Na een tijdje wikken en wegen ( zie hier http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,1818692,1818692#msg-1818692/
) heb ik vorige week zaterdag eindelijk de knoop doorgehakt, en ben ik een nieuw horloge gaan kopen. Het is geworden, met dank aan WesleyW, een schitterende Longines HydroConquest Automatic.
Ik vind het een prachtig horloge, met klassieke duikerselementen, maar toch een eigen ‘look’. Ik vind hem niet te groot, en niet te klein, eigenlijk perfect. Het is de 41 mm geworden. Nog even staan twijfelen tussen blauw en zwart, maar het is dus zwart geworden.
Moet nog wel even wennen aan de band: hij zit nu eigenlijk nét iets te strak, maar als ik er een schakel tussen zet en de schroefjes ‘strakker’ zet, is hij te ruim. Misschien nog een extra gaatje laten boren ofzo, boden ze ook aan bij de juwelier.
Ik ben het helemaal eens met je opmerking… 't is een duiker met een eigen “smoel”… daarom… daarom vind ik em ook mooi… Elegante kastvorm, niet te opzichtige ring… kortom… klasse!.. ik wens je dan ook veel draag- en kijkplezier…