Kerstcadeau, horloge of .........?

Kerst komt er weer bijna aan…nu mag ik een cadeau uitzoeken. Het enige horloge dat binnen budget en smaak valt is de Tissot PRS516 met blauwe plaat. Anders zit ik te denken aan een Oxboard Balanceboard ( soort Segway maar dan zonder stuur)

Ik hou van een dressy/sport (clean) look
Automaat
Swiss made
Saffier glas
Lederen band
Opgelegde uurmarkers (geen must)
Datum op 3 of 6 ( datum geen vereiste)
Bewerkte wijzerplaat is een grote plus

Afknappers zijn:
Romeinse cijfers
Afhakte cijfers
Hommages
Datum op 4
Chronografen met 3 subdials

Zijn er nog leuke alternatieven of zal ik gewoon een beetje over de weg zoeven op zo’n Balanceboard en zelf binnenkort mijn volgende grailwatch kopen?

Ben benieuwd met welke opties jullie komen…

Welk bedrag moeten wij aan denken?

De Tissot PRS 516 kost €475 nieuw…onder de €500…

Seiko sarb033 ?

2 likes

Haha, welke gedeelte daarvan is Swiss made?:wink: Wel een mooi klokje overigens!

Wat denk je van een envelop met €500,- in je kerstsok als bodempje voor de aankoop van je grail…

Tja, geld geven vinden wij onpersoonlijk…onze cadeaus bestaan eigenlijk altijd uit uitjes en ervaringen en soms een fysiek iets…

Hier voor €395
https://www.horlogewinkel.eu/webwinkel/tissot-horloges-nieuwe-collectie-horloges/tissot-prs-516-u-chr-qtz-brc-q-blu-ind/

Overweeg eens om een vintage horloge te kopen, voor dat budget is een hoop leuks te vinden…

Dit uurwerk is preciezer als de zwiterse 2824, eigen ervaring :wink: maar die tissot is een quartz

1 like

Wel een zwaar horloge:

Zie extra informatie: gewicht 300 kg

:smile:

1 like

Tissot Visodate?

1 like

Dat is dus een quadruple no no…

Heb ik ook overwogen maar…mwa… Miss maar eens in gevangenschap van de dealer bekijken…

Een mooie Steinhart…

1 like

Je klinkt niet echt overtuigd van de Tissot. Dan is €500,- wel een hoop geld. Ik zou het niet doen.

Maar ja, die balanceboard zou ik ook niet doen…

1 like

Ik zal dat criterium om de door jouw genoemde reden toch eens heroverwegen…:+1: Een Seiko krijgen is toch anders dan zelf kopen haha

Nee klopt, de horloges die ik ambieer (Omega, Rolex, JLC) ga ik voor kerst niet krijgen…maar zo’n Balanceboard ben ik wsl ook zo op uitgekeken😔 Hence my struggle…

Doen, die PRS516…volgens mij heb ik er €380 voor betaald, al 4 jaar terug. Is nog steeds te krijgen. Op bijgaande foto is het blauw niet zo

mooi…zal proberen nog een nieuwe te maken.

Het gaat om deze PRS516 met evt. lederen racestrap