Keuze: Longines Heritage Chrono Auto VS Huawei Smart Watch....?

Ben na een periode van enkele weken rust weer toe aan iets nieuws. Ben aan het twijfelen tussen een smartwatch van Huwawei met een uitstraling van een zwitsers uurwerk
[URL=http://s1317.photobucket.com/user/AussieSMagna/media/IMG_4826_zpsfqid18xs.jpg.html][/URL]

of de (ietswat duurdere) Longines Heritage Chrono Automatic.
[URL=http://s1317.photobucket.com/user/AussieSMagna/media/Longines/IMG_4836_zpsyfyxiyug.jpg.html]

[/URL]

Ik vind het een lastige afweging omdat ik aan de ene kant wel nieuwsgierig ben naar de laatste ontwikkelingen in horloge land, maar de traditionele uurwerken toch ook niet los kan laten… Iemand al wat ervaring op dit gebied?

1 like

Longines it is!

3 likes

Zelf geen ervaring mee maar onderstaande blog geeft m.i. een beetje een idee wat je kan verwachten van een smartwatch.

Apple watch teruggebracht

2 likes

In mijn ogen is dit een klassieke vergelijking van appels (Apples :grin: ) met peren…
Ik zou zonder blikken of blozen kiezen voor de Longines; schitterend horloge!

2 likes

Een smartwatch is leuk om mee te spelen, maar deze Longines is om (van) te houden.

2 likes

Sparen voor beide in één keer :slight_smile:

1 like

De Huwawei, en laat mij weten of het wat is! Ik denk er ook over na om deze aan te schaffen!

1 like

Neem mee in je overweging dat hoewiewaaiwaai sponser is van ajax, dat moet je gewoon niet willen :slight_smile:

3 likes

De Longines natuurlijk! :+1:

De Longines Heritage 1954 Chrono ligt in deze versie voor een uitloopbedrag bij Juwelier Punte in Arnhem.

Groeten,

Noel.

Bedankt voor de tip, maar wil toch de black/white dial.

1 like

Op Chrono24 staat een ongebruikte met witte subdials voor 1315/Eu uit Pamplona Spanje.

Groeten,

Noel.

1 like

De Longines zonder twijfel. Klassieke klok tegen een onedayfly smartwatch van een Chinees rommelmerk. De Huawai telefoons zijn niets waard, de smartwatch ongetwijfeld ook niet. Als je dan toch per se een smartwatch wilt, koop dan een Apple watch of een Samsung gear. Desnoods een Pebble.

Natuurlijk de Longines.

Longines.
Smartwatch is geldverspilling, is binnen enkele jaren geen zak meer waard.

Ik zeg Longines!!
[URL=http://s458.photobucket.com/user/jhopstaken/media/Eigen%20klokken/DSCN1282.jpg.html][/URL]

Heb een moto 360 gehad en de eerste week is het leuk. Daarna heb je het wel gehad en ben je vooral aan het opladen.

Conclusie: zeker de Longiness

Longines !

ben stiekem wel benieuwd naar de huawei…

Ik denk dat er op dit forum overwegend longines wordt gezegd :slight_smile:

Ik ben ook voor longines al is het alleen maar omdat je er uiteindelijk langer plezier van hebt.

Op een horloge forum zal de keuze snel naar het enige horloge in de voorgestelde keuze gaan… Bij mij dus ook : Longines.

Laten we het vanuit functioneel en esthetisch oogpunt bekijken.

De Huawai heeft veel meer functies. Of je alle functies nadat je een weekje alles in den treuren hebt getest nog gebruikt, is afwachten. Ik weet dat ik persoonlijk nog niet toe ben aan een smartwatch dus zelfs enkel functioneel gekeken prefereer ik de smartwatch niet.
Tevens vind ik de Longines oprecht een mooi horloge. Terwijl ik de Huawai niet lelijk maar zeker ook niet echt mooi vind.

Mijn stem is dus duidelijk (ook) voor de Longines.