solderen.
zeker een leuk idee, en het zou inderdaad helemaal grappig zijn als je het horloge ook andersom zou kunnen dragen, juist niet wat de reverso kan maar juist de achterkant boven, vergt wel speciale bevestiging van de band en lugs denk ik…suc6…ben ben benieuwd naar de eerste afbeelding.
Bij deze met plaatjes in de pellikaan timing versie, achter en voorkant.
Voor als je wil weten hoe laat het dan is kun je net sneaky naar de achterkant gluren. Een speciaal soort natobandje zou hier wellicht op zijn plaats zijn
Erg goed gelukt - Ik weet niet hoe snel de tandwielen ronddraaien die zichtbaar zijn, maar misschien zou je 1 tandje kunnen kleuren zodat je toch stiekem kan zien hoe laat het is
het minuten rad is voor 1/4 zichtbaar, deze draait 1x per uur rond. Beetje weinig helaas. Er is iemand, volgens mij een duitser die bij deze configuratie een mini wijzerplaatje aan deze kant monteert. Maar dan kun je dus weer gewoon zien hoe laat het is…
Echt super, dit is nog niet de definitieve versie als ik het goed begrijp?
Het hoe uiteindelijk te spieken valt op de achterkant lijkt me lastig, ben benieuwd hoe je dit uit gaat werken! Ik ben iniedergeval wel enthousiast te krijgen voor dit soort originele initiatieven waarmee iemand zijn vakmanschap weergeeft :~
Heb even je foto’s zichtbaar gemaakt, maar moet eerlijk zijn en vind het echt drie keer niks.
Vind er weinig “echt” creatiefs aan en dus meer een poging om maar weer iets nieuws te bedenken/maken. Uiteraard ieder zijn smaak!
1 beeld zegt meer dan 1000 woorden, nu ik het zo zie vind ik het toch niet zo mooi, het moet wel origineler want dit is gewoon een zichtbodem die aan de de bovenkant zit, en zoals gezegd, dit uurwerk is niet zo mooi gedecoreerd. Die Glashute is trouwens wel erg aantrekkelijk ook al is dit niet wat je voor ogen hebt.