Kerstcadeau voor de vrouw

Goede avond allen,

Ik ben op zoek naar een klokje voor mijn vriendin om haar cadeau te doen voor kerst. In de afgelopen 2 jaar vind zij horloges dragen ook steeds leuker te vinden, en kunnen we nu zelfs samen weg kwijlen bij al het moois in de etalage van de juwelier.

Ze heeft op dit moment een Tissot T-clasic dream en een casio vintage digital. Allebij quarts uurwerken dus word het wel eens tijd voor een mooi mechanisch uurwerk voor haar collectie.
Zelf wees mijn vriendin aan het begin van het jaar de Seiko Presage Cocktailtime sre007j1 aan bij de juwelier dat ze deze wel heel erg mooi vind.

Nu is mijn vraag aan jullie of er iemand is die nog alternative dames klokjes kent. Met een kleurtje of mooi motief op de plaat, mechanisch uurwerk van een gerespecteerd merk en het liefst onder de 32MM. Het budget ligt rond de €500.

Ik zie jullie reacties graag tegemoed!

12 likes

Tja, ik zou zelf voor die presage gaan :ok_hand:

4 likes

Kerstcadeau voor de vrouw? Klokje?

Haha kom op! Voor de vrouw is zo jaren 60 en een klokje?

Ok, nu even serieus! Bedenk goed of jouw vriendin ook echt een automaat wil, wij liefhebbers vinden dat mooi maar zij moet het horloge dan steeds gelijk zetten bij roulatie of anders sowieso wel één keer per week bij een automaat in deze prijsklasse. (Of je moet mazzel hebben dat ie binnen +/- 2s per dag loopt)

Als ze zelf de Presage Cocktail al aangewezen heeft is de keuze niet zo moeilijk. Niets vervelender dan een horloge krijgen wat een ander mooi vind en jij niet.

8 likes

:point_up_2:

4 likes

Ik vind de Presage op je foto bijzonder mooi. Je kunt natuurlijk gewoon voor deze gaan, je weet sowieso al dat “de vrouw” dit “klokje” mooi vind. :wink:

1 like

en is allicht beter dan een nieuw strijkijzer of een stofzuiger, want dat kan echt niet meer (blijkbaar :grimacing:)

4 likes

Kopen. Zij wil hem, en je budget is 500.

Maar goed, wel een heel makkelijk antwoord, want misschien is er nog wat leukers te krijgen.

Mooi dameshorloge by the way :ok_hand:t4:

2 likes

Misschien kan je ergens in de sale/black friday een Certina Caimano vinden mocht je/ze dat interessant vinden. Opzich leuk horloge.

https://www.certina.com/en/ds-caimano

1 like

Ja die Presage is wel erg mooi hoor.

1 like

Seiko SRP841J1. Ook verkrijgbaar in het lichtroze overigens.

2 likes

Ik denk dat je op iemand anders had willen reageren. Ik heb niet meer dan je en ze in de mond genomen :grinning_face_with_smiling_eyes:.

Kijk dit is een aanvulling waar ik wat mee kan, bedankt!
Ze heeft een zwak voor parelmoeren platen dus deze ga ik in de gaten houden!

Inderdaad ook prachtig!

Haha die stofzuiger heeft ze een paar manden terug al van me gekregen :joy:

1 like

Timex Marlin California dial in 34mm automaat

Ben je voor €200 klaar

1 like

Mijn vrouw heeft ook 1 zo’n soort horloge. Uiteraard een Seiko.
IK ben degene die het horloge steeds op de juiste tijd en datum kan zetten. En aanslingeren.

En na verloop van tijd staat die Seiko wéér stil.
En dan hoor ik,
Jij altijd met je k*t Seiko’s, die dingen lopen niet!

Mechanische horloges en vrouwen… Gaat em niet worden… :laughing:

3 likes

Nou met deze presage kun je niet mis gaan zou ik zeggen.

Ook mijn ervaring. Tenzij het horloge continu gedragen wordt. Aangezien dat dat hier nooit gebeurt maak ik haar (en dus mezelf) blijer met een kwartsuurwerk.

Om topic, die gekozen Seiko is echt een plaatje.

3 likes

Als de vrouw dat horloge al heeft uitgezocht/mooi vind… niks meer veranderen, geen woorden aan vuil maken en gewoon die kopen. Iets anders slaat dan de plank finaal mis. Dan kun je net zo goed een strijkplank of staafmixer kopen. :grimacing::crazy_face:

4 likes

Als vrouw met een mechanische seiko presage ben ik lichtelijk beledigd :joy:

3 likes