keuze nieuw horloge

Hallo, ik ben nieuw hier en ben op zoek naar een nieuw horloge.
Hoewel ik een automaat weet te appreciëren ben ik toch op zoek naar een quartz horloge. De reden daarvoor is dat een quartz preciezer, goedkoper en ik denk ook robuuster is. Het nadeel is natuurlijk wel dat ze minder mooi zijn.

Nu heb ik al een beetje rondgezocht en enkele kanshebbers gevonden maar ik vrees dat ik geen keuze kan maken.

Dit zijn mijn favorieten. Ik vind ze allemaal mooi, maar mijn voorkeur gaat uit naar de christopher ward. Het enigste nadeel is dat het metalen bandje die er standaard bij zit veel te glanzend is, veel te bling bling dus.

Nu heb ik dus volgende vragen:

• Wat zou u kiezen, welk horloge heeft de beste kwaliteit?
  • Kan ik, als complete leek, gemakkelijk een stalen bandje vervangen?
  • Zijn er nog andere mooie horloges in deze categorie? Ik heb een beetje een sobere smaak. Een Seiko Monster vind ik bijvoorbeeld afschuwelijk, een IWC portuguese, een Sinn 6000 Finanzplatzuhr daarentegen vind ik wel super mooi, maar te duur.

Het is een beetje een lange post, maar hopelijk kunt u me goede raad geven.

Als je een chronograaf wilt hebben en kennelijk gaat je voorkeur daarnaar uit, zal het moeilijk worden een mooie automaat te vinden. Of je moet eens in de hier veelvuldig besproken russische merken gaan kijken. Poljot en zo.

In elk geval complimenten voor de fotobewerking !

Ik zou denk ik voor de witte Tissot gaan.

Bas

ik heb de certina die je laat zien gehad met stalen band … en daar heb ik een lerenband opgezet.
achteraf een stalenband kopen is bij certina en tissot niet zo handig want dan betaal je bijna de nieuw prijs van een heel horloge dus dat zou ik meteen doen.

ik vond de certina mooier dan de tissot kwaliteit zal gelijk zijn.

De Tissot met witte plaat. Zou mijn keuze absoluut zijn.
Jur

Ik zou gaan voor de Tissot V8 zeer stijlvol en klassiek. Ik heb hem zelf ook. :wink:

Tja, over de kwaliteit hoeft het niet echt te gaan bij de horloges die je presenteert. Dat zit wel goed. Verder is het dan vooral een kwestie van smaak.
Ik denk dat ik zou kiezen voor de Certina. Die ligt 't dichtst bij mijn smaakbeleving.
Veel succes met je keuze!

Ik zou op uiterlijk voor de Certina gaan.