Ik ben aan het kijken voor een horloge rond de 1250 euro en mijn oog is gevallen op de Breitling chrono colt ocean, junghans meister telemeter en de Rado Captain Cook.
Nou vind ik ze alle 3 prachtig en weet ik dat dat het belangrijkste is, maar toch zou ik graag willen weten welke ik het beste kan nemen als het gaat om het straks eventueel weer verkopen van het horloge.
Daar waar het geen horloge uit het hogere segment zijn weet ik dat ze minder waard worden, maar merk vaak dat ik soms na een jaar weer iets anders wil en als ik het horloge dan verkoop dan wil ik uiteraard het minste er op in moeten leveren.
Dus mijn vraag aan jullie is eigenlijk welk van de onderstaande horloges het makkelijkste weer verkoopt en niet gelijk 80% minder waard is.
Tips over andere merken is welkom, maar niet noodzakelijk daar waar ik dit toch wel de 3 mooiste vind.
Ik zou voor de Breitling gaan. Ik vind dat een hoger niveau dan de andere twee merken, ongetwijfeld meer waardevast, meer herkenbaar, mooier en meer iconisch. Makkelijke keuze als ik hem zou moeten maken. Maar de andere twee zijn ook mooi hoor.
breitling is een quartz, no way voor 1250
junghans kan je ook voor 500 krijgen als zijnde echte vintage horloge ipv dit
rado ziet er echt mooi en origineel uit!
Ja daar heb je ook gelijk in maar voor 1250 vind ik dit toch wel veel waardevast horloge voor het geld. Hij is inderdaad wel wat ouder en dat zie je vooral aan de bezel
De Breitling is de enige die zijn waarde beetje vast zal houden.
Junghans en Rado raak je veel moeilijker kwijt, dat zijn horloges die pas interessant worden als je ze voor weinig (voor de fun) kan scoren imo. Kijk als je ze echt mooi vind ga d’r gewoon voor, maar je zal wel inleveren bij een volgende verkoop wees daar bewust van.
Voor 1250 ish bedragen zou ik kijken naar Sinn 556, Damasko DA’s, Oris 65. Die ben je wel voor leuk bedrag zo weer kwijt.
Deze Breitling: erg gedateerd
Deze Junghans: mooi, maar te druk voor die mooie bescheiden kast.
Deze Rado: beauty, mooie band, stijlvol sportief.
(De laatste twee enkel op basis van de foto’s).
Los even van de afschrijving. Ik zou eerst de vraag beantwoorden, wat je op dit moment zoekt in het horloge. De 3 keuzes lopen mi ontzettend uiteen. Looks, afwerking, Quartz, chrono etc.
Blijf je volgens mij langer blij met je NA