Ik maak graag gebruik van jullie ervaring en expertise.
Ben geheel verkocht aan citizen Nighthawk. Ik ben normaal helemaal geen fan van drukke dails en navitimer. Maar deze zit er goed in. Vooral de black(PVD) versie. Maar ik heb bedenkingen over hoe krasvast de coating zal zijn en hoe de horloge op den duur gaat “rijpen” De geborstelde staal versie vind ik ook mooi, maar het is weer de zoveelste. Ik heb ook een citizen AT9030.
Wat zal ik doen? SS of PVD
Heeft er iemand iemand PVD citizen horloge en wat is je ervaring? Heb je een foto van een “gerijpte” citizen PVD horloge? Laat dan graag zien.
Je geeft zelf al aan dat je vooral de PVD versie gaaf vindt. Als ik jouw was zou ik je hart volgen, het horloge lekker dragen, en je niet te druk maken over krassen!
Zover ik weet is die coating krasvaster (harder) dan staal, maar omdat het een dun laagje is heb je kans op kraken (eggshell-effect) bij flinke butsen.
Je zou ze eigenlijk eens in het echt moeten zien (geen idee waar). Ik heb de PVD variant ooit bij iemand om de pols gezien en ik vond het enorm plastic eruit zien op een of andere manier.
Ik zou voor de stalen versie gaan. Heb ik ook gehad. Best gaaf ding.
PVD/ DLC in het algemeen. Meerdere keren van verschillende merken gehad. Als het geborsteld is vind ik het wel mooi/ stoer, maar zodra het gepolijst is… Nee, in real life werkt het dan bij mij niet.
Gefeli, alvast! En we zien de foto’s wel langskomen. Vind de PVD nét een tikkie stoerder ogen. Maar heb zelf ook al een paar keer voor hetzelfde ‘probleem’ gestaan en toch altijd weer voor staal gekozen. Denk dat ik het gewoon niet helemaal trek als zo’n ding, na verloop van tijd, allerlei krassen krijgt en op de hoeken ook het metaal gaat doorschijnen. Maar misschien valt 't allemaal mee…?
@TagEd Juist. Ik zal me dood ergeren. Gelukkig zag ik een PVD citizen van mede forumlid langs komen. Ik heb die foto’s goed bekeken en toen besloten dat PVD nog niet voor me is weggelegd. Misschien durf ik op den duur wel een DLC aan.
Mooi hoor. Ik zou ook voor de steel versie zijn gegaan. Heb al een paar pvd horloges gehad, maar die kregen nooit de tijd om te rijpen. Kennelijk niet genoeg mijn ding om ze ook te dragen.
Wat ik mooi vind is dat ze ondanks de drukke dial, goed afleesbaar zijn, qua tijd dan. Dat is vaak niet zo.
Top keuze Kenleaf, ik vind het nog steeds één van de mooiste horloges in mijn collectie
Ik heb ook een aantal PVD horloges gehad en ik maakte mij ook zorgen of het “afbladeren” van de lak. Tot op heden heb ik dat gelukkig bij andere horloges nog niet ondervonden, maar ik ben er ook altijd vrij zuinig op.
Goede keuze. Schitterende band zit hierop. Ben bezig geweest om te kijken of deze band zou passen op mijn Promaster Sky.
Ondanks dezelfde kastvorm schijnt Citizen de lug holes net op een andere plaats geboord te hebben zodat de banden niet uitwisselbaar zijn. Zo jammer.
Overigens zou ik best een keer willen uitproberen of dit daadwerkelijk zo is. Pas als dan blijkt dat het zo is heb ik rust. Nu iemand vinden met deze Nighthawk in de buurt van Den Haag…