Ik heb weer wat centjes bij elkaar gesprokkeld en ben van plan om in december weer iets leuks te aan te schaffen, maar ik ben nog een beetje in dubio. Het kan er over een paar weken weer volledig anders uitzien, maar mijn shortlist is op dit moment als volgt (volgorde is niet de volgorde van voorkeur):
1.Tag Heuer Carrera (38,5 mm)
Mooi, strak, redelijk recent. Wat mij betreft een dijk van een klok. (plaatje is niet per se het exemplaar dat ik op het oog heb, maar gewoon een willekurig plaatje, wat ook voor de volgende plaatjes geldt)
Datejust is m.i. de perfecte keuze! Perfecte maat en draagcomfort igv kleinere pols, tijdloos, waardevast, plenty uitvoeringen leeftijden etc en voor nog schappelijke prijzen!
Succes met je keuze.
Grts DJ
Da’s een mooi vooruitzicht
De Omega Speedmaster is zeker prachtig. Kan alleen niet wennen aan de stalen band… Ben teveel gefocust op de oysterband van Rolex. Op leer zeker beter
Wellicht de Rolex Sub een idee? ook qua formaat prima voor je pols…ref. 114060
Van deze zeker en vast de rolex, is sowieso de mooiste en de beste investering als je een goede tweedehands op de kop kan tikken.
Ik ben een grote rolex fan, maar vind het te prijzig, ook als ie een onderhoudje nodig heeft.
Waarom geen mooie tudor met een oerdegelijk Eta’tje erin? Dan kan je em gewoon naar de horlogemaker doen en kost t je bijna niets in vergelijking met de rolex. En tudor is ook zeer waardevast.
Prima horloges. Leuke kastmaten. Wel verschil in aanschafprijs.
-speedy auto ongeveer 1100 euro
-tag Carrera ongeveer 1700euro
Rolex 1600/1601/1603 ongeveer 2400euro
Uurwerk van de Tag schijnt niet echt goed te zijn, de speedy kent ook zijn problemen.
Bandaanzet voor Date Just is 20mm de overige twee 18mm. Speedy en Tag staan prima op de 18mm DiModell rallye strap.
De datumpositie van de Tag vind ik minder.
Dank voor de reacties tot dusver. Mooie suggestie voor die Tag Heuer calibre 18! Die kende ik nog niet.
Een Rolex Sub valt helaas niet binnen het uit te geven budget.
Mocht het inderdaad een Seamaster worden, wordt dat sowieso een reduced. Ik ben qua formaat meer van de enigszins bescheiden horloges, 39 mm is voor mij wel de max.
Tudors heb ik nog even niet zoveel mee. Ik zeggen dat ik steeds vaker mooie exemplaren voorbij zie komen, maar misschien dat dat een gevoel is dat nog moet groeien. @vierport mijn budget weet ik wel, ze passen daar alledrie binnen. Het hoeft alleen niet per se allemaal op
Imho is het maar net wat je zoekt en war je wensen zijn.
De Carrera en de datejust lijken me mooie praktische daily wear met hun automatische uurwerk. De datejust op oester maakt em net wat meer casual ook imho.
De speedy vind ik het leukst als handopwinder, maar dan voor de afwisseling. Ik ben niet zo vh dagelijkse handmatig moeten opwinden.
Uit dit lijstje zeker de Datejust. Zeer prettig, absolute klassieker en je ben gelijk klaar! Op naar een andere hobby
Alternatief evt. een Explorer II…? (ref.16570) Op m’n huidige Sinn T2 na, is dit de meest comfortabele klok die ik ken