Over vrouw met horloge gesproken…
Zeer leuk, ga voor de presage die is echt prachtig
Als je vrouw/vriendin zich bewust is hoe om te gaan met een mechanisch horloge dan zeg ik ga lekker voor die Seiko als ze die mooi vindt!
Mijn vriendin heeft meerdere handopwinders/automaten en vindt dit geen enkel probleem, een quartz van de plank pakken die na een half jaar niet dragen ineens een lege batterij heeft vindt ze veel frustrerender…
Jip. Die heeft mijn vriendin naar volle tevredenheid. Zij is niet aan diamantjes en mop dials, maar dit bevalt haar erg goed.
Mooie uitvoering ook! Ik twijfel om deze ook te kopen voor m’n vriendin. Zij heeft de lichtblauwe en vindt hem erg mooi.
Is er al geroepen dat je voor de Presage moet gaan? vrouw blij, jij blij
JA, Ze zijn erg leuk die pressage’s. Ik zag haar ogen ook glinsteren toen ze dit model probeerde. Zou ook wel een mooi cadeau voor haar zijn.
Voor de vrouw die minder met techniek bezig is doen de mooie patronen op de Seiko wijzerplaten veel heb ik geleerd.
We willen juist meer vrouwen in de techniek hebben! Maar als het dan toch alleen om de wijzerplaat gaat zou ik niet voor een open heart kiezen. Verveelt sowieso snel vrees ik. Onrustig om naar te kijken.
Ik ga haar echt niks opdringen hoor. Er zijn zat horlogeliefhebbers waarbij techniek niet op de eerste plaats komt, mezelf inclusief. Verder heb ik de unanieme kijk op open heart hier op het forum nooit begrepen. lijkt een beetje op bendevorming. Ik heb er zelf geen, en vind ze niet bijzonder. Maar ik erken wel dat smaken verschillen en dat mensen ze net wel mooi kunnen vinden. Niks mis me imo.
Op basis van gegeven informatie zou ik niet zo snel gaan voor een open hart. Tenzij ze zelf heeft aangegeven dit mooi te vinden, anders is het een beetje een coriander-kwestie. Ik neem even aan dat de Tissot een witte/zilveren wijzerplaat heeft? (Als het die gouden is word dit, als je puur zoekt naar wat ze mooi vind, weer een andere kwestie .) Sowieso zijn die ijs-blauwe presages goed omdat ze makkelijk te combineren zijn. In de trend parelmoer:
Eigenlijk zou je een beetje moeten weten wat ze draagt, ik denk dat ik voor veel vrouwen spreek als ik zeg dat we graag onze kleding en horloges matchen! Als ze veel donkere kleuren draagt in de winter zou je ook nog naar een zwarte wijzerplaat kunnen kijken. Ik heb zelf deze:
Er hangt zo veel af van wat ze draagt, en er is zo veel keuze… Als je het zeker wil weten zou ik gaan voor de presage die ze zelf heeft uitgekozen. Anders kan je me altijd een berichtje sturen en dan ga ik mijn best doen om het uit te pluizen!
Oh als kleine toevoeging op mijn eigen rant hier: als ze altijd zilver draagt met accessories, geen goud cadeau doen. En andersom natuurlijk ook
Zijn er twee, dus dan heb je er ook meteen één voor je vrouw
Hier valt wel wat te rapen rond dat budget. Best eens bellen wat er nog ligt. Junghans draagt klein en comfortabel door de korte lugs.