Ketelaars Watch "new project" deel2

Natuurlijk is dit vele malen mooier😍

Alleen moet je wat langer wachten, als je überhaupt al op de wachtlijst komt.

Maar wat maakt ie mooie horloges :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Schitterend! :heart_eyes:

1 like

Zet dit eens naast een van de eerste complete horloges die je hebt gemaakt, wat een wereld van verschil zeg

1 like

Nog wat gave projecten die ik onlangs afgerond heb :sunglasses:

102 likes

prachtig werk zoals altijd ! We zijn benieuwd of er nog updates zijn omtrent het komende jaar en doelstellingen :smiley: fijne dagen gewenst.

1 like

wat een vakwerk :ok_hand:

1 like

Vooral die lichtere blauwe is helemaal mijn smaak. Prachtig contrast met de zilverkleurige onderdelen.

1 like

Prachtig :ok_hand:

Volgend jaar ga ik geen 3D terra of Time in motion modellen maken. 2025 staat in het teken van de Terra Luna. Dit is uiteindelijk mijn droom horloge die ik al te lang uitgesteld heb. Dit jaar heb ik me heel het jaar gefocusseerd op werken, meestal 7 dagen per week en tussen de 10/13 uur per dag zodat ik wat meer modellen af kan krijgen, dit is ook de reden dat ik op alle platformen maar minimaal updates geplaatst heb. De winst van dit jaar gaat naar een nieuwe nauwkeurigere freesmachine zodat ik volgend jaar de Terra Luna kan upgraden naar een tourbillon.

Buiten dat stop ik met het op eta6497 gebaseerde modellen. Het zijn mooie horloges, en ik kan er veel kanten mee uit kwa ontwerpen, maar het kost mij gewoon te veel tijd. Het slokt al mijn tijd op waardoor er geen tijd meer is voor nieuwe ontwikkelingen.

Het vervangende model is al getekend en het prototype ga ik hoogstwaarschijnlijk in januari maken (39mm)

Dit model gaat grotendeels uitbesteed worden, minder personalities mogelijk en veel sneller te produceren.

Buiten dit ga ik mijn werkplaats uitbreiden, dus de verdieping boven mijn werkruimte gaat betrokken worden bij mijn atelier,

45 likes

Dat klinkt als een duidelijk plan waarvan ik hoop dat het dit jaar voor jou dan meer werkbaarder wordt. Veel succes komend jaar en we waarderen de updates.

1 like

Bedankt! volgend jaar ga ik ook weer terug naar 5 dagen. Het was gewoon even een jaar echt knallen zodat ik het hoofdstuk eta6497 af kon sluiten.

4 likes

Top! Geeft het afstappen van 6497 ook nog de mogelijkheid om het hele pakket dunner te maken? Al moet ik toegeven dat dit misschien onmogelijk te combineren is met het gevoel van diepte wat je creëert aan de wijzerplaat-zijde.

1 like

Zo dit wordt dus :heart_eyes: ben benieuwd naar het eindresultaat

1 like

9.8 mm

9 likes

Prachtig, Stefan.

1 like

Stefan, bedankt ook voor de openheid waarmee je de evolutie van je business zelf (en niet enkel je passie) deelt.
Je omschrijft het maar kort, maar ik kan me voorstellen dat ‘grotendeels uitbesteed’ en ´7 dagen per week’ geen beslissingen zijn waarbij je over 1 nacht ijs gaat. Het tempo waarmee je groeit en de energie die daarin kruipt neemt allicht veel aandacht van de kern van de zaak weg.
Ik weet niet hoe jij mentaal functioneert, maar zover ik me kan inbeelden vergt het veel focus om je eigen doel voor ogen te houden en niet de makkelijkste weg te bewandelen. Als je daarnaast ook nog dit niveau van horloges neerzet en dit alles doet om stap voor stap naar je ´droom horloge’ toe te werken, kan ik enkel mijn petje afzetten.
Bij deze.

5 likes

Mooi man!

1 like

Mooie plannen, succes man :wink:.

1 like

Indrukwekkend allemaal, dat zijn kunstwerkjes! :heart_eyes:
Ik volg het met plezier.

1 like

Bedankt! Een bedrijf runnen blijft lastig. Ik heb er enorm hard voor gewerkt om te staan waar ik nu sta, maar ik moet ook toegeven dat ik enorm veel geluk heb gehad dat mijn werk opgepakt is door de verzamelaars en dat het bij de juiste mensen terecht is gekomen op het juiste moment en zeker niet te vergeten de hulp die ik heb gekregen van oa het Horlogeforum.

Mijn hart ligt bij het ontwikkelen van complexe horloges zodat ik mezelf elke dag uit kan dagen, echter heb ik dit meer dan 6 jaar uitgesteld zodat ik mijn bedrijf financieel gezond kon krijgen en mijn machinepark uit kon bereiden. Het is redelijk frustrerend geweest dat veel horloge merken met mooie complexe modellen uit kwamen en dat ik dit elk jaar uit heb moeten stellen. Ik beoefen mijn vakgebied met erg veel plezier door de creative vrijheid, dus het belangrijkste voor mij is dat ik dit kan blijven doen tot mijn handen niet meer werken. Dit gaf ook de doorslag om mijn persoonlijk geluk uit te stellen zodat mijn toekomstig geluk gegarandeerd is.

Nu na 6 jaar heb ik dus eindelijk het omslagpunt bereikt om over te gaan op dat waar ik de meeste voldoening uit haal. Ik ben ook extreem enthousiast naar volgend jaar zodat ik de wereld kan laten zien wat ik kan.

65 likes