Ik had dit forum eerder gestart maar toen weer bewerkt. Maar ik wil het nu toch weer starten. Ik heb een oud ketting/ zakhorloge van 925 zilver van mijn oma gehad. Ze wist er alleen helaas niet veel over te vertellen. Weet iemand iets af van het merk en uit bv welk jaar het klokje komt? Ik draag hem niet, maar ik vind het wel een mooi klokje, vooral de achterkant. Als andere mensen nog mooie zakhorloges hebben, show ze! Ben benieuwd
Gezien het uurwerk zal ie niet zo oud zijn. Jaren 60, eerder 70 denk ik. Ff kijken met een loep of je bij de balans een merk en/of nummer ziet.
Dames horloges hebben over het algemeen weinig waarde omdat ze bijna niet verzameld worden.
Aan de stempels te oordelen schijnt het een zilveren kast te zijn.
Het is een 6¾-8"’ werk en aan de afwerking te zien vermoed ik van Franse makelij. (FE 163?? oid)
Zoals Martijn al schreef, waarde = metaalwaarde. En als je onder de balans (onrust) kijkt zie je een nummer. Als je dat nog even meldt, kunnen we zeggen waar het werk vandaan komt.
Het merk Livano is op HF een paar keer genoemd, maar van wie het was is niet te vinden.
Zie helaas geen nummer achter de balans. Kan het uurwerk er ook niet uit halen, het zit vast gelijmd lijkt het wel, aan de achterkant van de wijzerplaat.
Ik zou er persoonlijk zo min mogelijk aan poetsen; zilver is vrij zacht en bij poetsen verwijder je materiaal. Daardoor verminder je dus de mooie diepte in de figuren op de achterkant.
Zeg maar je hoor, we hebben dezelfde leeftijd ongeveer. Nee, dat is niet gevaarlijk, je kunt het ook zelf doen met een geïmpregneerde doek inderdaad. Gewoon voorzichtig zijn met de gevoelige onderdelen.