Keuze uit ingersoll of certina ds furious

Mening van experts altijd welkom.

Soms is het ook leuk om ff op uhrforum je licht te laten schijnen:
Dit referaat (wel ff in het Duits)
Gaf bij mij de doorslag om tot koop over te gaan bij de bewuste certinaā€¦

Ich hatte sie heute in den Fingern. Es war das anthrazit-farbene Modell auf dem 2. Bild und ich bin begeistert!

Normalerweise halte ich nix von Schnick-Schnack wie z.B. 1/100sec-Messung bei einem Chrono, der manuell bedient wird.
Nach meinem Empfinden (und meiner Reaktionszeit) sind 1/10sec ausreichend. Aber 1/100stel haben ja auch meine Casioā€™s.

Das was ich heute erleben durfte, sollte sich jeder Interessierte live antun. Herrlich!
Beim Start der Stoppuhr dreht sich der vierte Zeiger 1 Minute lang mit um dann bei der Zwoelf zu warten.
Stoppt man, wandert er zur Hundertstel. Beim erneuten Start kehrt er zur 12 zurueck.

Die Zeit kann man auf 2 Arten ver-/einstellen: Erste Rastung der Krone verstellt nur die Stunden und/oder das Datum
ohne das Werk anzuhalten, die zweite dann ganz normal die Stunden, Minuten & Sekunden.

Ein klasse Chronograph mit toller Technick in einem der schoensten Gehaeuse, das ich kenne.
Die Verarbeitung enorm wertig und die Optik sehr ansprechend.
Das leicht gewoelbte Saphirglas ā€˜rundetā€™ das Ganze wortwoertlich ab.

Das sehr gut verarbeitete Stahlband hat eine Butterfly-Schliesse mit 2 Halbgliedern, die aber keine sind.
So laesst sich die Laenge in 3/4-Schritten veraendern. Damit sollte sie an jedes Gelenk passen.
Und: Ich kann mir mit dieser ZB-Farbe durchaus auch ein braunes Lederband an der Uhr vorstellen.

Fuer mich nun klar: Next Project.

Even echt heel eerlijkā€¦
Ik vind dat de Certina niet zo mooi is dat je er bij herverkoop nog veel gaat voor krijgenā€¦ Ondanks de merknaam.
Dan denk ik dat de ingersoll meer kans maakt.

@mike_moker Ja, maar de door jou hier getoonde Certina chrono is een van de fraaiste modellen in het huidige assortiment van dit merk (imo). De door TS getoonde is dat bepaald niet (weer imo).
@TS Certina is misschien geen high-end merk, maar nog altijd wel een oerdegelijk kwaliteitshorloge van een merk dat zā€™n sporen heeft verdiend. Een Ingersoll is op zā€™n best van matige kwaliteit: matige materialen,ultra cheap productiemethoden, matige QC, etc. Je kunt geluk hebben. Maar het is gewoon een gok, bij zoā€™n ā€˜merkā€™. Koop gewoon het beste horloge. Lijkt me duidelijk welke je dan moet hebben. :smile:

Ik kan je enkel adviseren om met je vingers van die ingersoll af te blijven. Chinese uurwerkjes met matige kwaliteit en niet te repareren aangezien men geen onderdelen levert, slechts complete uurwerken. Verschillende op mijn bank gehad, ik begin er niet meer aan.

Gr men

Technisch gezien de Certina. Aesthetisch zou ik met geen van beide rond willen lopen, vind ze afgrijselijk. Maar dat is persoonlijk. Dan zou ik eerder voor de Certina gaan die mike_moker in zijn reactie heeft staan.

You wishā€¦ werkt bij Rolex maar niet voor deze Certina.
En beide zou ik laten liggen. Niet mijn ding.

Denk dat hij bedoelt ā€˜meer waard dan de ingersollā€™.
Wat ik dus zelfs durf te betwijfelen gezien het niet het meest populaire model van Certina ooit isā€¦ (ik heb het woord afgrijselijk niet willen gebruiken, maar ik kan het er niet mee oneens zijn.)

Nu ja, @tomhster zal het met me eens zijn: we kunnen het over eens zijn dat er op dit forum in het verkoopgedeelte voor dit budget veel leukere keuzes zijnā€¦ en die houden hun waarde zĆ©ker beterā€¦

Ik vind de stijl van Ingersoll leuker, maar het uurwerk spreekt me minder aan. Als je voor duurzaam gaat, lijkt me de Certina de veiligere keus.

Doch, zoals meer gezegd, zou ik verder kijken. Misschien dat het EHBO lijstje kan helpen voor nieuwe ideeƫn.

https://www.karstadt.de/search?q=ingersoll

In Duitsland een opnieuw fĆ¼hrende Marke.
ā€˜MarktfĆ¼hrende Marke, seit 2016 nochmalā€™.
(Uhrmagazin)

Dat vond al eerder iemand die goed las ā€¦

Quinny
nov. '09

Volgens mij gebruikt Ingersoll nu alleen nog maar Chinese uurwerkjes. De Ingersoll fabriek die in 1892 in de VS opgestart is, is in 1921 failliet gegaan. Daarna is de naam een paar keer verkocht aan andere fabrikanten. Tot de jaren '50 heeft het bedrijf wat nu Timex heet onder de naam Ingersoll gewerkt. In de UK is Ingersoll tot de jaren '80 door gegaan, samen met Vickers en Smiths.

Nu is sinds een paar jaar de naam weer terug, zonder info waar het vandaan komt en zonder website.

Ik denk niet dat deze net zo secuur loopt als die vintage Ingersoll, toch denk ik dat je er veel plezier van zult hebben!

@anon50762135EV, jij hebt ook een Ingersoll Quartz, toch Candide?!

1 like

Ik zou overwegen geen moonphase te kopen alvorens echt geld voor die complicatie te hebben, ook wat betreft onderhoud mocht je 'm langer houden.

Een goedkope maanfase is vaak een epic fail. Het moet wel een propere 29,5 dagen moon phase zijn, en geen schijf die met de datumschijf mee draait, of die gewoon in 24 uur zon versus maan aangeeft.

Het lijkt alsof die Ingersoll geen ā€œechteā€ moon phase is, maar meer een dag-nacht aanduiding, als ik naar de websites kijk die 'm verkopen.

Ik zou 'm geen twee jaar om de pols klappen als dat zo was.

die zal er na 3 jaar toch wel uitgekomen zijn met de keuze :joy::joy::joy:

1 like

Alert ?

1 like

Zeker. Zwitsers kwaliteitsklokje.

1 like

:smile: :smile: :smile: :smile: :smile: :smile:

Sjee.

Niet gezien.

Zo zie je maar weer waarom advertenties op internet onzin zijn: Wat men zoal niet filtert tijdens het lezen. :+1:

watchup

Regular
aug. '15

Jongens, please please hou het lettertype met betrekking tot het merk met de I naam erg klein ā€œgedruktā€.

Voor je het weet duikt de I-troll weer op. :cold_sweat:

:wink:

Elf.

Ja precies Creuner.

Wat ik alleen niet begrijp, als die Certina zo mooi is, waarom is hij dan ā€œfuriousā€? Ik zou juist blij zijn.

Maar even serieus, qua looks absoluut de Ingersoll, die Certina is een design mess, fugly!