Keuze hulp, horloge voor opa

Hallo allen,

Binnenkort is mijn opa jarig en hij wil graag een nieuw horloge omdat degene die hij nu heeft kapot is.
Ik heb mij eigenlijk nooit in de volgende prijs klasse verdiept max. €50.

Wat is nu een redelijk horloge als het aan de volgende eisen moet voldoen.

-max 40mm
-max €50
-moet nieuw en het liefst online bestelbaar zijn
-analoog
-en het liefst van redelijk kwaliteit voor het geld

Zou het op prijs stellen als jullie even met mij mee zouden denken.

Alvast bedankt en een fijne avond!

Seiko 5

9 likes

Ik denk dat je voor deze prijs een keer de Lucardi in moet lopen en kijken bij Casio, Pulsar, Lorus etc. Geen idee of ze daar Timex verkopen, maar dat is ook een optie :wink:

1 like

50 of 500? Haha kidding.

Ik kan me er maar eentje bedenken voor rond de 50, SNK809

5 likes

https://nl.watchshop.com/horloges/timex/heren/tw2p75900

Wellicht?

1 like

Royaal binnen het budget, en opa schrikt elk uur weer wakker :sunglasses:

https://www.ditverzinjeniet.nl/kikkerland-diy-koekoeksklok?utm_source=google&utm_medium=free&utm_term=kikkerland-diy-koekoeksklok&utm_campaign=google%2Bshopping&gclid=EAIaIQobChMImtjc1b3r3wIVCYuyCh3nMwh4EAQYBSABEgK5JPD_BwE

3 likes

Voor 500 was de keuze genoeg, maar hij word 86 en heeft het alleen om de tijd af te lezen. Dus €50 is meer dan genoeg, maar wil natuurlijk wel het liefst redelijke kwaliteit voor zover het kan… ook lullig dat de kroon er na een week afvalt. :joy:

1 like

Veel te druk en lastig af te lezen voor een ouder persoon. :thinking:

3 likes

Thanks, had nog helemaal niet aan timex gedacht.

1 like

Eens. En ik wil niet pedant klinken, maar is 50 euro niet iets te weinig voor een fatsoenlijk horloge? Verder dan 5’jes kom ik niet en die zijn allemaal zo klein.

2 likes

Ja klopt is het ook, daarom is het voor mij ook zo lastig om iets te vinden. Hij hecht er niet echt waarde aan, leest alleen de tijd er van af. Maar ik persoonlijk vind het ook weer niet iets om met een horloge van €5 aan te komen snapje.

1 like

Je hebt Russen, Timex,. En daarnaast nog een boel 2ehands spul. Maar ik kan me voorstellen dat de gemiddelde persoon ook liever een quartz heeft dan een automaat zoals een vijfje.

Mijn eerste horloge was <50 euro en kwam van watch2day.

5 likes

Goed afleesbaar en swag in één. En met zijn 20mm lugs kan hij ook banden (laten) swappen.

Lorus Elegance:

Of iets meer bijleggen en gaan voor een Mondaine :ok_hand:

1 like

Oké eens eens, je hebt gelijk. Ik dacht teveel vanuit ons.

Al moet ik er wel bij zeggen dat een automaat voor een man van 86 niet vreemd kan zijn, misschien nog wel natuurlijker dan kwarts.

@Davy91 Daniel had ook wel gelijk over de afleesbaarheid. Ik heb geen grootouders of ouders meer, maar wel een oom van 75 die zijn keramische Rado zat is omdat er gepolijste wijzers op een zwarte wijzerplaat zitten.

Dus mijn advies is dan donkere wijzers op een witte plaat of andersom!

1 like

Aliexpress zal wel wat voor hem hebben.
Kijk naar een automaat met saffier glas en Seyko of Miyota uurwerk in, en maak dan je keuze.
Goedkoper zal je ze niet vinden voor dergelijke specificaties.

Cadisen zou een goed merk zijn. transport van China is gratis.
Bijvoorbeeld:

of

of

En nog zovelen meer.
Als een Saffier glas dan toch kan voor deze prijs, met een degelijk werkpaard uurwerkje in, en een mooie afwerking, dan zou ik niet twijfelen. Wat zij maken voor dat geld, betaal je in Europa wellicht minimum het vijfvoudig bedrag op een paar kleine uitzonderingen na.

2 likes

50 euro? Lastig.
Lorus of Pulsar misschien?
Anders een Vostok?

De LMM Grand’Pa is voor dat bedrag helaas out of scope

1 like

Met 86 jaar een automaat? Dan mag die wel beweeglijk zijn, anders is die zo door de gangreserve heen. Ik zou voor een Quartz gaan.

2 likes

Weer wat geleerd, blijkbaar is Lorus gewoon Seiko :joy:.

https://www.horlogeloods.nl/lorus-rh999bx9

1 like

//eu1.dh-cdn.netK//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netv//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netz//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neti//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netm//eu1.dh-cdn.netd//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netk//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netp//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.neth//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netg//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.netn//eu1.dh-cdn.netl//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net.//eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.net //eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.nete//eu1.dh-cdn.nett//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.neto//eu1.dh-cdn.netu//eu1.dh-cdn.netw//eu1.dh-cdn.netb//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.neta//eu1.dh-cdn.netr//eu1.dh-cdn.net?//eu1.dh-cdn.net