Keuze gemaakt voor Breitling en nu

Ik heb gekozen voor de Colt van de tag en de BREIT .

Nu wil ik hem natuurlijk wél tax-free kopen op de luchthaven. De vrouw van Gassan raadde me dit ook ´´aan´´

Stel ik ga vliegen. Ik koop de horloge en neem hem mee en terug ook weer in mijn handbagage. Is er risico om nog iets te moeten betalen? Immers is hij gekocht,betaald etc… En is het hierna mijn eigendom?? Blijf wel binnen de EU…

Kan ik dit gewoon zo doen? Overigens heb ik nooit meegemaakt dat ik ergens echt gecontroleerd ben verder.

Voor zover ik weet kan je alleen tax-free kopen met een ticket naar BUITEN de EU.

En wat bedoel je met “de Colt van de tag” eigenlijk?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Een collega van mij moest, terugkomend uit New York, aantonen dat hij zijn Rolex in Nederland had gekocht. Op mijn aanraden had hij zijn papieren al bij zich.
Hij reist sindsdien in elk geval met een goedkoop horloge.

(:d

“De Colt van de Tag en de Breit”

“…de horloge…”

Mooie verhalen :wink:

Haal vast chips van de coke:)-D

malus65 Schreef:

Haal vast chips van de coke:)-D

Ja doe dan!

Kannernetnietbijmetdezeneus, jeweettoch!:smiley:

Sorry heren,

Was wat gehaast zodoende.

Ik had vorige x een bericht gepost dat ik twijfelde tussen de Tag Heuer en de Breitling.

De vrouw van Gassan vertelde mij dat het geen enkel probleem is ook op vluchten binnen de EU… Ik vind het een lastig verhaal. Ik hoor enerzijds verhalen geen enkel probleem. Anderzijds dat als je gepakt wordt je ook daadwerkelijk moet betalen. Gassan heeft een soort lockers beschikbaar. Hiermee koop je TAX-FREE… je bergt hem op in een kluis en wanneer je terug komt op Schiphol haal je hem weer op… Wat denken je-jullie hiervan dan?? Hier adverteren ze zelfs mee…

Robsel

robsel Schreef:

Sorry heren,

Was wat gehaast zodoende.

Ik had vorige x een bericht gepost dat ik
twijfelde tussen de Tag Heuer en de Breitling.

Weekje of wat geleden http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,3172752

De vrouw van Gassan vertelde mij dat het geen
enkel probleem is ook op vluchten binnen de EU…
Ik vind het een lastig verhaal. Ik hoor enerzijds
verhalen geen enkel probleem. Anderzijds dat als
je gepakt wordt je ook daadwerkelijk moet betalen.
Gassan heeft een soort lockers beschikbaar.
Hiermee koop je TAX-FREE… je bergt hem op in een
kluis en wanneer je terug komt op Schiphol haal je
hem weer op… Wat denken je-jullie hiervan dan??
Hier adverteren ze zelfs mee…

Robsel

Hier geen ervaring mee, maar kan me herinneren dat er vaker tax free vragen waren geweest.

Als je op Schiphol koopt moet je je boardingpass laten scannen. Vlieg je binnen de EU dan koop je niet belastingvrij maar krijg je een korting die even hoog is als de btw, de prijs is dus hetzelfde als tax free maar je kunt zonder zorgen door de douane bij terugkomst omdat de btw als is afgedragen. Wel je bon bewaren uiteraard.

Danku Martv ! Daar heb ik wel wat aan.!

Het is toch een lastig verhaal. Uiteindelijk heb je ´´mensen´´ en ´´mensen´´ en mensen in bepaalde functies waar ik in zijn totaliteit alle respect voor heb… Kunnen soms ook wel eens iets té autoritair slash betweterig willen zijn. Als je perrongeluk zo iemand treft dan ja.,. Wat dan?? Haha.

Ik begrijp je probleem niet zo goed. Je koopt een horloge, de verkoper draagt btw af en geeft jou een factuur waarop dat vermeld staat. Als de douane je controleert laat je die factuur zien, klaar.

Precies, had niet echt een probleem. Zat me in mijn hoofd al te storen aan bepaalde mensen met bepaalde bevoegdheden. Zag al hele doom-scenario´s voorbij flitsen van wijsneuzen die me eens even uitgebreid de les gingen lezen… Maar goed daar ontstaat een andere discussie die inderdaad niet met de realiteit of met horloges te maken heeft. Nogmaals dank! !!! Mijn dank is groot

robsel Schreef:

Precies, had niet echt een probleem. Zat me in
mijn hoofd al te storen aan bepaalde mensen met
bepaalde bevoegdheden. Zag al hele doom-scenario´s
voorbij flitsen van wijsneuzen die me eens even
uitgebreid de les gingen lezen… Maar goed daar
ontstaat een andere discussie die inderdaad niet
met de realiteit of met horloges te maken heeft.
Nogmaals dank! !!! Mijn dank is groot

Ja maar dat komt omdat je mensen,mensen en mensen hebt,is gewoon niet menselijk dit.

Net even gevraagd oo schiphol en Martv heeft gelijk. Op mijn vraag of ik dan nig korting kreeg wanneer ik buiten de eu vloog werd negatief geantwoord. Bij aankoop van een Daytona wilde hij wel even bellen!

martv Schreef:

Als je op Schiphol koopt moet je je boardingpass
laten scannen. Vlieg je binnen de EU dan koop je
niet belastingvrij maar krijg je een korting die
even hoog is als de btw, de prijs is dus hetzelfde
als tax free maar je kunt zonder zorgen door de
douane bij terugkomst omdat de btw als is
afgedragen. Wel je bon bewaren uiteraard.

Precies dit. Krijgt gewoon korting en de bon is je bewijs. Geen gezeik en geen problemen. Zelfs niet bij bepaalde mensen met “bevoegdheden”.

Doom scenario:

Kun je niet bij een juwelier om de hoek hetzelfde horloge kopen met een vergelijkbare korting?

Scheelt je weer centen om naar schiphol te rijden + een vliegticket.