Keuze gemaakt: Omega Planet Ocean 45mm

Hallo allemaal,

zoals jullie ongetwijfeld hebben gezien was het voor mij tijd voor een nieuw horloge. Ik heb een goed jaar gehad dus dan kun je eens iets verder kijken dan de afgelopen tijd het geval is geweest.

De shortlist was niet echt heel moeilijk, de uiteindelijke keuze des te moeilijker. Uiteindelijk was mijn Top 3 als volgt:

1. Omega Planet Ocean 42mm/45mm
  2. Sinn U1
  3. Longines Legend Diver

De Longines en Sinn zouden nieuw aangeschaft kunnen worden, de Omega PO helaas niet, maar er blijkt binnen Europa genoeg aanbod te zijn voor een goed gebruikt exemplaar. Het had sterk mijn voorkeur om het horloge op te halen, ook om het verschil tussen 42mm en 45mm te kunnen voelen.

Uiteindelijk ben ik geslaagd in Antwerpen, een hele leuke ontmoeting met een andere horlogefreak, altijd een leuk pluspunt van een horloge ophalen, je ontmoet nog eens mensen (tu)

Omega heeft altijd mijn interesse gehad, dit is mijn vierde. Ik ben begonnen met de GMT 50th Anniversary en daarna een 2254 en 2264 gehad. Mooie horloges, goed afgewerkt maar toch altijd weer verkocht.

Van de PO wilde ik perse de zwart-witte uitvoering op de stalen band hebben, ik vind de kleuren op de andere uitvoeringen niet zo geslaagd, persoonlijke mening. Daarnaast twijfelde ik nog tussen de 42mm en de 45mm, uiteindelijk is het de 45mm geworden, niet te groot voor mijn polsen, stalen band is top.
Eenmaal in Den Bosch even langs van Grinsven, een half schakeltje eruit laten halen en nu zit ie helemaal als gegoten!

Ik ga hem ook gebruiken op mijn Isofrane, op foto’s die ik heb gezien is dat ook een mooie combi. Het horloge behoeft zelf weinig introductie, denk ik.

Deze PO heeft 6 maanden geleden via Omega Belgie nog een volledige servicebeurt gehad, tevens heeft de vorige eigenaar het COSC-certificaat opgevraagd bij Omega, altijd leuk maar of het echt iets toevoegd, ik heb echt geen idee. Verder zit alles erbij wat erbij hoort te zitten, voor mij ook wel een voorwaarde in deze prijsklasse.

Behoudens wat krasjes op de sluiting echt in nieuwstaat, geen krassen op de kast, bezel of saffierglas. Ook geen kleine krasjes op de AR-coating aan de buitenzijde, mooi gezicht hoor, die dubbele AR-coating.

Ik heb toch altijd wel een paar mooie, goed afgewerkte horloges in mijn collectie gehad (Ball, Glycine, Longines, Oris, TAG Heuer) maar dit is toch wel het beste wat ik ooit om mijn pols heb gehad en het mooiste! Kortom, ik ben een heeeeeeel blij man!!!

Ik durf er niets op te verwedden maar ik denk dat ik hier heel lang van ga genieten!

Eric

10 likes

Mooi horloge Eric, en als je 45,5 mm kan hebben is ie mooier dan de 42mm.
Gefeliciteerd!!!

Mooie klok maar vooral ook prachtige beelden! Complimenten!

Hans

hcptdg Schreef:

Mooie klok maar vooral ook prachtige beelden!
Complimenten!

Hans

Helemaal mee eens,een super klok!(tu)

Goede keuze, gefeliciteerd met deze geweldenaar (tu)
Geniet ze!

mvg

Prachtig, zou er graag weer 1 willen

Erg mooi Eric.
Erg veel plezier gewenst met deze prachtige aanwinst.

Mooi man, van harte!!

Dank allemaal, doet een oude man goed!

Het is alweer heel lang geleden dat ik een horloge heb gehad waar ik continu naar zit te kijken…echt een afwijking, hoor! Niet het horloge maar ikke…

Eric

Lume van de PO is echt top(tu)(tu)(tu)

EricPP Schreef:

Dank allemaal, doet een oude man goed!

Het is alweer heel lang geleden dat ik een horloge
heb gehad waar ik continu naar zit te
kijken…echt een afwijking, hoor! Niet het
horloge maar ikke…

Eric

Haha, herkenbaar. Deze oude man kijkt nog steeds met veel plezier naar zijn (ex ericPP) Halios Laguna :)-D
Maar die PO45,5 is absoluut ook mijn droomhorloge, bij voorkeur de 8500 :}

Dank voor de mooie beschrijving en dito foto’s! Veel draag- en kijkplezier!

Hahaha graag gedaan, Eric. De 8500 was meer dan mijn budget maar je moet iets te wensen houden, toch?

Erg mooi!!!

Nogmaals gefeliciteerd. Mooi man.
Dat vaak kijken ken ik, ik kijk nu nog elke dag heel vaak naar de Legend terwijl ik die ook alweer ruim drie weken om heb. Niet eens de neiging om wat anders om te doen. Ja, een half dagje thuis en dan toch weer de Legend :slight_smile:

Gefeliciteerd, ziet er mooi uit!

Veel plezier er mee:)-D

mvg Jelle

Gefeliciteerd! Erg mooi hoor!

Eric,

Gefeliciteerd en veel draagplezier van deze jonge klassieker!

Prachtig Eric, van harte proficiat met de wel overwogen aanschaf.

Proficiat met je prachtige aanwinst!

Fijn dat je er zo van kunt genieten. Zelf heb ik een beetje wat popma had, ik vind het zo een beauty dat ik em maar af en toe draag. Maar als ie om de pols zit, wat is het dan smullen heh? Je “Quondam-style” klok zit overigens nu voorlopig achter slot en grendel. Vandaag even de “voorbereiding” voor de zonnige dagen genomen. Dus de meeste donkere klokjes zijn weer opgeborgen. Maar die PO niet. Hoe zou dat toch komen? :slight_smile:

P.S. Vergeet niet om em af en toe te gebruiken waarvoor ie gemaakt is heh…
namelijk de tijd aflezen.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.