Kerst NA; de Jurkvicta 1953

Na een lange dag op werk vol bloedtransfusies en ascitesdrainages ben ik op mijn arreslee gestapt om naar de grote paddestoel te vliegen waar @Barboendel zijn pittoreske smidse heeft.

Ik ging daar naartoe omdat daar iets voor mij klaar lag.

Ene @jurk , de grote tekenaar van het horlogebos, had namelijk met zijn trouwe helpers een liefdadigheids actie op poten gezet.

Het hele horlogebos wilde daar aan mee doen, maar er was maar plek voor 300 kabouters. Ik was één van die 300.

Er werden allerlei ingrediënten in de toverketel gestopt. Iedereen gooide er een handje euro’s in, maar er waren ook personen die wat meer erin gooiden.

Zo was daar @taaiewillem.
Hij gooide er een horloge in.

Na een paar weken pruttelen en flink roeren sprak de grote Jurk zijn toverspreuk uit en tiefde zo de toverketel van het vuur af.

Wat er toen gebeurde was ronduit magisch.

Een grote wolk vol vonkjes en gluhwein damp steeg op en er ging voor bijna €6000,- naar het weeshuis voor eekhoorntjes en een aantal van die 300 kabouters kreeg een prijs. Waaronder ik.
Dat zag ik totaal niet aankomen.

Mijn prijs belande voor de deur van de paddestoel van barboendel. Barboendel, een vaardig smit/alchemist ging aan de slag met het horloge van taaie Willem en zelfportret van de grote Jurk en vervaardigde na een aantal dagen noeste arbeid het volgende product…

Ik kon het horloge plukken uit de kerstboom en nam het mee naar huis alwaar ik met mijn gare camera wat foto’s nam om deze vervolgens te plaatsen in de krant van het horlogebos.

En zo, lieve kindertjes, kreeg ik met kerst een uniek cadeau welke nog lang om mijn pols zal prijken.

82 likes

:joy: Prachtig… Zowel je verhaal alsmede het horloge!

2 likes

Prachtig gedaan, zowel het verhaal als de plaat…:+1:

2 likes

Heerlijk verhaal heerlijke dial !

2 likes

Prachtig verhaal. Maar nu de vraag ‘hoe’ heb je dit gedaan barboendel? :+1:

2 likes

Prachtig!!!

2 likes

Riddertje rolex en de heks is er niets bij :+1:
Mooi stuk.

3 likes

Hahahaha! Wat een top verhaal. :joy::+1:
De prijs had niet beter terecht kunnen komen. :pray:t2:
Heel veel plezier er mee!

@Barboendel en @taaiewillem jullie nogmaals bedankt voor het mogelijk maken van de prijs!

4 likes

Horloges met een verhaal, dat zijn verreweg de leukste. Vind ik.
Veel draagplezier! :ok_hand:

2 likes

:joy::joy: goed verhaal! Alsmede het resultaat! :muscle:t3:

2 likes

Prachtig verhaal en mooi horloge geworden!

2 likes

Heel gaaf

2 likes

Heerlijk kerstverhaal met een happy end. :sunglasses:
Mooi! :+1: :+1: :+1:

2 likes

Mooi!

2 likes

Goed verhaal, geniet er van.

2 likes

Als ik had geweten hoeveel leuker het horloge zou worden, had ik het met nog meer plezier geschonken!
Heel veel draagplezier ermee en uiteraard bedank ik Barboendel, wiens magische toverkunst ik niet voorzien had. Overigens iedereen nog fijne feestdagen en een voorspoedig Nieuwjaar toegewenst!

6 likes

Hilarisch

2 likes

Hahaha heerlijk vermaak :ok_hand:geniet er van

2 likes

Mooi verhaal, geniet van het horloge.

2 likes

Hahahaaah, wat een geweldig verhaal jongens en meiden! :joy: Uiteraard heb ik er in mijn smidse een hele hoop lol aan beleefd om samen met een delegatie elfjes van de noordpool hier wat moois van te mogen maken en onze meestercartoonist @Jurk en @taaiewillem wil ik nogmaals bedanken voor hun onmisbare bijdrage om dit mede mogelijk te maken.

Natuurlijk benadruk ik wel even dat dit slechts een kleine moeite is geweest in vergelijking met de noeste arbeid die verricht is om het stripalbum en liefdadigheidsactie daarbij op poten te zetten, dat moet wel gezegd worden! Hulde aan diegenen die dat allemaal mogelijk hebben gemaakt!

Ik ben ook blij dat het horloge zo goed terecht gekomen is en dat het een resultaat is geworden die ook echt draagbaar is. Het past ook wel echt bij je @Rakzaba, want de wijzerplaat heeft nu ook gewoon een hele coole tattoo!

Over het ‘hoe’ ik dit allemaal gedaan heb bestaat al een apart topic genaamd ‘vintage stijl zelf bedrukte wijzerplaten’ en mocht iemand het leuk vinden om te doen en specifieke vragen hebben die nog niet beantwoord zijn, stuur mij gerust een PMmetje.

:star2::star::star2::star::star2:Fijne kerst nog allemaal! :star::star2::star::star2::star:

9 likes