Eerder deze week heb ik jullie info gevraagd over de aanschaf van een automatisch horloge.
Ik heb er nu 2 op het ook maar kan de keuze nog niet maken. De derde optie moet ik nog even over nadenken omdat deze iets prijziger is.
Hamilton Khaki King Scuba of de Seiko SKX007 en als derde optie de Longines Hydroconquest
Ik weet dat de Seiko op Monsterwatch ook uit te voeren is in saffierglas en een band naar keuze en dat de secondewijzer staploos ronddraaid en tot 200m waterdicht is.
Hamilton heeft een Zwitsers uurwerk, saffierglas maar weet niet of de secondewijzer hier ook staploos ronddraaid en is maar tot 100 waterdicht. Niet dat ik veel waarde hecht aan deze spec want dit zal ik nooit halen. Kan iemand mij vertellen of de secondewijzer hier ook staploos ronddraaid? Vind dit namelijk een stuk mooier, maar dat is mijn mening.
En waarom zou ik de Longines aan moeten schaffen, is de prijs/kwaliteit echt zoveel beter of gaat het dan alleen maar om de naam? Of ben ik nu echt appels met peren aan het vergelijken?
De Hamilton is uitgevoerd met een ETA 2834 uurwerk, ook hier is sprake van een (zo goed als) staploos ronddraaiende secondenwijzer ofwel een zwevende secondenwijzer.
Longines is inderdaad een wat duurder gepositioneerd merk, dit heeft voor een groot gedeelte ook te maken met de historie, kwalitatief zijn ze ook gewoon erg goed. Ik heb de chronograaf uitvoering gehad van de Hydroconquest, geweldig mooi afgewerkt.
Tenslotte gaat het erom wat jij mooi vind, gelukkig verschillen smaken…
Beste Dimitri,
100 meter aanduiding op horloges wil (helaas) niet zeggen dat je er ook daadwerkelijk honderd meter mee onder water kunt.
Zwemmen gaat wel,maar aan te raden is om bij watersport voor een 200 meter(of meer) te gaan,dus wel iets om rekening mee te houden.
Meestal zijn de horloges voor veelvuldig watergebruik ook uitgerust met een geschroefde kroon.
mvg Leetje