Keuze hulp maat horloge EHBO

EHBO punten:

Stijl : Duiker
Vorm: rond
Dag en/of datum: geen voorkeur mag ook zonder.
Uuraanduiding: geen voorkeur, niet compleet 1 tot 12.
Uurwerk: Kinetic, Solar of EcoDrive
Fabrikant: Seiko, Citizen of een ander merk met gewenst uurwerk.
Budget: tot 499,99 ongeveer.
Kastmaat: minstens 47/48mm zonder kroon.
Kroonpositie: maakt me niet uit.

Kleuren: zilver/goud, goud/zwart of een combinatie.
Band: metaal
Staat: Nieuw of zgan
Verkoper: afhankelijk van staat.

Heb al wat horloges bekeken…
oa de Citizen Promaster BJ8050-08E Professional Diver 300M
Maar vind de rand hiervan overdreven breed.

Citizen Promaster BN0150-10E Diver 200M deze heeft een te kleine kastmaat.

De Seiko SNE437 SSC613 SKA761 hebben allemaal een te kleine kastmaat helaas.

De Seiko SUN021 spant erom wbt kastmaat… maar om weer een horloge op de gok te kopen (online) gaat me iets te ver.

2 likes

:upside_down_face:

:hushed: heb je 25cm polsen? Ik kan zo even uberhaupt geen horloge met een “normale” kast bedenken in dat formaat.

1 like

23cm ongeveer… vrij ovale polsen, grote botten :sunglasses:


Een 57mm Diesel is een statement.


Een 52mm Diesel zit tegen overdreven aan.


Seiko 6309-8890


Seiko SBDN028 (Op de gok gekocht, maar toch te klein)

48mm (47,5mm) tot 51mm zou mooi zijn… nu nog vinden.

Kijk eens naar de Logines Master Avigation lijn kast 47,5mm :wink:

1 like

image

SKA 427 …iets kleiner, maar oogt groot.
Kinetic, bloed/waterproof, zwaar onder je budget en er kan een tank over rijden zonder dat er wat mee gebeurt.
Met staal gewoon verkrijgbaar.
image

3 likes

Die twee zien er qua formaat toch prima uit. Beter dan die andere stationsklokken. :zipper_mouth_face:

Diameter zegt inderdaad ook niet alles. Dat model en een Seiko Sumo vond ik veel groter dragen dan mn huidige 47mm Tuna. Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die dat brok staal van zo’n BFK te klein zouden vinden.

1 like

Heb niks aan een automaat, daarbij wil ik mijn budget niet 3x uitrekken :open_mouth:

Deze komt uit op 45mm zonder kroon.

Maar heeft een lug-to-lug van 50mm. Ik denk dat je je meer daar op moet richten met een brede pols. Breedte zegt in jouw geval minder dan lug-to-lug afstand.

1 like

inderdaad, staar je niet blind op de diameter. Een shrouded horloge zoals jouw SBDN028 of een SUN021 zal kleiner dragen dan de diameter doet vermoeden.

Het was een antwoord op

En dus niet de bedoeling om jou een voorstel te doen, verontschuldig mij voor de verwarring…

1 like

Leuk dat er gebruik gemaakt wordt vh EHBO lijstje.

Een duiker van 47/48mm zonder kroon kom ik niet zo snel op. Misschien dan een Citizen Orca wat kan zijn? Ok, de zijkanten zijn ook wat groot, maar past imho bij die aparte wijzerplaat.

Bedenk me net, ik he wel gshocks die dat volgens mij halen. Ook analoog. Misschien dat daar iets tussen kan zitten. Weet de model nummers niet, maar dr zijn dus ook met metalen banden en deels of geheel metalen kasten.

1 like

Voldoet niet helemaal aan je lijstje want het is een automaat, maar wel 48 mm zonder kroon; Tissot Seastar 1000 automatic chrono. Tweedehands waarschijnlijk wel te vinden binnen je budget:

Er is ook nog een “professional” versie, die is zelfs 49 mm, maar ik denk niet dat je die voor 500 kunt vinden. :thinking:

1 like

Meer passen denk ik… Binnenkort maar eens naar Seiko zelf.

Geen idee welke maten die Seiko’s zijn, maar die staan je het beste vind ik.

Ik vind eigenlijk alles boven de 42mm, of nou ja vooruit 44mm in sommige gevallen, gewoonweg niet mooi staan, al heb je hele grote polsen.

Liever subtiel dan in your face.

Je bent nu gewend aan hele grote horloges.
Dan is de overstap naar iets kleiner even wennen.
Die Seiko diver staat prima :+1:
Ik zou iig afstappen van die hele grote maten dat is
een beetje uit :wink:

1 like

Inderdaad.

Heerlijk die grote maten :smiley:

Heb zelf ook het liefst horloges boven 43 - 44 mm. Kleiner vind ik gewoon niet mooi.

Een duiker van 47 ? Misschien een Seiko SUN19. Maar die heeft geen goud-tinten.
Heb deze zelf gehad en mis hem soms wel.

PS: Laat je niet gek maken door die zeurders die je wat kleiners willen aansmeren.
Ik heb weleens iets van 42 gehad, maar het staat gewoon blergh :confounded:
Gewoon lekker blijven bij wat jij comfy vind :+1:

1 like

Nee die Seiko vult niet mooi… probeer m momenteel te flipperen. Misschien heb ik geluk.

Uit wordt vanzelf weer in… dan noemen we het vintage.

1 like

En dan te bedenken dat ik bijna een DZ7365 had gekocht… 62mm, maar met dubbele automaat.

Draag doordeweeks zelden een horloge, daarom heb ik ook niks aan een automaat.

2 likes