Als het echt tussen deze twee horloges moet gaan, dan kies ik zonder twijfel voor de Maurice Lacroix.
Ik vind deze gewoon veel mooier dan de Ebel⦠Of is het misschien dat ik de Ebel gewoon lelijk vind?
gr. Glenn
Als het echt tussen deze twee horloges moet gaan, dan kies ik zonder twijfel voor de Maurice Lacroix.
Ik vind deze gewoon veel mooier dan de Ebel⦠Of is het misschien dat ik de Ebel gewoon lelijk vind?
gr. Glenn
Heb je een link?
Edit: heb hem gevonden, prijs van 1750 is echter stuk hoger dan de 750 van de ML. Ebel staat op ebay en moet nog verkocht worden, maar zal rond 1000 euries kosten.
Ik vind de Ebel veel mooier. Heb er zelf wel eens op geboden op ebay, maar net niet gewonnen. Komen wel uit op een lage prijs, ook aangeboden door uhrenhandel.de. Kijk hier maar eens:
http://www.ebay.nl/itm/EBEL-1911-Senior-XL-Automatik-mit-Grosdatum-40mm-UVP-2-820-Euro-/360434016924?pt=NL_Horloges&hash=item53eb8aa29c#ht_4799wt_1270
Als je te laat bent voor deze moet je het gewoon even in de gaten houden, ze worden zoals gezegd vaker aangeboden.
Edit: Bij ebel kan je wel alleen gebruik maken van Ebel banden. Misschien daarom slim om hem op staal te kopen?
Die eerste had ik inderdaad al gezien en op geboden, dat was de reden dat ik het topic startte :~
De ML is al in mijn bezit, ook via ebay gekocht. Vind hem mooi, maar af en toe denk ik dat ik een klik mis, vandaar.
Zag nu ook een baume en classica chronograph. Weliswaar uit 2006 en hogere prijs. Hoe vinden jullie die tot de ML en Ebel verhouden?
Als ik dan
toch een rangschikking zou moeten maken in
afwerking en kwaliteit? Dan acht ik de ML
Masterpiece serie net weer wat hoger dan Ebel, en
Ebel net weer wat hoger dan de ML Pontos serie.
Maar nogmaals, dat ik mijn persoonlijk gevoel over
de totale afwerking/details.
Goeie rangschikking van de 2 merken. Zo zit het volgens mij ook prijstechnisch in mekaar.
Edit: Bij ebel kan je wel alleen gebruik maken van
Ebel banden. Misschien daarom slim om hem op staal
te kopen?
http://www.ebay.nl/itm/Ebel-1911-XL-Stahl-Herren-M
odell-9187251-15567-NEU-/260396515059?pt=DE_Kleidu
ng_Schmuck_Accessoires_Uhren_Armbanduhren&hash=ite
m3ca0d77ef3#ht_1807wt_1037
Goeie tip. Ook een reden waarom ik horloges meestal met een stalen band koop.
Hoi,
Beide horloges zijn natuurlijk heel mooi, persoonlijk ben ik een fan van ML.
Uit dit vergelijk zou ik zonder meer de ML kiezen, vanwege de prachtige kast en band. ook spreekt de mooie plaat met indexen me meer aan, wel heb ik wat reserves bij de dagweergave. Dat zou ik eerst in het echt willen zien, om te zien of het me bevalt.
De Ebel is niet zo mijn smaak, maar waarom, daar kan ik niet goed de vinger achter krijgenā¦
Groet,
Nico.
Hoi,
Wat een advertentie.
Fotoās waar letterlijk nauwelijks iets op te zien valt, wazig en met flits, met een telefoon genomen. Volgens de verkoper als nieuw, maar zelfs op de wazige fotoās is een krassenparadijs te zien waar je u tegen zegtā¦
Duidelijk een veel gedragen klok lijkt me. Hoeft geen punt te zijn, maar ik zou er wel rekening mee houden dat er werk aan is.
Dat gezegd, een mooi horloge, wel weer een heel andere tak van sport, vergeleken met de twee uit het begin.
Je kan er eens langsrijden, en zien hoe de klok IRL isā¦
Succes,
Groet,
Nico.
Zonder twijfel de Maurice Lacroix.Succes met de keuze
Voor mij zou het ook zeker de Maurice Lacroix worden; veel netter horloge, behalve zoals de band aansluit op het horloge, dat vind ik bij de Ebel erg mooi.
Maar de kast oogt wat gedateerd, ik zou denken een trendy horloge van rond het jaar 2000.
Ik heb niet op de prijzen gelet, en het merk Ebel ken ik al veel langer dan Maurice Lacroix, en met beiden heb ik geen persoonlijke ervaring.
Maar ik begrijp uit je post dat je de horloges niet in real life hebt gezien, daar zou ik toch een (mid)dagje voor gaan kijken bij juweliers, want als je de fotoās print voelen ze gelijk aan ;D
Succes met zoeken, en zorg dat het jouw keus wordt.
Het krassenparadijs was mij nog niet opgevallen, of bedoel je de foto van de achterkant? Die foto heeft hij later toegevoegd.
Maar bedankt voor de tip, dat maakt het toch wat anders. Vraagprijs is overigens wel onderhandelbaar heb ik gemerkt, maar hij blijft mij te duur.