Beide genoemde horloges tikken op 21600 wat ik op zich heel aardig vind. Het is geen Rolex…
Heb zelf een Tissot op 21600 en Vostoks op 19800 en ik vind het heel acceptabel en rustgevend lopen als je er naar kijkt.
Beide genoemde horloges tikken op 21600 wat ik op zich heel aardig vind. Het is geen Rolex…
Heb zelf een Tissot op 21600 en Vostoks op 19800 en ik vind het heel acceptabel en rustgevend lopen als je er naar kijkt.
Ja, maar je bent dus beperkt tot mensen met toegang tot Tissot onderdelen en je uurwerk is dus goeddeels een wegwerpgeval. Weinig de duurzaamheid die ik van Zwitsers wil.
Er bestaan meerdere versies van dat uurwerk, en ik meen ergens gelezen te hebben dat de powermatic silicium variant in de Gentleman weer nauwelijks plastic onderdelen bevat.
Tissot is er zelf nogal vaag over; hier wat info over de versies van het uurwerk; de 25 jewel versie heeft blijkbaar geen plastic escapement:
Alle twee van je lijstje af, ze staan er al lang op en je twijfelt nog. Gewoon rustig verder kijken.
Ja, daar heb je ook wel weer een punt. Lekker even verderkijken, inderdaad. Is sowieso leuk. Als in: "het bezit van de zaak…"
De Tissot is sportief en voelt beter aan. De Seiko is dressy met zalig mooie dial.
Voor wat het waard is, hierbij foto’s van mijn quartz Tissot en mijn Seiko Cocktail.
Ja is dat zo? Ik heb dat verhaal vaker gehoord. Onderhoud bij Tissot valt qua kosten toch wel mee? Volledig onderhoud kost tussen de 120 en 290 euro. Waarbij ze 290 voor een chronograaf rekenen
Ik heb een blauwe Presage gehad, viel me toch tegen, zou eens bij TAG Heuer kijken. De Tissot is ook een goede keuze.
Ja, maar je bent gebonden aan waar je onderhoud laat doen. Voor een lichtelijk gemodificeerde 2824.
En hoe zijn die kosten over 10 jaar? 20 jaar?
Ik weet het niet, maar de prijzen zijn beter dan bij Seiko. Die is qua onderhoud een stuk duurder. Ik heb ook getwijfeld om een PRX powermatic aan te schaffen, echter het verhaa van het plastic houdt mij tegen.
Tissot zonder nadenken
Er zit wel een aardig prijsverschil tussen de horloges waar je tussen twijfelt
Heb meerdere Tissot horloges gehad en ondanks het Zwitsers is ben ik er geen fan van alhoewel de nieuwe PRX bracht me toch even aan het wankelen:
Seiko heeft ook hele mooie exemplaren waaronder de modellen hierboven genoemd. Ik heb meerdere horloges van verschillende prijsklassen maar als het gaat om Seiko dan heb ik een Superior een King Seiko en:
Seiko Presage is een prima keuze, wel de iets duurdere versies, mits je budget toereikend is natuurlijk. Meestal hebben deze net iets betere uurwerken (4R57A ipv 4R36 bijv).
Succes met je keuze!!
die kende ik nog niet eens, nu maak je het nog moeilijker
ik heb altijd wel een zwak voor de snowflake achtige wijzerplaten. de enige die ik kende (die nog in productie is) is de sarx055 maar die is weer niet in nederland te koop. deze SSA385 is ook wel heel mooi
zie nu dat het een limited edition was dus niet meer te krijgen. heeft seiko wel een handje van tegenwoordig dat ze maar van alles een limited edition maken
Het is 190 euro. Want 120 euro is voor het Swissmatic uurwerk.
Vind ik overigens alsnog wel acceptabel. Het is natuurlijk wel het start bedrag. Altijd maar hopen dat er niks vervangen hoef te worden.
Ik denk dat ze het hele uurwerk gewoon vervangen.
Het is een lastige vraag, maar persoonlijk denk ik dat je eerst je budget moet vaststellen.
Daarna voor jezelf bepalen welke je het mooist vind, je hebt die presage ook met een blauwe plaat “de blue moon” . En dan de vraag wil je het horloge dagelijks dragen.
Heb ze allebei en ben dik tevreden met beide horloges, maar dat is altijd een persoonlijke smaak.
Stap de AD binnen en doe ze om, je kunt je een ongeluk lezen maar het daadwerkelijke object is in het echt toch vaak anders dan de renders die je online ziet.
Ja kijken en lezen over horloges is erg leuk, doe het zelf ook. Maar ff langs de AD en daar het object proberen is des te leuker.
Heb zelf de Tissot omgehad, leek online het meest ideale horloge. Toen ik hem om had, deed het mij weinig. Te weinig om er € 800+ voor neer te tellen. Dus dan gaat de zoektocht weer door
Klopt was een oplage van, ik geloof 7000. Bedoel ermee aan te geven dat wanneer het budget het toelaat je wellicht beter voor iets bijzonders kan gaan met iets betere specs. Nogmaals succes met je keuze en hopelijk vindt je HET horloge waar je iedere dag van geniet👍🏼 En idd koop niks online, gewoon in de winkel