Ik ben net nieuw op dit forum en heb een vraagje.
Nu ik mijn huidige G-shock G2900 reeds 9jaar heb, en het bandje en batterij versleten raken, ben ik van plan om een nieuw uurwerk te kopen.
En dat wordt uiteraard opnieuw een G-shock want die kunnen tegen alles: olie, water, lasspetters, beton, … -> zelf getest.
Echter geraak ik er niet wijs uit welke ik zou aanschaffen. Het zou tussen deze 3 gaan:
De laatste vind ik het mooist qua look maar ik vraag mij af of de functies ook zo goed zijn. Heeft er soms iemand zo’n G2310R? Of heeft iemand ervaring met de zonnecellen? Ik heb al gehoord dat ze soms maar 5jaar stand houden. Anders koop ik me een 7710, een 7700 of opnieuw een G2900, die gaan zeker 9 jaar mee.
Zoe zelf uitkijken met zo’n inverse display als de G7710-1. Moet je eigenlijk eerst in het echt zien. Die merkfoto’s zijn aan de optimistische kant kwa leesbaarheid. In het echt valt de leesbaarheid vaak tegen.
Dat is wel een pluspunt dat het display kan ingesteld worden.
De alarmfuncties zal ik niet gebruiken. Belangrijk is vooral de timer. Daar werk ik heel vaak mee. Kan deze op de seconde nauwkeurig ingesteld worden?
Heeft iemand al eens besteld bij Kish.nl? Of weet iemand een goed adres voor een 7710? Want kish heeft die niet
Ik ben net nieuw op dit forum en heb een vraagje.
Nu ik mijn huidige G-shock G2900 reeds 9jaar heb,
en het bandje en batterij versleten raken, ben ik
van plan om een nieuw uurwerk te kopen.
En dat wordt uiteraard opnieuw een G-shock want
die kunnen tegen alles: olie, water, lasspetters,
beton, … -> zelf getest.
Echter geraak ik er niet wijs uit welke ik zou
aanschaffen. Het zou tussen deze 3 gaan:
De laatste vind ik het mooist qua look maar ik
vraag mij af of de functies ook zo goed zijn.
Heeft er soms iemand zo’n G2310R? Of heeft iemand
ervaring met de zonnecellen? Ik heb al gehoord dat
ze soms maar 5jaar stand houden. Anders koop ik me
een 7710, een 7700 of opnieuw een G2900, die gaan
zeker 9 jaar mee.
Graag jullie mening.
Mvg Bart
Geen ervaring met de 3 modellen. Wel aardig wat met de solar’s van Casio. 5 jaar stand houden komt misschien door te weinig exposure met licht. Heb modellen die nu 7 jaar meegaan. Voorheen hebben er een paar snel het loodje gegeven. Ik vermoed door te weinig zonlicht, wat de accu heeft uitgeput. Bij mij staan ze nu achter het vensterbank.
Kwa looks, vind ik de inverse op deze met de gele tinten wat minder. Ik hou er dan van dat ie helemaal stealthy zwart is.
De G2310 ziet er lekker stoer uit en solar vind ik zelf prettig. Maar de G7700 ziet er lekker vlot en sportief uit. Gezien de uitgebreidere timerfunties (100 uur, auto repeat) zou die misschien beter bij je wensen passen? Ook super uitgebreid afleesbaar gezien de vele display regels.
Een forumlid heeft een 77XX model (gehad?) en kan je er misschien wat meer over vertellen (timer enzo).
Dat is wel een pluspunt dat het display kan
ingesteld worden.
De alarmfuncties zal ik niet gebruiken. Belangrijk
is vooral de timer. Daar werk ik heel vaak mee.
Kan deze op de seconde nauwkeurig ingesteld
worden?
Heeft iemand al eens besteld bij Kish.nl? Of weet
iemand een goed adres voor een 7710? Want kish
heeft die niet
Wanneer je die functies gebruikt is 7710 het meest geschikt. Bij de linkjes die je plaatste kun je overigens op “manual” klikken. Daar zie je op een hele overzichtelijke manier wat de functies en verschillen zijn.
Dat is wel een pluspunt dat het display kan
ingesteld worden.
De alarmfuncties zal ik niet gebruiken.
Belangrijk
is vooral de timer. Daar werk ik heel vaak mee.
Kan deze op de seconde nauwkeurig ingesteld
worden?
Heeft iemand al eens besteld bij Kish.nl? Of
weet
iemand een goed adres voor een 7710? Want kish
heeft die niet
Wanneer je die functies gebruikt is 7710 het meest
geschikt. Bij de linkjes die je plaatste kun je
overigens op “manual” klikken. Daar zie je op een
hele overzichtelijke manier wat de functies en
verschillen zijn.
Idd op youtube heb ik een filmpje gezien en de timer is wel zeer interessant.
Jammer dat kish hem niet verkoopt met invers display. Zouden er nog interessante webwinkels zijn buiten Ebay?
Idd op youtube heb ik een filmpje gezien en de
timer is wel zeer interessant.
Jammer dat kish hem niet verkoopt met invers
display. Zouden er nog interessante webwinkels
zijn buiten Ebay?
Die zijn er wel maar dan betaal je wel de normale retail prijs. Je kunt kijken bij horloge.nl of wereldhorloges.nl
Ok door de uitgebreide timer functies ben ik overtuigt van de 7700 serie.
Echter ben ik nog aan het twijfelen tussen het normale scherm 7700 of de geinverteerde 7710.
Heb al commentaren gelezen dat bij duisternis het scherm slecht af te lezen is. Kan ik dan beter de gewone 7700 kopen?
Ok door de uitgebreide timer functies ben ik
overtuigt van de 7700 serie.
Echter ben ik nog aan het twijfelen tussen het
normale scherm 7700 of de geinverteerde 7710.
Heb al commentaren gelezen dat bij duisternis het
scherm slecht af te lezen is. Kan ik dan beter de
gewone 7700 kopen?
Het moeilijk afleesbare in 't donker wordt verholpen door de illuminator. Maar als je niet je batterij snel wilt uitputten, dan kun je idd beter voor de normale gaan. Zo te zien ben je iemand die de functies ook vaak gebruikt en dan lijkt me goede afleesbaarheid en beetje stamina overhouden voor 't batterijtje wel belangrijk.
Ik heb, even uit m’n hoofd 4 inverse display horloges, waarvan 1 Casio. Die mag je wel bekijken om het effect te zien. Een juwelier kan je er ook helpen om even het verschil te ervaren tussen een normaal en inverse scherm.