Keuze gemaakt voor Breitling en nu

Misschien wel,

Maar ik voel me ergens behoorlijk bezwaard om zo de juwelier winkel binnen te stappen. Ja hoi!! IK wil die horloge wel… Maar wel met korting. Eventueel cash is geen probleem? HAHA! Dan zou iedreen die korting wel vragen,krijgen toch?

martv heeft inderdaad helemaal gelijk . Binnen de EU is er geen probleem. Buiten moet je het waars. wel aangeven. Pf… Welke idioot koopt er dan nog een ´horloge´ in de juwliers-zaak? Dat is dan toch een catastrofe voor menig juwelier/winkelier met ´luxe´ horloges/producten/sieraden ? Waarvan er ook enkele op Schiphol/vliegveld gestationeerd zitten? Ik bedoel. Als ik zo in mijn kennissen kring kijk zijn er denk ik maar weinig mensen die zo´n horloge kunnen ´kopen´ en niet vrijwel maandelijks een vlucht maken. Als het er al niet meer zijn.

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Robsel schreef :


Maar ik voel me ergens behoorlijk bezwaard om zo de juwelier winkel binnen te

stappen. Ja hoi!! IK wil die horloge wel… Maar wel met korting. Eventueel cash

is geen probleem?

Gewoon doen hoor, ze bijten niet :smiley:
Ik zou me bezwaard voelen als ik het niet zou vragen ( en ook krijgen ) onderhandelen is part of the deal, en ik vind het ook echt leuk om te doen.
En zoals SuperC al aangeeft 20% moet zeker mogelijk zijn op standaard retail prijzen.

Serieus? Ik had niet verwacht dat je dat kon doen bij een gewone juwelier? Ofwel juwelier inlopen en ze dit voorstellen ofzo? Eerlijk? Haha. Wist niet dat dat kon… On-hollandse praktijken meer voor ´´het zuiden´´ haha. …

martv Schreef:

Als je op Schiphol koopt moet je je boardingpass
laten scannen. Vlieg je binnen de EU dan koop je
niet belastingvrij maar krijg je een korting die
even hoog is als de btw, de prijs is dus hetzelfde
als tax free maar je kunt zonder zorgen door de
douane bij terugkomst omdat de btw als is
afgedragen. Wel je bon bewaren uiteraard.

Dat klopt dus voor geen meter…
2 maandjes geleden op Zaventem een tag heuer gekocht, was een europese vlucht.
Op geen van de bonnen staat 21% btw vermeld… nergens.

Het feit blijft dat je dit aan hoort te geven, en er dan belasting over moet betalen ( boven de 150 euro meen ik ) nu controleren ze eigenlijk niet veel meer… zeker niet bij de europese vluchten… Vlieg anders eens via Dusseldorf… daar staan ze al niet eens meer ^^

Patient-zero Schreef:

martv Schreef:


Als je op Schiphol koopt moet je je
boardingpass
laten scannen. Vlieg je binnen de EU dan koop
je
niet belastingvrij maar krijg je een korting
die
even hoog is als de btw, de prijs is dus
hetzelfde
als tax free maar je kunt zonder zorgen door de
douane bij terugkomst omdat de btw als is
afgedragen. Wel je bon bewaren uiteraard.

Dat klopt dus voor geen meter…
2 maandjes geleden op Zaventem een tag heuer
gekocht, was een europese vlucht.
Op geen van de bonnen staat 21% btw vermeld…
nergens.

Wat martv schrijft klopt precies.

Lees maar eens wat jurisprudentie over aangekochte goederen op het Schengengedeelte van de luchthaven Schiphol waarover de belastingdienst nog wilde naheffen. Kon niet oordeelde de rechtbank.