Eigenlijk was het plan om voor 2020 te gaan voor die snaarstrakke 118238, 18k goud was het devies voor dit jaar.
Helaas, Corona en dan met name 4 maanden thuiswerk gooiden roet in het eten. Het huis was te klein!
Inmiddels staat er een verdieping boven op het huis, maar gaan we beneden ook compleet aanpakken.
Voor de forumleden die mij iets beter kennen, dit is verbouwing 4 in huis nummer 3 in de afgelopen jaren…maar hierna is het echt klaar
Zoals jullie zullen begrijpen, is het spaarpotje redelijk leeg. Geen 18K DD voor nu, maar wat dan wel?
In augustus heb ik op het forum een Breitling Aerospace gekocht en die heeft mijn ogen mbt Breitling wel geopend. Wat zit dat ding top in elkaar, slechts 100 gram vanwege de titanium kast, echter miste ik de secondewijzer! Ja lach maar maar schijnbaar was ik niet de enige op het forum
De Aerospace verkocht en een Superocean 42 incoming. Maar nu blijft er een mooi horlogepotje van een €2500-€3000 over.
Wat ga ik hier mee doen? Ik wil hier graag een mooi horloge van aanschaffen.
Mijn “wensenlijstje”:
38 - 43 mm ivm 19cm polsen
Geen chrono
Quartz of automaat , maakt niet uit
Secondewijzer!
Nieuw, tweedehands of Vintage, allemaal mogelijk
Liefst B&P ivm flipperitus
Geen dresser
Ik heb geen directe voorkeuren, maar het mogen ook 2 horloges binnen dit budget zijn.
Iets waar ik met een schuin oog naar kijk is bijv. een Oris Aquis en een Big Crown pointer date. Dat moet te.doen zijn binnen de 2.5/3k.
Ik ben benieuwd wat jullie suggesties zijn, ik weet het nl niet meer
Als dat budget de absolute limiet is dan zou je verschillende versies van de Omega seamaster 300m kunnen bekijken. Voornamelijk die versie uit James Bond vind ik mooi. Zit ook een laser in.
Leuke combi waar ik zelf niet aan gedacht zou hebben!
Budget is niet laser toereikend
Mooi horloge, de “Bond” heb ik vorig jaar kort in mijn bezit gehad, maar deed me weinig eerlijk gezegd. Wellicht een andere kleuren combi wel.
Ja gaaf! Maar de 41 is een stukje aantrekkelijker qua prijs. Heb het prijsverschil nooit zo goed begrepen, maar heb me er ook nooit in verdiept
De brashear is ook gaaf, buiten t feit dat ik deze in t blauwe heb staan…, maar t is een chrono (ook zonder te krijgen, zag deze bij pijnenburg afgeprijsd in eindhoven)
Oh ja joh? Grappig…
Verder is je vraag een hele goede en eentje waar ik zelf ook mee ‘worstel’.
Ik ga hier de voorstellen dus nauwgezet volgen. Haha! Tot snel hè!
Ik niet. Ik heb zowel BB’s als Seamasters gehad en voor mij wint de Seamaster het met gemak. Zeker de ceramische. Zowel de blauwe als de zwarte. In de categorie 2500-3500 wint de Seamaster het mijnsinziens glansrijk. Je moet wel van de band houden. Of voor lief nemen. En <3k. Misschien dat de Tudor Pelagos nog een kansje maakt. Maar ik ben zelf geen fan van titanium.
De band was voor mij ook de eerste reden waarom de Seamaster afviel in de afweging. Het is wel een kenmerkende band maar vind hem niet mooi. Maar voor hetzelfde kun je zeggen over faux rivets op BB58. Ik ben voor de BB58 gegaan en super blij mee. Ook de maat is voor mij beter in ieder geval.