Ik heb jullie advies even nodig. Ik ben weer toe aan wat nieuws. Ik wil graag mijn collectie uitbreiden met een volwassen horloge. Ik heb er 3 op het oog, maar twijfel nog. Achter elk zit wel een verhaaltje.
De Seiko SKX007 is volgens mij een horloge wat eigenlijk niet in mijn collectie mag ontbreken. Een echte diver met heel erg veel waarde voor zijn centen.
De Tag Heuer Formula 1 is een horloge uit het iets hogere segment, daarentegen de enige quartz. In praktisch opzicht ben ik hier niet rouwig om; veruit het handigst. Ik volg de formule 1 al sinds 1993 en wil dit feit wel eens ‘bekronen’ met een autosport-gerelateerd horloge.
Zoals ik wel eens eerder heb aangegeven op dit forum wil ik erg graag een military-style / A11-achtig horloge. De Hamilton Khaki Field Mechanical komt heel erg in de buurt qua looks en heritage.
De ‘maren’:
Met de Seiko haal ik wéér een duiker in huis. Ik wil eigenlijk niet teveel duikers (bestaat er zoiets, teveel duikers?).
De Tag Heuer is een quartz uurwerk. Ruim € 900,00 is een hoop geld voor een quartz. Is dit horloge dat waard?
Ik neig altijd wel naar horloges met veel zwart of alleen maar zwart, zodat het altijd wel bij je kleding past. Met het groen van de Hamilton ga ik daarmee een beetje uit mijn confort-zone. De klassieke uitstraling maakt het lastig te combineren bij bijvoorbeeld een sportievere outfit?
Ja, maar juist het military-green maakt hem zo gaaf vind ik (los van het feit dat het dus een kakkleur is om te combineren behalve als je de hele dag in camouflage-overall loopt). In het beige of zwart vind ik hem ineens een stuk minder mooi.
Kokend van woede word ik daarvan (het is “rouwig”). Na deze Taalnazi-oprisping dan mijn mening over het horloge; ik zou voor de Tag kiezen. Ten eerste heb je daar een mooi verhaal bij (je liefde voor de F1), ten tweede is een quartz een ideale “beater”, en ten derde vind ik hem qua design (wijzerplaat) het fraaist.
Ik raad jou aan door te sparen en dan een mechanische Tag te kopen met F1 kenmerken!
Die Hammi en SKX zijn beide “wel aardig” maar zeker niet high end; verder vind ik de Hammi naar verhouding erg duur. Een Quartz Tag…zoals je zelf al schrijft en vermoed vind ik die het aankoopbedrag niet waard)
Volgens mij heb je gewoon teveel haast om perse nu weer iets nieuws te willen kopen; wacht nog even en koop dan het Tag Heuer (F1) horloge van je dromen!
Het ligt er ook aan wat jouw doel is voor het hebben van een horloge collectie.
Als je al 1 of meerdere duikers hebt en je twijfelt erdoor, dan zal ik het zeker niet doen i.v.m. overlapping en draagtijd.
Als je twijfel over de waarde van een quartz horloge, zal ik het ook niet doen.
Als je twijfelt over de kleur dan, zal ik dat ook niet doen.
Het beste wat je kan doen is eigenlijk een maand niet kijken naar die horloge en niks opzoeken. Als er nog 1 blijft hangen, dan is dat de juiste keuze.
Ze verschillen ook nog eens erg van prijs klasse.
En de keus die jij uiteindelijk maakt moet jij volledig achter staan.
Alec Monopoly; ik ‘volg’ hem op Instagram. Verdiend zijn geld door middel van het volkliederen van muren in hippe wijken. Wordt daar kennelijk erg rijk van.
Vind zijn kunst wel geinig maar om daar nu zo mee om de pols te lopen; mwah…
Als de prijs je enige bezwaar is voor de Tag zou ik lekker voor de Tag gaan… in beter horloge land betaal je sowieso altijd teveel en de prijs ben je binnen afzienbare tijd toch zo weer vergeten …