Keuze stress!! Tijd voor een poll

Het is weer eens zover, de onrust voor een nieuw horloge…

Deze onrust heb ik nu al een paar weken en wil mijn huidige collectie graag uitbreiden.

Maar wat heb je dan in je collectie Sebazz??

Nou dat zal ik je vertellen:

• Omega Speedmaster
  • Tag Heuer Carrera day date
  • Hamilton Jazzmaster regulator auto
  • Citizen Promaster sky radio controlled eco drive

Waar ben ik naar opzoek:

• vakantie proof
  • min 10 bar (oftewel zwembad proof)
  • min 39 mm
  • rubberen band of zogezegde bandenslet
  • handwinder of automaat
  • saffier met ar coating
  • sportieve looks maar tegelijk ook netjes genoeg om op mijn werk te dragen (verkoopadviseur in de autobranche)
  • budget max € 2.500,- liefst minder :wink:
  • premium gevoel
    (tja hoe moet ik dat nou uitleggen)

Vandaag op een regenachtige dinsdag maar eens de stad in gegaan in het hoge noorden, met als doel S&C en de plaatselijke Hamilton dealer.

Wat je heb je dan gepast Sebazz??

Ranger:

Super mooi horloge, maar vindt hem te “simpel” ogen voor de prijs

Black bay 41mm in het grijs:

Mooi, maar imo iets te chique
(Zou hem in het zwart willen)

Longines LLD:

Iets aan de grote kant
(Heb me laten vertellen dat die in 39mm komt

Longines Hydroconquest:

39mm, zwart wederom de voorkeur

Hamilton Khaki Field auto:

in 38 en 42mm
38 aan de kleine kant en 42 aan de grote kant ( zou hier een zandkleurige sailcloth bij kopen)

Kortom ik kan zoals altijd weer eens de keus niet maken en roep ik jullie hulp in:

• Black bay 41mm zwart
  • Longines LLD
  • Longines Hydroconquest
  • Khaki field 42mm
  • Iets totaal anders

0 stemmers

Graag hoor ik jullie suggestie, en zou het ook leuk vinden als jullie vertellen waarom je deze suggestie geeft.

En als je stemt voor totaal iets anders, hoor ik graag waar jij dan aan denkt

De afgelopen maanden heb ik ook nog in mijn bezit gehad:
Hamilton Khaki Navy in 40mm op zwart rubberen band
Yema Navigray ook op zwart rubberen band.

Beide heb ik hier op het forum verkocht met als reden dat ik de “klik” niet had met deze horloges.

Ik hoor graag van jullie!

En wil jullie alvast bedanken voor jullie suggesties.

5 likes

Moeilijk om voor een ander te kiezen. Maar ik zou de Tudor BB in het zwart nemen. Elegant door zijn eenvoud maar toch ook sportief.

3 likes

De BB vind ik een beetje decadent overkomen. Heb een keer bij een occasion autoverkoper een rolex submariner om de pols gezien. Dat maakt het toch een wat hardere onderhandeling en bijna tot het niet door gaan van de koop. Het komt toch over alsof je er veel vraagt.

Een burst stijl champange of zilvere wijzerplaat met witte wijzers en indexen doen dit in mijn ogen al snel.

7e2f9b50231e5545700c06b61b388de3

Bb kan prima.

1 like

Anders: ik zou een duikhorloge zoeken als aanvulling op je huidige collectie. Bijv even doorsparen voor een gebruikte Tudor BB58. Daar kan je alles mee, prima voor werk en voor het zwembad. En geeft je ook een premium gevoel.

5 likes

Werd niet warm van de voorbeelden, maar doe vooral wat jij graag wil
Suggesties

Sommige zijn wel “wat” groter

Maar als ekte autoverkopert mag een Breitling niet ontbreken

10 likes

Een van deze twee?

6 likes

Dan moet je geen auto willen kopen bij de gemiddelde BMW of Mercedes dealer als je daar last van hebt.

Je kan het juist ook als kans gebruiken om een goed gesprek over horloges te hebben en wat goodwill te kweken voor de onderhandeling…

5 likes

BB58 925
From beach to boardroom

5 likes

Uit jouw lijst zou ik voor de Hydronquest gaan, alleen idd ff wachten op de 39mm versie.

Voor Tudor loop ik niet warm. De Ranger vind ik dan nog mooier dan de BB… De minuten- en secondenwijzer… :woozy_face: (not my cup of tea)

1 like

Vind auto’s tegenwoordig veel te duur. Niet dat autodealers dat helemaal kunnen voorkomen want EU regelgeving eizen vrij complexe systemen die de prijs verder opdrijven.

1 like

Ik weet bijna zeker dat in je contract staat dat je verplicht een Breitling moet dragen. Toch maar even checken :sunglasses:
Mocht dat er niet staan:

De hydroconquest is erg tof.
Keer wat anders dan zwart.

5 likes

Dat wordt dan zoiets:

https://www.chrono24.nl/breitling/uhr-chronomat-gebraucht-edelstahlgold-revision-ref-81650--id18974898.htm

Shit. Pauwel was eerder.

3 likes

Het doet op een of andere manier op mij overkomen als Amerika in de jaren 20 a 30.

Terwijl die LLD voelt als iets wat past bij auto’s en mij een meer retro gevoel geeft.

:point_right: :sunglasses: :point_right:

1 like

Heb mijn contract even doorgelezen en helaas wordt er niks over de Breitling gezegd…

( vw dealer…)

1 like

Ik deel die associatie totaal niet. De bb is best wel under the radar wat mij betreft, en wel goede kwaliteit.

Toch breitling.

2 likes

Snel haal weg, dadelijk gaan ze nog seiko roepen. :rofl: :rofl:

Maar je hebt al wel alles om de pols gehad of zie ik dat verkeerd?

2 likes

Een Oris Diver 65 een optie?

Ook verkrijgbaar met rubber band.

Dragen heel comfortabel, stijlvol (vind ik) en zeker niet te flashy!

3 likes

De grill aan de voorkant van de golf 8 heeft wel wat weg van de premier. Maar bij volkswagen (los van de digitale onderdelen) staat voor mij voor form follows function. Clean comfortabel strak en degelijk. Dus die Premier is wel leuk dan

1 like