Keuze Tissot PRS516 quartz of Certina DS sport of iets anders?

Hallo,

Mijn eerste post op dit forum, lees al een tijdje mee en heb ook al dankbaar gebruik mogen maken van het te koop gedeelte.
Ik zal me binnenkort een keer voorstellen maar heb momenteel een belangrijkere opdracht namelijk wat word mijn volgende aankoop.

Ben op zoek naar een quartz(budget kwestie) chrono van rond de 600 euro.
Stevige kast met metalen polsband en sportieve look. (witte accenten in de plaat vind ik vaak mooi)

Momenteel ben ik gecharmeerd van de looks en specs van de volgende twee horloges.

Tissot prs516 chrono

Certina DS sport (niet de correcte kleur er is ook een witte plaat, helaas met rubber band :()

Vooralsnog wint de Certina want precidrive en komt wat minder voor heb ik het idee. (ook de Certina DS podium XL precidrive zweeft hier nog tussendoor)
Graag zou ik nog wat suggesties willen voor andere merken met ongeveer dezelfde looks.
Ben van plan binnen 2 weken een bezoek aan een horloge winkel te brengen om ze in het echt te zien.

alvast bedankt
Rein

Persoonlijk vind ik de Tissot leuker, maar het uurwerk van Certina is idd wel iets bijzonders.

Sorry, helaas geen tips momenteel.

Vind de Precidrive ook het interessantere uurwerk. Vergeet ook de Certina DS2 niet in je overwegingen.

lencoth Schreef:

Vind de Precidrive ook het interessantere uurwerk.
Vergeet ook de Certina DS2 niet in je
overwegingen.

Longines hydroconquest?

De DS2 had ik ook gezien de limited edition is idd de mooiste versie, maar wel een stukje boven mijn budget. (820)
De gewone versies vind ik een stuk minder vooral het glimmende middenstuk van de polsband.

Longines Hydroquest mooi maar ik heb liever zo min mogelijk cijfers op de plaat en hij is wat kleiner.

De lichte plaat versie van de DS sport is deze

Daarnaast is deze DS podium XL ook een precidrive kandidaat.

Keuzes,lastig maar leuk.
iemand andere suggesties?

De DS2 chrono (limited) vind ik qua afwerking echt fraaier dan de DS Podium, wat ook echt een mooi horloge is overigens. De rubberband moet wel vervangen overigens.

2e hands in zeer goede staat is deze voor €500, vaak iets meer, soms iets minder, wel verkrijgbaar.

Met wat zoekwerk de DS2 limited inmiddels kunnen vinden online voor 635. (nieuw)
Ik ga proberen hem deze week eens in het echt te kunnen zien. zo ook de tissot prs516.

probeer eens TIJD! te Venlo: 40% korting!

mike moker Schreef:

Je bedoelt voor de Tissot? of hebben ze daar ook Certina? (staat niet op de site)
In ieder geval bedankt voor de tip.

Bouwman online wil ook wel eens korting geven en die verkoopt Certina;)

mike moker Schreef:

Korte update heb even contact gehad en ga er woensdag aanstaande kijken naar de volgende twee horloges:

Certina DS First Ceramic Chronograph

Certina DS Podium Chronograph Titianium

De DS2 was helaas niet meer aanwezig daar. Wil ook nog even een Tissot prs 516 in het echt zien.

Mocht een aankoop volgen zal ik hem binnenkort natuurlijk laten zien.

http://www.horlogeforum.nl/smileys/worship.gif

dat wordt nog een heel moeilijke keuze denk ik

allebei erg mooi!

Goed de kogel is door de kerk, en het is natuurlijk heel iets anders geworden. :wink:

Zowel de Certina DS first en DS podium waren te netjes en glimmend voor mijn gevoel.
De Tissot prs 516 quartz chronos idem.

Dus is mijn keuze op iets gevallen wat in zijn geheel wat sportiever is:
Een Tissot prs 330 quartz chrono

Even snel een foto gezocht:

Weliwaar geen stalen band maar wie weet komt die later nog.

Dat model kende ik nog niet. Heel erg mooi.

Veel plezier er van!

majordomo Schreef:

Goed de kogel is door de kerk, en het is
natuurlijk heel iets anders geworden. :wink:

Zowel de Certina DS first en DS podium waren te
netjes en glimmend voor mijn gevoel.
De Tissot prs 516 quartz chronos idem.

Dus is mijn keuze op iets gevallen wat in zijn
geheel wat sportiever is:
Een Tissot prs 330 quartz chrono

Fijn dat je er uit bent. Ziet er idd lekker sportief uit.

Verrek…die ken ik helemaal niet.

Gaaf hoor (tu)

dat is écht een héle mooie variant!
twijfel bij mij is weg