Keuze nieuw automatsch horloge

Hallo,

Eerder deze week heb ik jullie info gevraagd over de aanschaf van een automatisch horloge.
Ik heb er nu 2 op het ook maar kan de keuze nog niet maken. De derde optie moet ik nog even over nadenken omdat deze iets prijziger is.
Hamilton Khaki King Scuba of de Seiko SKX007 en als derde optie de Longines Hydroconquest

Ik weet dat de Seiko op Monsterwatch ook uit te voeren is in saffierglas en een band naar keuze en dat de secondewijzer staploos ronddraaid en tot 200m waterdicht is.

Hamilton heeft een Zwitsers uurwerk, saffierglas maar weet niet of de secondewijzer hier ook staploos ronddraaid en is maar tot 100 waterdicht. Niet dat ik veel waarde hecht aan deze spec want dit zal ik nooit halen. Kan iemand mij vertellen of de secondewijzer hier ook staploos ronddraaid? Vind dit namelijk een stuk mooier, maar dat is mijn mening.

En waarom zou ik de Longines aan moeten schaffen, is de prijs/kwaliteit echt zoveel beter of gaat het dan alleen maar om de naam? Of ben ik nu echt appels met peren aan het vergelijken?

Graag jullie mening hierover?

Groeten,
Dimitri

staploos is dan bijna staploos, de meeste mechanische uurwerken zetten 5 of 6 stapjes per seconde. ziet er goed uit, daar niet van.

staploos kunnen alleen seiko springdrives dacht ik.

Hallo Dimitri,

De Hamilton is uitgevoerd met een ETA 2834 uurwerk, ook hier is sprake van een (zo goed als) staploos ronddraaiende secondenwijzer ofwel een zwevende secondenwijzer.

Longines is inderdaad een wat duurder gepositioneerd merk, dit heeft voor een groot gedeelte ook te maken met de historie, kwalitatief zijn ze ook gewoon erg goed. Ik heb de chronograaf uitvoering gehad van de Hydroconquest, geweldig mooi afgewerkt.

Tenslotte gaat het erom wat jij mooi vind, gelukkig verschillen smaken…

Succes met jouw zoektocht!

Eric

Seiko 7s26: 6 stappen per seconde

Moderne ETA werken meestal 8 stappen per seconde.

Verschil is duidelijk merkbaar.

Beiden blijven mooi om naar te kijken ^^

Voorbeeld:
Seiko
[video]http://www.youtube.com/watch?v=Nst4SPVirKg[/video]

8 stappen per seconde:
[video]http://www.youtube.com/watch?v=ASgQsbaZFxE[/video]

(ben wel niet 100% zeker, maar ik dacht van wel)

Stony Schreef:

staploos is dan bijna staploos, de meeste
mechanische uurwerken zetten 5 of 6 stapjes per
seconde. ziet er goed uit, daar niet van.

staploos kunnen alleen seiko springdrives dacht
ik.
Mijn Panerai Pam0312 loopt traploos. Een plezier om te zien.

Beste Dimitri,
100 meter aanduiding op horloges wil (helaas) niet zeggen dat je er ook daadwerkelijk honderd meter mee onder water kunt.
Zwemmen gaat wel,maar aan te raden is om bij watersport voor een 200 meter(of meer) te gaan,dus wel iets om rekening mee te houden.
Meestal zijn de horloges voor veelvuldig watergebruik ook uitgerust met een geschroefde kroon.
mvg Leetje

Traploos bestaat eigenlijk niet:
Hoe kleiner de secondenwijzer, hoe minder je de schokjes ziet.
Hoe meer bph, hoer minder je de schokjes ziet.

Je hebt ook High-beat werken … Denk maar aan 36000 bph …
Deze vragen meer onderhoud, ze zijn daarnaast moeilijker af te regelen …

http://www.36000bph.com/index.php?option=com_content&task=view&id=1&Itemid=53

Maar ze zijn wel mooi om naar te kijken.

Kijk maar eens naar de Ananta Spring Drive.
Deze horloges hebben een echte traploze secondenwijzer

Grt Frank