Keuze, maurice lacroix of ebel

Zit in dubio, heb een hele mooie ebel gezien
http://www.uhrenhandel.de/ebel-1911-senior-mit-grossdatum-9125250-15535134-p-3119.html?language=en

Waar staat ebel volgens jullie tov maurice lacroix, als je bovenstaand horloge vergelijkt met een maurice lacroix pontos Day date
http://www.timeway.eu/en/pontos-34/2835-maurice-lacroix-pontos-day-date-3.html
Beide zijn automaat.

Waarom zou je de een of ander kiezen, de prijs even daargelaten? Dus mbt soort uurwerk, kwaliteit, service, waardevast, etc? Plus, welke vind je mooier?

Benieuwd naar jullie reacties!

ML… gewoon mooier! voor de waardevastheid hoef je beide niet te doen :wink:

Qua uiterlijk zou ik ook zeker voor de Maurice Lacroix gaan

+1 voor de ML :slight_smile:

Aangezien ik absoluut geen fan ben van Ebel zou ik voor de ML gaan.

BobT Schreef:

Zit in dubio, heb een hele mooie ebel gezien
http://www.uhrenhandel.de/ebel-1911-senior-mit-gro
ssdatum-9125250-15535134-p-3119.html?language=en

Waar staat ebel volgens jullie tov maurice
lacroix, als je bovenstaand horloge vergelijkt met
een maurice lacroix pontos Day date
http://www.timeway.eu/en/pontos-34/2835-maurice-la
croix-pontos-day-date-3.html
Beide zijn automaat.

Waarom zou je de een of ander kiezen, de prijs
even daargelaten? Dus mbt soort uurwerk,
kwaliteit, service, waardevast, etc? Plus, welke
vind je mooier?

Benieuwd naar jullie reacties!

De 2893 van de Ebel is wat duurzamer door de rotor constructie. Die van de 2836 in de ML wat efficiënter. Service… geen ervaring mee, heb namelijk geen Ebel en m’n ML’s doen allemaal nog steeds netjes hun werk. Waardevast… geen van beide. De ML wordt online geregeld voor een stuk lagere prijs aangeboden. De Ebel wat minder.

Welke ik mooier vind? Zo van de foto’s… de Pontos. Heb nooit wat gehad met de 1911 kast van Ebel.

Uiterlijk van het horloge is een zeer persoonlijke keuze, kwestie van eigen smaak, laat je daarin niet teveel beïnvloeden.

Kwalitatief staan beide merken zeer goed aangeschreven, ik heb beide merken in huis (toevallig ook een 1911 in geelgoud). Als ik dan toch een rangschikking zou moeten maken in afwerking en kwaliteit? Dan acht ik de ML Masterpiece serie net weer wat hoger dan Ebel, en Ebel net weer wat hoger dan de ML Pontos serie. Maar nogmaals, dat ik mijn persoonlijk gevoel over de totale afwerking/details.

Technisch hebben beiden mij nog nooit in de steek gelaten. Enig nadeel van de Ebel is wel dat bandjes zeer duur zijn, door de speciale schroefconstructie ben je gebonden aan origineel Ebel…

WVE Schreef:

Aangezien ik absoluut geen fan ben van Ebel zou ik
voor de ML gaan.

Idem dito.

Over de kwaliteit kan ik niks zeggen, qua looks is het duidelijk de Maurice Lacroix!

Grappig, dacht dat 80% voor de ebel zou gaan, maar dat is dus absoluut niet het geval, eerder 80% die voor de ML gaat…

Voor mij qua uiterlijk ook ML

ML. Die Ebel vind ik niet mooi.

ml +1

Zei ik 80-20 vehouding voor de ML? Denk eerder dat het 99-1 wordt…

::o

Zat er heel hard over te denken om de ML, inmiddels in mijn bezit, te verkopen en de ebel te kopen. Die ik overigens nog niet om mijn pols heb gehad.
Daar twijfel ik nu dus wat harder over.

Thnx!

+1 voor de ML

Die Ebel vind ik ook geen succes dus ook hier een stem voor de ML.

Ik vind de Ebel wel erg onderscheidend, met die typerende Ebel-vorm en fraaie wijzerplaat. De ML vind ik daar nogal gewoontjes bij afsteken. Van deze twee kies ik dus voor de Ebel.

Wat niet wegneemt dat ik persoonlijk met dit budget iets heeeeeeeeel anders zou kopen.

Vertel, wat zou jij kopen?

BobT Schreef:

Tja, iets vintage in elk geval. Speuren naar een Seamaster 300 of Tudor sub misschien.

JackW Schreef:

BobT Schreef:

Tja, iets vintage in elk geval. Speuren naar een
Seamaster 300 of Tudor sub misschien.

Mijn idee en euh, op MP heeft Nico een hele mooie 300 te koop staan!
Echter, al zou de hele wereld niet voor de Ebel gaan, uiteindelijk gaat het erom wat JIJ mooi vindt.