Natuurlijk…
Zou geweldig zijn als je hem hiermee kan repareren.
Nou zijn er natuurlijk ook horloges die mbv een ketting worden aangedreven, dus dan is een plaatje en wat links in dit topic toch op zijn plaats?
Natuurlijk…
Zou geweldig zijn als je hem hiermee kan repareren.
Nou zijn er natuurlijk ook horloges die mbv een ketting worden aangedreven, dus dan is een plaatje en wat links in dit topic toch op zijn plaats?
Update het uurwerk tikt weer, enkel de ketting op de juiste plek leggen is een niveau boven mijn skills
de veer is niet ontspannen, de ketting is losgekomen uit de positie waar die inhaakte, gelukkig staat de volledige onderhouds handleiding online. met de partslist, EN Heb ik bizar genoeg, onderdelen liggen in mijn oude voorraad. ( weet nu waar die voor dienen)
En dit is relevant? Omdat?
Tja, probeerde sfeer te creëren, helaas is dat niet de juiste sfeer geworden…
in principe makkelijk te herstellen wegens grote onderdelen. Enkel fingerspitzengefühl en de handleiding lezen en veel lef om die ketting recht te leggen. Eerst de veer ontspannen…maar …
correctie, die van mij is een Hamilton, made in lancaster PA
de US leverde veel materiaal zoals B29 bombers en navigatiemateriaal (chronometers) aan de cccp in het kader van de akkoorden tijdens WWII. dus vandaar dat er veel exacte kopieën zijn
Correct
P.s. het is natuurlijk geen Hamilton, maar de Rus verguldt de hele binnenboel, en gebruikt diamant als lagersteen
Update: de veer was gebroken in de veertrommel wegens metaalmoeheid, de balans as was versleten en een ruby moest vervangen worden. Dus niet de ketting daar mankeerde niets aan.
. Gelukkig had ik in mijn special tools hoekje nog NOS onderdelen, anders was het hopeloos geweest…Ik maak reclame voor eric godderis uit nieuwpoort . Perfecte job well done.
Nu nog een plaatje van de complete originele
Set van Hamilton uit 1941
Eind goed, al goed