Keuze tussen Grand Seiko of Citizen, of toch een Farer?

Haha, ik begrijp de keuzestress, ze zijn ook echt alle drie heel mooi, ik denk dat je geen verkeerde keuze kan maken. En als je iets wilt, wil je het het meestal ook meteen tenminste zo ben ik.
Als ik het besluit heb genomen ga ik niet nog eens een paar weken wachten.

Er staat ook nog een Citizen Tsuyosa in het blauw met een mooie blauwe wijzerplaat :wink:

1 like

Wat denk je van deze alternatieve optie? Ook een blauwe wijzerplaat.

Ik heb een credor en vind de kwaliteit erg goed. Deze blauwe vind ik ook erg interessant.

Dank voor de suggestie. Bijzonder, maar niks voor mij :slight_smile: De lugs vind ik niet mooi, en je zult mij nooit een horloge met schakelband zien dragen. Credor maakt mooie dingen. De ultieme dress watch (met blauwe wijzerplaat) zou de Credor Eichi II met Deep Blue “Ruri” Dial (ref: GBLT997) kunnen zijn. Helaas te kostbaar (meer dan 50K in platina).

5 likes

Ik denk dat de Grand Seiko gaat afvallen. Het sapphire glas is wat gebogen en ook de wijzerplaat lijkt gebogen. Had ik niet zo heel goed bekeken, maar dat lijkt wat minder mooi. Hoewel ik het beter in het echt zou moeten bekijken.

Dan is nog steeds de vraag of de Citizen met 37,5mm niet te klein is. Destijds vond ik de SBGW231 met 37,3mm (te) klein, maar dat was in direct vergelijk met de SBGA293 (40,2mm). Mijn twee Seiko’s zijn 38,3mm en 38mm en vind ik prima. 37,5mm zou wellicht toch okay kunnen zijn.

Normaal gesproken zou ik voor een GS kiezen, maar in vergelijk met de Citizen kies ik in dit geval voor de Citizen. De Farer laat ik even voor wat het is, een beetje appels met peren vergelijken in alle opzichten. Ach wat nauwkeurigheid betreft valt het wel mee tussen de GS en de Citizen. Maar zoals eerder gezegd, bekijk ze naast elkaar (wat praktisch onmogelijk is), dus zal je het met foto’s moeten doen. Eerste graadmeter is dan toch, waar heb je meteen een klik mee. sucses met je keuze :+1:

1 like