Keuze maken

Beste,

Over een weekje blaas ik 25 kaarsjes uit, en ik mag van mijn vriendin een horloge uitkiezen. Ik heb mijn zinnen gezet op een van de volgende horloges en verder dan deze kijk ik (op dit moment) niet. Ik hoop dat jullie mij wat advies kunnen geven over de volgende twee:
Orient Mako XL Blue

Of de Seiko 5 SNKM87

Ik kan simpelweg niet kiezen, wat zeggen jullie?
Ik begrijp dat dit een gevalletje appels en peren is, maar gek genoeg trek ik toch erg naar deze twee :slight_smile:
Groet,
Pieter

Nogal wat verschil inderdaad. Orient wat mij betreft, als ik moet kiezen tusen deze twee. Ik zou nog wel even rond kijken wat Seiko te bieden heeft wat betreft betaalbare duikers!

gr, HJR

1 like

Ik vind de dauphine hands niet geslaagd op een sportiever horloge als de Seiko. Ook vind ik ze te klein ogen. Puut afgaand op het ontwerp vind ik de Orient dus geslaagder.

1 like

Orient heb ik gehad. 100 keer liever een Seiko. De mako xl vond ik maar goedkoop aanvoelen.
Misschien is een snzh55 een optie als blauwe duiker.

1 like

Heb je ze allebei als eens live gezien en om de pols gehad?

1 like

@Gisae Dat is toch inderdaad wel een erg leuk alternatief. Maakt alleen de keus nog lastiger :wink: Jammer dat de Mako zo goedkoop aanvoelt. Lees toch veel positieve berichten erover.

@sv3rr3 Nee helaas niet. De Seiko op monsterwatches gezien en de Orient op seriouswatches

Jammer, misschien kun je proberen om ze via via eens echt te zien en te passen. Ik denk dat dat je twijfel het snelstwegneemt…

1 like

Ik zou voor de Orient gaan.

1 like

Mijn voorkeur gaat uit naar de Seiko. Die is chter wat minder sportief dan de Orient. Mocht je toch voor de Orient gaan, zou ik er een andere band opzetten, want die zijn echt van ruk-kwaliteit.

1 like

't Kost als Seiko fan mij moeite om objectief te kijken en te kiezen. Afgaande op de plaatjes: toch die Mako. Stoerder, karakteristieker. Over de kwaliteitsbeleving kan ik niet veel zeggen. Zowel de vijfjes als de Mako’s hebben een goede reputatie op dat gebied.

1 like

Kan er weinig zinnigs over zeggen, behalve dat ik persoonlijk de seiko 10 keer mooier vind.
Inderdaad om de pols en kopen welke jij het mooist vindt staan.

1 like

Oriënt, zeker als je 25 bent.
Btw, mooie keuze!

1 like

Nobrainer: Orient!

1 like

Ik zou niet kunnen kiezen tussen deze 2, omdat ze beide mijn smaak niet zijn. Ik weet niet precies wat je budget is? Kijk anders eens naar deze;

Citizen Nighthawk. Solar, mooie stalen band, GMT complicatie en een bijzondere intern draaibare bezel, met de extra kroon op een leuke bijzondere plaats.

1 like

Seiko (slechts in dit geval…) Succes!

Hallo Pieter,

Wat de mako betreft zou ik voor de originele mako gaan.
En idd de stalen banden van de mako zijn niet al te best.
Een Seiko 5 is altijd goed, 100% waar voor je geld.
Een Seiko diver is natuurlijk ook een goede optie en ze
zijn ISO6425 gecertificeerd.

Grt.

1 like

Tsja, niets is zo veranderlijk als de mens.
Vandaag even samen de stad in, toch even kijken bij de juwelier. Ik had stiekem de keuze al voor mezelf gemaakt totdat we deze tegen kwamen. Viel in vrouw haar budget en was er toch erg van onder de indruk, dus werd het deze sks537p1 :slight_smile:


Ookal is het dus niet de 5 of Mako geworden, iedereen bedankt voor het advies!

1 like

Gefeliciteerd! Mooi blauw; ik val daar als een blok voor de laatste tijd.

1 like

Mooi hoor.
Veel draag plezier!

1 like