Keuze stress; tudor Black bay 41 of Seiko SLA021

Ik heb keuze stress! ik kan een Tudor Black bay 41 op nato band, of een Seiko SLA021 binnenhalen. Beide met dezelfde inruilconstructie. (Scheelt €50,-) allebei fantastische horloges in mijn ogen… heeft er iemand tips, en wat zou de beste deal zijn? (Flipperaar :see_no_evil:)

6 likes

Financieel gezien is de Seiko een ‘duurder’ horloge dan de Tudor met NATO. Echter denk ik dat de Tudor wat beter waarde behoudt en gok ik dat de bouwkwaliteit net wat verfijnder is. Als de Tudor met stalen band was geweest had ik mijn keuze al lang gemaakt.

7 likes

Tussen deze twee zou ik voor de Seiko gaan. 100%. Maar zet er een BB58 naast dan ga ik twijfelen.

1 like

Ik zou voor de Tudor gaan.
Puur omdat ik dat een mooi horloge vind.
Echter, als er een duiker in je collectie ontbreekt of je hebt al een soortgelijk horloge als de Tudor, dan zou ik voor de Seiko gaan.
Op de plek waar het meest jeukt moet je krabben.

5 likes

Ja, dat van die stalen band was voor mij ook de reden voor twijfel. Daarnaast draag ik vooral horloges van 44mm😬 dus ben bang dat dit uiteindelijk te klein zal voelen…
Thanks voor je mening!

1 like

Ik neig ook naar de Seiko… moet wel even slikken, want de spb083 moet dan gaan😬

5 likes

:joy: dat is een goede!

De SLA is echt wel een te gek horloge en een hele stap boven de SPB. Ik ben benieuwd wat je gaat doen. :cowboy_hat_face: :+1:

1 like

Tudor!!!

1 like

Ik zal een NA schrijven😉 ben heel benieuwd!

Marinemaster nemen.

2 likes

Seiko SLA021 natuurlijk.

2 likes

Geen van beide voor dat bedrag😬

De tudor heeft wel wat weg van een seiko 5 toch😝.
Natuurlijk de SLA

3 likes

De Seiko. De Black Bay lijkt alsof hij een bezel mist. Ik heb de appeal nooit echt begrepen van dat model.

3 likes

Want?

Die Tudor kun je op MP pakken voor €1700 denk ik? Leuk horloge, doen. Heb er zelf net eentje verkocht :joy:

Seiko = Seiko dus zelfde merk als een horloge van <€200, dat vind ik zo jammer aan dat merk

5 likes

Vind het erg veel geld voor dan een Seiko. Voor duizend euro meer heb je een datejust. Ook vind ik een Seamaster of iwc pilot mooier en het meer waard. Mijn mening

Gr Ruben

1 like

Ga je nu toch eens verdiepen ipv dat eeuwige ‘het is maar een Seiko’.

5 likes

Ik neig snel naar de Tudor, maar het probleem is dat dit horloge echt mooi is op de stalen band waar hij normaal mee komt. Gok dat het een dure aangelegenheid is om deze erbij te kopen later.

Om die reden zou ik toch voor de Seiko gaan.

1 like