Keuze tot +/- €2500-€3000

Eens. Met die enorme en hoekige lugs en dito bracelet.

3 likes

Ik vind dit de Aquis juist in positieve zin zo een eigen smoel geven.
Daarnaast is het draagcomfort echt heel hoog bij de Aquis.
Ding ligt zo goed op je pols.

1 like

Iedereen bedankt voor de suggesties! :+1:
Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen met onderstaande .

Momenteel kom ik zelf tot het volgende lijstje:

Tudor 79220N

Ja de 41mm. Met ETA uurwerk met wat dunner dan de nieuwe met inhouse uurwerk. De BB58 zal echt aan de max van mijn budget gaan zitten, daarom valt ie voor nu even af.
Helaas boven budget :x::x::x:

Tudor Pelagos 25500TN "2-liner"

Ook deze weer vanwege het ETa uurwerk en de minder dikke kast. Ik heb de LHD Pelagos kort gehad en die vond ik te “chunky”

Breitling Avenger II GMT
unnamed

Hier loer ik al een tijdje naar, maar de Avenger en ik hebben elkaar nog niet gevonden :wink:
Wel twijfel ik of de shiny band niet “te” is?

:exclamation:Dan zijn er nog wat twijfelaars :wink::exclamation:

Oris Aquis

Blijft me trekken en is prima onder mijn max budget te krijgen, maar is ie niet te lomp en log?

Grand Seiko SBGNxx

Prachtige horloges. Heerlijke lijnen, prachtig uurwerk.
Maar ik moet me hier eerst meer in verdiepen. Ik weet er nog te weinig van af

Tudor Style 41

Je ziet hem nauwelijks voorbij komen, maar waarom eigenlijk? Ik vind het i.c.m de blauwe plaat een beauty! Maar mezelf kennende en mijn “flipper drang” , zou dit wel eens het afschrijfkanon van het jaar kunnen worden :joy:

5 likes

Pfoe, die 79220N voor €2500,-? Ik hoor graag waar die ligt :smiley: Ik koop er twee! Mijn favoriet van de set (heb je die met blauwe bezel ook gezien?), daarna de Pelagos.

1 like

:see_no_evil:
Oh J*zus, ik zie t nu.

Dacht altijd dat die “short production” praatjes onzin waren.

Nouja lijstje is spontaan kleiner geworden :see_no_evil::joy:

Je weet het best :sunglasses:

• De Tudor 41 vind ik niet mooi
  • de Breitling vind je zelf niks, begin er niet aan dan;
  • de Oris in dit rijtje… Is echt wel een stap minder dan de Tudor;
  • de GS is voor oude mannen;
  • de Tudor Style is een net niet DJ.

Pelagos is the way :sunglasses:

• Perfecte afmeting;
  • titanium;
  • verstelbare clasp;
  • afwisselend op rubber;
  • discontinued;
  • eigen looks.
2 likes

Wat dacht je van een Nomos 768?
Strak, 39,5mm, sportief met automaat uit eigen huis. Past ook nog eens binnen budget :slight_smile:
Zie onder even 2 foto’s die ik van Chrono heb geplukt.

2 likes

Precies dit. Draag die van mij al 4 jaar met veel plezier. Is een keeper!:+1:t2:

Een woord: nee.
Absoluut niet lomp en log. Pas en overtuig jezelf.

Een rode of blauwe past best binnen budget. (al zal rood ook al moeilijk worden incl staal)

Een Pelagos… Leuke horloges, maar het haalt het niet bij de BB red. Een gepolijst randje, de lekkere brush… Het warme van de bezel… IPV een matte kast, lompere bezel… Enige voordeel van de Pelagos is, dat hij lekker licht draagt.

1 like

Ik had gewoon ooit ietsje sneller moeten zijn de jouwe moeten kopen :joy:

Leuke suggestie! Nooit aan gedacht, maar ik weet niet of Nomos iets voor mij is. Voor nu wellicht nog wat te klassiek.

Ga dan alsnog de rode zoeken… Jaap heeft er 1 zonder staal binnen budget. Maar de BB moet op staal, dus ik zou er persoonlijk 1 zoeken met staal.

1 like

Ik gooi er eens iets anders in. Zelf erg gecharmeerd van deze, alleen qua formaat een twijfelgeval voor mijn 17,5cm pols, voor jou perfect dus!

https://www.ten2two.nl/product/iwc-aquatimer-automatic/

1 like

Je geeft zelf het antwoord al. inderdaad op staal. Rubber/leer/nato altijd leuk voor erbij, maar de basis is op staal.

Maar bedankt voor de tip! :+1:

2 likes

Mooi, maar zonder staal voor mij geen optie.

Staal is overrated

1 like

Zoveel mensen, zoveel wensen zei mijn oma altijd :wink:

Mijn nieuwe aanschaf wil ik het liefst op/met staal. Die stalen band er los bijkopen is over het algemeen een erg prijzige aangelegenheid.

2 likes

Toevallig dat dit topic voorbijkomt zeg, ben namelijk zelf ook opzoek naar een horloge rond en nabij de 2500-3000 euro met ongeveer het zelfde “wensenlijstje”.

Waar maar ogen op gevallen zijn de:
Omega Speedmaster Reduced 35105000 (Dit specifieke model staat ergens te koop uit mijn geboortejaar, vandaar)
Tudor Black Bay 58
Breitling Superocean II 42 (Ik weet dat deze te koop staat op het forum)
Omega Seamaster

Ook al zijn de Seamaster en Tudor al bijgekomen, misschien moedigt je het nog meer aan als je het vaker voorbij ziet komen haha.
Zelf ben ik er ook nog niet over uit wat ik wil.

Mvg,
Tom

2 likes

Dit zijn ze en je weet het :grimacing::point_down:t5:

![20200516_115032|455x500]

Ploatje geleend van een medeforummer. :see_no_evil:

Bonus model

3 likes