Tissot zonder nadenken
Er zit wel een aardig prijsverschil tussen de horloges waar je tussen twijfelt
Heb meerdere Tissot horloges gehad en ondanks het Zwitsers is ben ik er geen fan van alhoewel de nieuwe PRX bracht me toch even aan het wankelen:
Seiko heeft ook hele mooie exemplaren waaronder de modellen hierboven genoemd. Ik heb meerdere horloges van verschillende prijsklassen maar als het gaat om Seiko dan heb ik een Superior een King Seiko en:
Seiko Presage is een prima keuze, wel de iets duurdere versies, mits je budget toereikend is natuurlijk. Meestal hebben deze net iets betere uurwerken (4R57A ipv 4R36 bijv).
Succes met je keuze!!
die kende ik nog niet eens, nu maak je het nog moeilijker
ik heb altijd wel een zwak voor de snowflake achtige wijzerplaten. de enige die ik kende (die nog in productie is) is de sarx055 maar die is weer niet in nederland te koop. deze SSA385 is ook wel heel mooi
zie nu dat het een limited edition was dus niet meer te krijgen. heeft seiko wel een handje van tegenwoordig dat ze maar van alles een limited edition maken
Het is 190 euro. Want 120 euro is voor het Swissmatic uurwerk.
Vind ik overigens alsnog wel acceptabel. Het is natuurlijk wel het start bedrag. Altijd maar hopen dat er niks vervangen hoef te worden.
Ik denk dat ze het hele uurwerk gewoon vervangen.
Het is een lastige vraag, maar persoonlijk denk ik dat je eerst je budget moet vaststellen.
Daarna voor jezelf bepalen welke je het mooist vind, je hebt die presage ook met een blauwe plaat “de blue moon” . En dan de vraag wil je het horloge dagelijks dragen.
Heb ze allebei en ben dik tevreden met beide horloges, maar dat is altijd een persoonlijke smaak.
Stap de AD binnen en doe ze om, je kunt je een ongeluk lezen maar het daadwerkelijke object is in het echt toch vaak anders dan de renders die je online ziet.
Ja kijken en lezen over horloges is erg leuk, doe het zelf ook. Maar ff langs de AD en daar het object proberen is des te leuker.
Heb zelf de Tissot omgehad, leek online het meest ideale horloge. Toen ik hem om had, deed het mij weinig. Te weinig om er € 800+ voor neer te tellen. Dus dan gaat de zoektocht weer door
Klopt was een oplage van, ik geloof 7000. Bedoel ermee aan te geven dat wanneer het budget het toelaat je wellicht beter voor iets bijzonders kan gaan met iets betere specs. Nogmaals succes met je keuze en hopelijk vindt je HET horloge waar je iedere dag van geniet👍🏼 En idd koop niks online, gewoon in de winkel
Cocktail is een originele Seiko ontwerp en een klassieker, die Tissot moet op een DateJust lijken. Dus de keus voor de Seiko is makkelijk
De prx is niet gemaakt om op een datejust te lijken…
Klopt die is bedoeld om om een RO te lijken. Bedoelde die gentleman 80
De prx is gebaseerd op de Tissot seastar uit de jaren 60 en de RO is van 72 dus dat gaat niet op. Enigste verschil met de jaren 60 tissot is dat het nu een integrated bandje heeft maar dat maakt het niet meteen een RO kopie
Precies, is volgensmij wel echt een Tissot design
De presage is een ex van mij en ik vind ze nog altijd verdomd knap. Doen
Tis een kopie van de 1978 tissot seastar.
De oysterquartz was net een jaar eerder maar lijkt flink. Je zou kunnen zeggen dat de tissot seastar een hommage is.
Was in die tijd sowieso wel erg in, integrated bracelets. Niet alleen de APRO, maar ook de Nautilus.
Ik hoop op een reissue van de Tissot PR516GL met integrated bracelet. Dat is een tissot uit 1969 oid.
Laatst zag ik deze toevallig voorbij komen.
Deze Genève is uit ’72!
On-topic: de Tissot, maar ik ben misschien niet helemaal onpartijdig!
In de getoonde Powermatic80 Silicium versie van de Tissot zit bij mijn weten een ETA C07.811 caliber waar geen “plastic” onderdelen in zitten. Die zitten alleen in de basisversie van dat caliber, de ETA C07.111.
De lagere frequentie klopt inderdaad wel, anders kon die 80 uur looptijd niet gehaald worden.
Er waren halverwege de jaren 70 tig merken met een horloge met een dergelijke vlakke kast, ronde bezel en geïntegreerde bracelet. Wie de eerste was geen idee, maar de kans dat dat Rolex was acht ik vrij klein
Hier een Tissot advertentie uit 1975 met een Seastar automaat die al bijna het PRX ontwerp heeft: