Keuze bruiloftshorloge

Ach ja,
wat maakt het ook uit.

ik heb al verteld dat ik BABS ben hè :thinking:

Gelukkig hebben we al een BABS en die heeft er geen problemen mee als ik een horloge draag.

4 likes

Misschien een Longines Heritage Classic?
(Met een ander bandje)

3 likes

Want net ff wat specialer voor dit prachtige gebeuren.

1 like

Heel goed.
De Flagship is fraai.
Maar een leuke Grand Seiko SBGX… is ook leuk :+1:.

1 like

Ik zou nog wel wat eisen toevoegen als ik het moest dragen op mijn bruiloft:

• Geen opvallende (grote) kleine seconde,
  • Zeker geen maanfase,
  • Datum mag eventueel, maar dan alleen op 6 uur zoals in de voorbeelden die je geeft.

Maar mijn eigen bruiloft is al heel lang geleden en tijden veranderen…

Ik heb zelf inderdaad geen Kuoe, maar vind een aantal modellen wel erg aantrekkelijk. Prijstechnisch ook. Kijk af en toe op de website. Zo’n Royal Smith past wel in mijn collectie :thinking:

1 like

Die FC is wel heel erg mooi! Een Grand Seiko is ook altijd leuk.

Zelf droeg ik een Explorer 124270.

Paar iedeën, kijk maar of er wat tussen zit?
image
image

image

Kan je hier wat mee? En maak er een knalfeest van :tada: :beers:

4 likes

Deze heeft wel mijn aandacht, is de wijzerplaat echt wit-wit, of meer een soort zilver ?

1 like

Tja, wit sowieso, maar ook met een aparte gloed in direct licht, geen sunburst, ietwat parel-achtig?

1 like

Ik ben in 2003 al getrouwd @GMTplus1 … ik had 'm geleend van je :heart_eyes:

Dat is een onversneden sporthorloge. Dat kun je niet maken. Ten eerste vind ik ze er minder uit zien op leer, ten tweede is het echt, echt een sporthorloge. Het zijn coole horloges, maar geen dress watches.

Mag daar een modernistisch randje aan zitten? Zo vind ik de Rivanera van echo/neutra übercool.

Zeker op Shell Cordovan bij een grijs pak, bijvoorbeeld.

De hele Flagship serie van Longines is fut. De horloges zijn te dik, waardoor de rehaut te hoog wordt. Sowieso zou ik voor een dress watch geen grote rehaut willen zien, en al helemaal niet met de minute track op de rehaut.

De Frederique Constant Moneta heeft gepolijste wijzers. Ik zou donkerblauw en zwart niet doen omdat je wijzers verdwijnen, maar de crème kleurig / zilveren plaat zou ik zeer zeker overwegen. Het is een heel erg mooi bescheiden horloge wat in mijn beleving gewoon erg smaakvol is gedaan.

Mocht je je budget een klein beetje willen verhogen, dan is dit ook nog een tip:

De Mühle Glashütte Teutonia Blue Moon. Ik vind 'm echt geweldig, en de proporties zijn spot on. Het is geen klein horloge, maar past nog net in je vraagstelling.

8 likes

moeilijk verhaal, heb hem pas net… maar je had dan in ieder geval niet je vrouw achter de champagne-toren hoeven te zoeken… :wink:

2 likes

image

1 like

Misschien wat offtopic, maar waarom gaat hij al weer?

1 like

Wil toch liever een Spring Drive…:see_no_evil:

3 likes

Something old, something new, something borrowed and something blue…

Ik had hem ook al op het oog, maar ja, dat datumvenster… :sweat_smile:

2 likes

Ik moet geen vierde GS quartz willen. Ik moet geen vierde GS quartz willen. Ik… enfin, je begrijpt waar het heen gaat.

3 likes

Ook al eens ineen ander topic gezet; mooie onopvallende horloges die gaaf genoeg zijn om daarna met veel plezier te dragen.

Mooie dag gewenst!

(Het rotste is 1000x op je allerleukst moeten kijken naar een fotograaf; misschien helpt een blik op je pols tussendoor je deze narigheid vergeten)

7 likes