Keuze keuze keuze

De Longines heritage classic!

Gebaseerd op een 1934 Longines sector dial welke te vinden is in het Longines museum, dus het ontwerp van een vintage horloge. Maar dan wel met moderne materialen en uurwerk (saffier, antimagnetische balans veer).
En nieuw richting de onderkant van je budget!

4 likes

Is een Hamilton Intra-Matic wat?

Hamilton heeft sinds 1892 een roemrijke geschiedenis, denk aan de deck-klokken voor de Amerikaanse marine in WWII, de ontwikkeling van de eerste electrische horloges met de Ventura, de eerste LED horloges met de Hamilton Pulsar, de race voor de eerste automatische chronograaf in 1969, samen met Heuer et al, waar later de Monaco uit ontstond… Eén en al horologische relevantie hier.

En je bent voor 800 ballen klaar, dus dan kun je nog een GS quartz bij kopen. Voor 3200,- ballen is er heel veel GS quartz te scoren, onder andere dit:

Da’s toch een mooie bijvangst van een bedrijf wat sinds 1881 in zaken is gegaan, onafhankelijk is, de eerste titanium duiker uit bracht, de eerste quartz polshorloges op de markt had, de eerste Spring Drives ontwikkelde, wat horloges uitbracht waarmee Uemura wel naar de Noordpool ging, terwijl een Rolex het in de kou niet volhield, en bovendien een merk wat in de films Alien, Apocalypse Now, Commando, Running Man, Predator en Raw Deal, A View to a Kill, Octopussy en For Your Eyes Only figureerde. Een merk wat met de Pogue de ruimte in ging, zelfs.

Zo.

2 likes

Koop nou gewoon jets wat je
Moooi vind!!

2 likes

Jaeger-lecoultre Memovox is het misschien ook waard eens te bekijken.

Vintage: :white_check_mark:
Heritage: :white_check_mark:
Binnen budget: :white_check_mark:
Dressy: :white_check_mark:

1 like

pssst

1 like

Kijk. Een mooi voorbeeld waarom Hamilton horologisch relevant is. :slight_smile: Want ja, die zaten tenslotte met dikke doekoe achter dat uurwerk. Samen met Heuer, uiteraard. :+1:

Maar om de Monaco nou dressy te noemen… Dude. WTF? Dan liever een Jazzmaster chrono.

het was wel het minst mooie uurwerk, zaten ze met al die grote namen aan een smerige hack te werken, terwijl Seiko en Zenith ieder wel iets moois hadden gebouwd

Eensch. Ik weet echter niet wat een gebruikte El Primero doet, en de Pogue is een mijnenveld van rotte reut.

Haha datejust indd een day is indd wat aan de duure kant.

Hey leuk, ik heb de intramatic al in de collectie :wink: echt een topper. Maar GS lijkt mij ook een moooie toevoeging. Zelf vind ik de snowflake dial Echt heel stoer.

zeker de moeite waard…

2 likes

En nog genoeg ruimte om nog wat moois te kopen :wink:

nou, keuze gemaakt! van harte.

Zo mooi echt. Maar wel boven mijn budget unfortunately :wink:

1 like

Hahah eff door sparen, dan kun je ook xtra genieten

1 like

Heb je een goed punt eerlijk maar voor dit bedrag was ik al een tijdje bezig om het apart te kunnen zetten.:sweat_smile:

zo is dat :slight_smile:

great quality for a small price…

https://www.horlogeforum.nl/uploads/db9961/original/4X/f/d/9/fd97e4f67d7665ad24634dfccd5c8c833b6d7774.jpeg

1 like

Top! Maar dan wel de groene :wink:

1 like

Aangezien je zegt dress leuk te vinden, zou ik zeker naar Cartier kijken (Santos, tank, etc). Allemaal prachtige horloges met mooie geschiedenis (niet per se daily drivers wel). JLC Reverso moet ook net lukken in budget (tweedehands), een prachtig design maar niet voor iedereen. Binnen Grand Seiko kan je naar heeeel veel modellen kijken en kan je in mijn ogen niet fout mee gaan (Seiko groep heeft mooie geschiedenis, maar de modellen van GS niet per se, wel allemaal perfect voor dagelijks gebruik). Een tweedehandse IWC Portugieser? En ja vintage Omega is een goudmijn (maar beetje een doolhof) voor dress watches.

2 likes

Al een wat ouder topic, I know. Weet niet of TS nog op zoek is. Maar moest even hier aan denken: een dressy chrono met heritage.

image

2 likes