Na een lange dag op werk vol bloedtransfusies en ascitesdrainages ben ik op mijn arreslee gestapt om naar de grote paddestoel te vliegen waar @Barboendel zijn pittoreske smidse heeft.
Ik ging daar naartoe omdat daar iets voor mij klaar lag.
Ene @jurk , de grote tekenaar van het horlogebos, had namelijk met zijn trouwe helpers een liefdadigheids actie op poten gezet.
Het hele horlogebos wilde daar aan mee doen, maar er was maar plek voor 300 kabouters. Ik was één van die 300.
Er werden allerlei ingrediënten in de toverketel gestopt. Iedereen gooide er een handje euro’s in, maar er waren ook personen die wat meer erin gooiden.
Zo was daar @taaiewillem.
Hij gooide er een horloge in.
Na een paar weken pruttelen en flink roeren sprak de grote Jurk zijn toverspreuk uit en tiefde zo de toverketel van het vuur af.
Wat er toen gebeurde was ronduit magisch.
Een grote wolk vol vonkjes en gluhwein damp steeg op en er ging voor bijna €6000,- naar het weeshuis voor eekhoorntjes en een aantal van die 300 kabouters kreeg een prijs. Waaronder ik.
Dat zag ik totaal niet aankomen.
Mijn prijs belande voor de deur van de paddestoel van barboendel. Barboendel, een vaardig smit/alchemist ging aan de slag met het horloge van taaie Willem en zelfportret van de grote Jurk en vervaardigde na een aantal dagen noeste arbeid het volgende product…
Ik kon het horloge plukken uit de kerstboom en nam het mee naar huis alwaar ik met mijn gare camera wat foto’s nam om deze vervolgens te plaatsen in de krant van het horlogebos.
En zo, lieve kindertjes, kreeg ik met kerst een uniek cadeau welke nog lang om mijn pols zal prijken.