Keuze maken

Ik wil een duikershorloge kopen en heb er twee op het oog. Er zijn grote verschillen want de een is een automaat en de andere een quartz. Ik vind ze allebei erg mooi en kwalitatief zijn ze volgens mij ook erg goed (als ik internet mag geloven). Ik wil jullie vragen of jullie mij bij mijn keuze kunnen helpen door voor en nadelen van deze horloges te benoemen.

Het gaat om deze horloges:

Seiko 5 duik / sporthorloge SKZ209K (180 euro)

Seiko Professional Scuba Diver ‘Tuna Sawtooth’ (225 euro)

Ik hoor graag van jullie.

zozo, ze zien er idd allebei goed uit…
ik vind quartz erg fijn als het gaat om een sport horloge, want je kan het gewoon stil in de kast leggen en als je gaat sporten zwemmen of duiken doe je het om en het loopt op tijd. ( of je moet zon opwinder hebben voor je automaat)
dus als je het echt voor duiken en sporten gaat gebruiken zou ik voor die van 225 gaan. de onderste dus.
als je het gewoon als dagelijks horloge gaat gebruiken, dan zou ik voor de automaat gaan, die heeft door zn mechanische uurwerk zeker meerwaarde.

Seiko 5 duik / sporthorloge SKZ209K (180 euro) vind ik veel beter!

Bram

Met beide heb ik geen ervaring echter van de bovenste hoor ik al eens dat die ring onder het glas, redelijk los ligt en als het ware alle kanten op zwemt.
Verder is de functie van die ring eigenlijk alleen een soort “gadget”, want een horloge als kompas gebruiken kan met ieder horloge.

De onderste heeft een wat aparte constructie: de band zit vast aan de ring om het horloge.
Het horloge zelf zit weer vastgeschroefd aan de ring dmv de boutjes. Als je die dus losmaakt heb je een uniek Seiko ZakDuikhorloge. :D:D Heet dat niet een "Tank’ constructie ? Omega en fortis hebben ook een dergelijk model gehad.

Wanneer je er echt mee gaat duiken, zou ik persoonlijk de onderste nemen, alleen in een andere kleur :smiley:
. Bij Seiko spreken ze overigens van “professional” bij een waterdichtheid van 300 m en hoger eh dieper. En dan krijg je zoiets:

Maar zoals met de meeste Seiko’s krijg je veel waar voor je geld
. Een begin met een SKX 007 hoort natuurlijk ook nog tot de mogelijkheden.

Om te duiken zou ik de onderste kiezen, of liever nog een SKX 007, kost zo rond de 100 euro en heeft een perfecte afleesbaarheid.

Ruud

Als het puur om uiterlijk gaat zou ik de Seiko 5 nemen.

Die boventste staat op mijn verlanglijstje:D

Ik heb de bovenste binnen, in eerste instantie om de modden (wijzers naar mijn monster overzetten), maar ik laat hem toch met rust denk ik…

voorlopig :wink:

Ik zou voor de bovenste gaan,die volgens mij op de bekende verkoopsite ook voor onder de €120,- staat…
(of is dat een andere uivoering oid??)