Keuze stress; tudor Black bay 41 of Seiko SLA021

Ik neig daar de Seiko maar da’s best een dikkere.

1 like

Ik vind het wat kort door de bocht. Je kunt deze Seiko op 1 punt vergelijken met een Seiko van €200,- en dat is het merk. Verder is er natuurlijk niets hetzelfde…

Maar; zoveel mensen zoveel meningen😉

Ja, eigenlijk is dat niet reeel, of je moet voor een after market gaan… maar dat is eigenlijk ook not done bij zo’n horloge… ik denk dat ik inderdaad voor de Seiko ga!

Is het ook.
Maar ik heb dat ook.
Door dat merkje kan ik er geen luxe gevoel bij krijgen wat ik toch echt wel graag heb voor die centen.
Zelfde met Grand Seiko, prachtig maar absoluut nee doordat er seiko op staat.

Dus, ik zeg de Tudor die ik los van alles ook echt de mooiste vind.

2 likes

Dat is juist weer het laatste wat me boeit. Ik vind ze vaak/meestal niet mooi.

3 likes

Dit dus :grin:

1 like

Dit vind ik wel een beetje kort door de bocht…

Rolex heeft toch ook horloges van €5000,- tot aan €60.000

Wat is dan het verschil.

Seiko gaat van €100 tot €6000

Enige verschil is het beginpunt.

2 likes

Sla021j1 :ok_hand:t2:

2 likes

Snap trouwens helemaal niet waarom als het over Seiko of Rolex gaat er altijd weer wordt vergeleken met Rolex of Seiko. Hoezo?

1 like

Je kan Rolex ook vervangen door Omega of een ander merk in die prijsklasse

Klopt, maar dat zien we hier nooit terug. Altijd maar weer ‘ja, maar Rolex dit’ of ‘Seiko dat’ . En altijd weer die plaatjes van hoe goed of slecht de ene of de andere afgewerkt is enzo.

2 likes

Hands-down the Seiko. Vind de Tudor vreselijk saai ogen, verder is de mm300 echt een klassieker van naam en faam. Verder vind ik de monoque kast echt gaaf. Afwerking, de polishing met name is ook fenomenaal.

2 likes

Je twijfelt tussen een elegant en een stoer horloge. Je geeft aan dat de elegante klein zal aanvoelen.

Dan is er nog nauwelijks sprake van keuze.

1 like

Ik zou voor de SLA017 gaan, al is’t maar omdat ik 't één van de allermooiste Seiko’s ooit vind.

Ze hebben nu trouwens ook de nieuwe 5-reeks (SRPE51/53 etc) die heel erg naar die Tudor neigt qua look & feel. Ballin’ on a budget én een bandenswapper voor erbij zou dus wel kunnen.

Dan heb je beiden, maar bovenal één van de mooiste divers ooit gemaakt.

2 likes

Kan echt de sla aanbevelen ondanks dat sommige zeggen het is maar een seiko, heeft dit specifieke model, de duitser zegt das gewisse etwas, het is een prachtig horloge steeds anders bij elke lichtinval, prachtig, ik heb de blauwe uitvoering en vind deze mooier dan mijn sub no date.:joy:

2 likes

Hoewel de MM300 supervet is, weet ik niet of ik er de mm200 voor zou opofferen. Heb zelf ook voor deze keuze gestaan, maar toch de mm200 gehouden. Hoewel de mm300 een beter uurwerk heeft, monoque kast, etc. is het wel een tonnetje, zeker vergeleken met het prachtige en slanke profiel van de mm200. Verder is het wat betreft afwerking een identiek niveau naar mijn mening.

2 likes

Nee mm300 is echt wel een stap hoger,

1 like

Op een aantal gebieden wel, maar naar mijn niet wat betreft afwerking en look and feel. Heb recentelijk de mm300 nog omgehad bij Brunott in Rotterdam en vond de afwerking en look and feel gelijkwaardig.

Mm200 is zeker ook een prachtig horloge, maar zet maar eens wat YouTube filmpjes op.:yum:

2 likes

Misschien moet ik nog eens goed gaan kijken😉.

1 like