Keuze Garmin horloge

Goede morgen allemaal. Even voorstellen, Mijn naam is Christel en ik ben op zoek naar goede informatie en advies ivm het kopen van een garmin horloge.
Ik wil graag een garmin vivomove luxe of style en eventueel een 3 of 4.
Ik ben er al een hele tijd naar aan het kijken maar ik kan moeilijk bij de juiste informatie komen. Als ik ze op Google wil vergelijken dan wordt er bv gezegd dat de ene geen nfc heeft een de andere wel. Ga ik dan weer naar de site van garmin dan staat daar dat ze wel nfc hebben…
Ik heb op dit moment een Michael kors smartwatch gen 4, maar ik wil liever naar de garmin. Dit omdat mijn horloge elke nacht moet worden opgeladen. Ik vind hem nog steeds mooi, maar het hybride idee trekt me meer aan…ook qua batterij verbruik.
U raad het al, uiterlijk is voor mij erg belangrijk en daarom wil ik niet een echt sport horloge.
Ik wandel, ren en doe aan wielrennen maar niet fanatiek.
Het zou fijn zijn als het horloge hiervan iets registreert en door zelf via de app regelde. Belangrijk is ook dat ik ermee kan betalen indien nodig.
Heb ik dan wel of geen Wi-Fi op de horloge nodig voor dit alles? Heb ik dan wel of geen gps nodig?
Welke zou voor mijn doeleinden en wensen de beste zijn?

Heeft iemand voor mij hierover advies of informatie?

Ps; voor mijn smartwatch heb ik altijd een horloge tic gehad. Dus naar de toekomst toe blijf ik ook na deze vraag hier graag actief

1 like

Welkom Christel!

Ik wil je nier direct weer wegjagen, maar ik denk dat jouw vragen hier beter op zijn plaats zijn:

https://gathering.tweakers.net/forum/list_topics/99

Op horlogeforum komen ‘wearables’ (smartwatches) niet of nauwelijks ter sprake. Er zullen ongetwijfeld wel gebruikers met ervaringen zijn, maar we hebben het hier vooral over horloges die niet zo smart zijn. Overigens heb ik toevallig ook een Garmin sporthorloge naast mijn normale horloge, prima spul!

Succes met je zoektocht naar antwoorden. :slight_smile:

2 likes

Ik heb een te sportief horloge in jouw ogen, (garmin 245 music), maar ik heb ontdekt dat ze enorm veel kennis hebben en bijna de gehele garmin collectie verkopen bij waypoint.nl. (Ook gps.nl volgens mij)

Daar even babbelen?

Succes en natuurlijk veel plezier hier, welkom!

Dit is de enige - en dan ook meteen meest stijlvolle -Garmin in mijn bezit. (Fenix 5 plus)
Maar ik geloof niet dat je zoiets zoekt?

Heb een Felix 5,top sporthorloge met veel te veel opties.Ideaal met de Garmin connect App.Gaat 10 dagen mee zonder opladen. Ben er wel aan het denken om naar de 6 te gaan…dus misschien binnenkort in een blauw topic

:thinking:

Welkom bij Waypoint…

Waypoint is hét adres voor professioneel graveerwerk. Aangezien wij graveerwerk op maat leveren en alles volgens de wens van de klant doen, zijn er duizend en een mogelijkheden.

https://www.gps.nl/

Ik heb m’n Garmin edge 830 bij waypoint gekocht.

Ik ken de modellen te weinig om concreet advies te kunnen doen.

Wat mijn indruk is dat de Garmin meer een soort van Connected watches zijn ipv wat men tegenwoordig onder Smartwatches verstaat. Connected watches kunnen op smart gebied veel minder dan Smartwatches, hoewel ze in t geval Garmin wel weer andere sport gerelateerde functies en sensoren kunnen hebben.

Hybride vind ik meer een soort Connected watches met als typische kenmerk dat ze op n verwisselbare batterij werken. Functioneel zijn ze dus ook beperkt tot bv stappenteller en soms berichten notificaties, maar uitgebreidere en energie slurpende functies zoals GPS zullen ze meestal niet hebben.

Of de door jouw genoemde modellen op n batterij werken weet ik niet, maar veel Garmin horloges kunnen opgeladen worden en kunnen daardoor wel n energie slurpende functie als GPS hebben.

Dit om even n algemene beeld vd Smartwatch wereld te geven, voor zo ver mij bekend.
Maar omdat dit meer high tech spullen zijn, vermoed ik dat er op fora als Tweakers (zoals Junior al melde) of sport fora (hardloop wielren, etc) je meer en beter hulp geboden kan worden.

Hier is meer expertise over mechanische horloges en horloges die voornamelijk over tijdweergave gaan.

Veel suc6 met je zoektocht.

2 likes

Oepsie… :joy:. Gps.nl… maar ze noemen zich waypoint

Ik had een fenix 5s plus saffier.
Verkocht en grote spijt van…

1 like

Ik de n dat u gelijk heeft. Ik ben er gaan kijken en ga daar eerst eens lezen…

Bedankt

Bedankt Frenk, Veenlijk ga daar eens kijken.

Te sportief kan eigenlijk nooit als je sport, maar had zelf altijd een nike maar wisselde te veel tussen gewoon en sport horloge.
Nu ik minder sport wil ik graag alles in 1 als dat kan

2 likes

Dank jullie allemaal voor jullie reactie. Ik ga op de 3 genoemde sites verder lezen kijken en eventueel vragen…

1 like

Geen dank, succes!

Koop er een stapel bandjes bij en je kan lekker variëren!