Keuze nieuw horloge

Beste horlogeliefhebbers,

Ik ben op zoek naar een nieuw horloge met een automatisch uurwerk, heb interesse in een Rolex GMT Master II maar aangezien iedereen die een heeft, vooral in Italia twijfel ik. Cartier Santos vindt ik ook mooi en aangezien de meeste Panerai’s handopdraai zijn (heb nu Black Seal) die binnen mijn budget van 4000 euro vallen wordt dit moeilijk. Hebben jullie goede suggesties?

Bedankt James

iets van Jaeger-LeCoultre of IWC.

Santos en Pan heeft ook iedereen. Misschien Chopard Mille Miglia of een Explorer II ? Die heeft niet iedereen

Explorer II ? Die heeft niet iedereen.

wel veel iig

Explorer II is i.i.g veel minder “populair” en herkenbaar dan een GMT of Sub. Memovox en Dualmatic zie ook wel redelijk vaak (in de zin van herkenbaarheid). Natuurlijk zie je ze niet alle op iedere hoek van de straat

Ed Schreef:

Explorer II is i.i.g veel minder “populair” en
herkenbaar dan een GMT of Sub. Memovox en
Dualmatic zie ook wel redelijk vaak (in de zin van
herkenbaarheid). Natuurlijk zie je ze niet alle op
iedere hoek van de straat

In de schilderswijk op elke hoek van de straat elk type Rolex :smiley:

Goed idee! Chopard Mille Miglia weet je toevallig welk model een safier glazen achterkant heeft?

je moet gewoon kopen wat je mooi vind , zo vaak zie ik niet mensen lopen met een santos 100…ik heb zelf nog nooit iemand zien lopen met een hublot …

Dat zou ik zo snel niet weten. Misschien even een telefoontje naar Schaap & C. ? Daar heb ik een nieuw type (extra groot) zien liggen. Volgens mij rond de 4d. Kijk ook eens naar een Paul Picot Plongeur of een Planet Ocean.

groet,

Ja, maar dan noem je ook één van de betere wijken van Nederland…Daar kan geen Wassenaar tegenop, haha

Heb je al eens naar de IWC Ingenieur automaat gekeken ?

Je kunt een “zgan” wel voor onder de 4000 EU krijgen.

Groet
Mark

Zenith Chrono Master

Koop gewoon wat je mooi vindt. Een gebruikte GMT-Master II zal zeker in je budget passen. Ik zie ze wel eens, maar het is zeker niet zo dat je er mee doodgegooid wordt (+1000 euro klokjes zijn nog altijd in de minderheid hier in NL). Ik zie eigenlijk net zoveel Panerais, Cartiers, Braadlings en Omega’s. JLC is ook een optie, maar heb er weinig ervaring mee. Ik vind het klokken voor kerels op leeftijd met een rode broek. De Master Compressor zou me nog wel kunnen bekoren, maar vraag me af of het niet heel snel gaat vervelen, dat design.

Probeer gewoon eens wat verschillende modellen bij de dealers. Ook even in de spiegel kijken of het staat :slight_smile:

RJ

Een 36mm Royal Oak moet ook wel te doen zijn. Die zou ik kopen als ik dat geld had te besteden;

Anders zou ik een Rolex of JLC kopen.

Een JLC MC. Kan overal bij en hoewel heel simpel wat betreft ontwerp gaat dat m.i. juist nooit vervelen/storen, i.t.t. drukke en/of veelkleurige wijzerplaten. Ik kan je garanderen dat ik geen oude man ben en ik draag nooit rode broeken ;).

Roemer Schreef:

Ik kan je garanderen dat ik geen
oude man ben en ik draag nooit rode broeken .

En ik heb een Reverso (gehad) en draag ook nooit rode broeken!

De JLC die Roemer heeft idd is ook een goeie optie, alleen moet je dan wel ff zoeken omdat deze uit productie zijn genomen. Superhorloge! (tu)

Gele, oranje, paarse en groene broeken zijn ook fout !? hehehe geintje natuurlijk…

Ik bedoelde de nieuwe, moderner gestylde, 40 mm versie. Maar idd de oude MGT is - op de nacht na - niet meer van de pols afgeweest sinds ik hem heb. Prachtig! En evenmin gele, groene of paarse broeken, ik draag alleen jeans of een kostuum. En heel heel soms een khaki ;).