Keuze keuze keuze

Goeiemiddag iedereen :slight_smile:

Ik ben in een fijne positie dat ik het mij kan veroorloven een meer high end horloge aan te schaffen. Alleeeen de keuze is reuze en zou graag input willen hebben van het forum. Ik heb een budget tussen de 1500 en 4000 voor een horloge. Ik had een aantal ideeën zoals een omega constellation pie pan of een rolex day just. In iedergeval ik hou van dresshorloges en vintage heeft de voorkeur maar nieuw is ook goed. Ook als iemand iets heeft wat ik intressant kan vinden heeft de voorkeur voor iets dat recentelijk is geserviced. Graag hoor ik alle ideeën van iedereen.

P.s. iconische horloges met historie hebben een pluspunten :grinning_face_with_smiling_eyes::grinning_face_with_smiling_eyes:

3 likes

Bedoel je dan dat het merk of type een historie moet hebben? Of dat het horloge in casu een historie moet hebben?

Ik stel een lekkere geschiedenisloze Nomos voor. Geen gelul, wel een mooi horloge voor zo’n 70% van je budget.

6 likes

Hey super leuk maar ik bedoel inderdaad het horloge type voornamelijk. Maar meestal gaat dat wel gepaard met het horlogemerk. Bijv. Breguet of een V.C vind ik ook echt super door de geschiedenis.

Rado Golden horse?

7 likes

Ik wilde net een Oris Art Blakey voorstellen, maar iets zegt me dat niet de juiste geschiedenis heeft. :slight_smile:

Als je een VC Patrimony vindt voor minder dan 4000 Euro zie ik de NA graag tegemoet.

1 like

Op chrono24 zie je wel een aardig assortiment onder de 4k.

Wat ik ook echt super vind is een logines flagship heritage. Nieuw maar wel een vintage look.

2 likes

Een Seiko 5 en een paar zonnepanelen.
Of een Seiko 5 en een warmtepomp.

9 likes

‘’’’’’’’’‘geschiedenis’’’’’’’’’, ‘’’’’’’’‘high end’’’’’’’’

Ik moet zeggen als je een goede prijs/kwaliteit zoekt en dress kun je je ook oriënteren op Grand Seiko heeft mij laatst ook positief verrast en overtuigd :blush:

1 like

Omega constellation globemaster? @anon51488064EVHF heeft er een te koop voor 5100

1 like

Ja, een mooie Grand Seiko… Past in het geschetste plaatje… en dan hoef je nog niet eens het complete budget kapot te slaan

1 like

Ik heb nul verstand van vintage, maar ik meen hier wel eens gelezen te hebben dat een vintage datejust onder de 4000 wel erg afgekloven exemplaren zijn. Tot max 4000 zou ik zeggen koop een pre owned seamaster en speedy óf koop iets nieuws uit de hoek van Tudor, Breitling, bell & ross of zoals hierboven een Nomos.

Of een cartier tank als je van dresshorloges houd. Voor 3500 heb je dan flink wat heritage om je pols.

2 likes

Die zijn zo zeldzaam, die ga je niet vinden binnen je gestelde budget.

Mh. Ver onder de 4000 wel maar volgens mij zijn er wel eens goede exemplaren die net onder de 4000 zijn. Een 1601 of 1603 in kun je in ieder geval nog wel krijgen voor minder dan 4000 volgens mij. Een 16014 misschien, dat weet ik niet.
Heb laatst een nette 1601 voorbij zien komen voor 3500, enige was een klein corrosieplekje onder op de plaat. Dan kun je voor 4 wel een nette krijgen denk ik. Was ook nog eens van een handelaar.
Ik zou zeggen een constellation pie pan met dogleg case of een 1601.

2 likes

Ik had op chrono wel rond de 3800 wat gezien. Niet op staal maar wel in ene goede conditie.

Heb je een Aqua Terra in je overwegingen?

Goed uurwerk (understatement), zowel sportief als dress, esthetisch prachtig en binnen je budget.

2 likes

Een Dayjust of een Datejust? :wink:

1 like

Mag ik je trouwens ook wijzen op de schitterende Omega DeVille van Jouri in het blauwe deel wat eigenlijk precies binnen je omschrijving valt in de OP:

krijg de melding dat de url niet gevonden kan worden bij wijzigen, dubbelpost maar geprobeerd

Ik heb inmiddels keuzes gemaakt voor andere horloges maar ik zou het wel weten als ik nog wat zocht.

1 like