Keuze Seiko vs Tissot

Cocktail is een originele Seiko ontwerp en een klassieker, die Tissot moet op een DateJust lijken. Dus de keus voor de Seiko is makkelijk

De prx is niet gemaakt om op een datejust te lijken…

Klopt die is bedoeld om om een RO te lijken. Bedoelde die gentleman 80

De prx is gebaseerd op de Tissot seastar uit de jaren 60 en de RO is van 72 dus dat gaat niet op. Enigste verschil met de jaren 60 tissot is dat het nu een integrated bandje heeft maar dat maakt het niet meteen een RO kopie

Precies, is volgensmij wel echt een Tissot design

De presage is een ex van mij en ik vind ze nog altijd verdomd knap. Doen

Tis een kopie van de 1978 tissot seastar.

De oysterquartz was net een jaar eerder maar lijkt flink. Je zou kunnen zeggen dat de tissot seastar een hommage is.

Was in die tijd sowieso wel erg in, integrated bracelets. Niet alleen de APRO, maar ook de Nautilus.

Ik hoop op een reissue van de Tissot PR516GL met integrated bracelet. Dat is een tissot uit 1969 oid.

2 likes

Laatst zag ik deze toevallig voorbij komen.
Deze Genève is uit ’72!

On-topic: de Tissot, maar ik ben misschien niet helemaal onpartijdig! :grin:

2 likes

In de getoonde Powermatic80 Silicium versie van de Tissot zit bij mijn weten een ETA C07.811 caliber waar geen “plastic” onderdelen in zitten. Die zitten alleen in de basisversie van dat caliber, de ETA C07.111.
De lagere frequentie klopt inderdaad wel, anders kon die 80 uur looptijd niet gehaald worden.

3 likes

Er waren halverwege de jaren 70 tig merken met een horloge met een dergelijke vlakke kast, ronde bezel en geïntegreerde bracelet. Wie de eerste was geen idee, maar de kans dat dat Rolex was acht ik vrij klein :face_with_monocle:
Hier een Tissot advertentie uit 1975 met een Seastar automaat die al bijna het PRX ontwerp heeft:

3 likes

Allebei mooi, maar de Tissot toch iets chiquer. En de 80 powermatic tikt heel fijn. Lange reserve en stil. Heb die in mijn Tissot Chemin des Tourelles.

Helemaal eens!

Mijn PRX… :’)

Verder zou ik persoonlijk voor een mooie Seiko gaan.

:point_up:

1 like

Eighties. Love the eighties.

On topic, ga niet voor een merk, maar voor het gevoel wat je bij het horloge krijgt als je het draagt.

2 likes

Valt niet mee om hier een keuze te maken.
Voor wat het is zou ik voor de Seiko gaan, immers, Seiko is een manifacturer, dat kan ik slechtz voor een deel zeggen van de Tissot. Niets ten nadele van de technische kwaliteit.
gr.
Ton