Keuze uit ingersoll of certina ds furious

Wie kan mij helpen kiezen tussen deze horloges, ingersoll (duits amerikaans) vind hem mooi met maan enz maar twijfel over uurwerk.

Of certina ds fusion r, deze is zwitsers dus denk beter kwaliteit en als ik over 2 jaar verkoop toch iets meer waard.

Wie kan mij wat meer vertellen over deze 2 horloge om mijn keuze makkelijker te maken prijs bijna zelfde.

Over ingersoll zul je hier denk ik niet veel positiefs gaan vinden. Certina zou mijn keuze zijn, maar voor de restwaarde hoef je het niet te doen

Waarom niet iets kopen wat niet over 2 jaar weg moet?

2 likes

Ik zou voor de Certina gaan. Ik heb deze uitvoering een tijdje gedragen en het is een prachtig sportief solide horloge. De Retrograde chronograph is ook een leuke functie.

Groet, Jacob

Toch weer iets fris kopen, doe ik met mijn auto na 4 jaar weg. Je kan een VW kopen na 4 jaar krijg je nog hoop voor terug, maar een Alfa krijg weinig terug. Dat is mijn mening, Certina lijkt te winnen.

Nou, zo’n Ingersoll is meer als een auto van het Chinese merk Landwind. Het uurwerk in dergelijke Germasians is dan ook Chinees, de oude merknaam Ingersoll werd gekocht en mis/ge-bruikt om de indruk te wekken van kwaliteit en historie… Maar goed, de Certina is weer quartz gestuurd, en ook dat is weer een andere tak van sport. Voor een dergelijk budget is er een hoop leuks verkrijgbaar.

1 like

Ik zou, als je zou moeten kiezen tussen deze twee horloges, kiezen voor de Certina. Maar zoals @ticothijs82 ook al suggereert kijk eens goed rond op dit forum, voor dat budget is er een hoop moois te koop!

Jongens, please please hou het lettertype met betrekking tot het merk met de I naam erg klein “gedrukt”.

Voor je het weet duikt de I-troll weer op. :cold_sweat:

:wink:

Elf.

2 likes

Helemaal mee eens .

Certina zonder twijfel. Ik vind het trouwens 2 volledig uiteenlopende horloges. Snap niet zo goed dat deze 2 overblijven om uit te kiezen. Vaak heb je toch 2 horloges die wat meer overeenkomsten hebben op het laatst over. Ik zou nog eens goed rondkijken wat je echt wil.

1 like

Heb eens een Ingersoll gehad, 5 jaar praktisch elke dag gedragen, qua looks zag het er erg leuk uit, liep met prima gangreserve en ook op tijd. Zou qua merk evenwel voor de Certina gaan.

Ohjee…toch niet fr3d…:fearful:

2 likes

:watch: C E R T I N A : 200m geschroefde kroon, prachtige metalen schakelband
niet kijken naar restwaarde: drágen!
:+1:

Dat heeft te maken of een horloge met monophase, budget 200 kom je bij jacques lemans, ingersoll of davis terecht. Certina die is in aanbieding voor de helft van de prijs en ik vind die horloge ook erg mooi .

Natuurlijk Certina.

Oud Zwitsers merk met een goede innovatieve geschiedenis. Dat het onderaan de Swatchgroups marketingsstrategie hangt zegt niks.
Gewoon veel horloge voor een schappelijk bedrag.
Bold statement; Noem het gewoon een eerlijk bedrag in plaats van een berg gebakken (extra) marketinglucht.

Two cents Elf.

1 like

No brainer. Certina. Vind 'm zo op het plaatje zeker niet het mooiste Certina-model. Maar da’s natuurlijk persoonlijk. Succes en veel plezier met zoeken en beslissen!

1 like

Grappig, een fractie voor ik je reactie opende dacht ik "no brainer"
Serieus!

Elf.

1 like

Dat zelfde heb ik heeeeel vaak met m’n vrouw. Oeps Ed , nou wordt het eng. :smile: :wink:

Cheers.
Elf.

1 like

Budget 200 euro, daarom.

Allereerst vind ik het twee totaal verschillende horloges en wel op het vlak van uiterlijk als innerlijk (uurwerk). Voor €200,- zijn er heel veel leuke horloges te koop die waarschijnlijk over twee jaar ook nog wel wat opleveren. Mocht je toch voor 1 van deze twee gaan dan zeg ik ga voor de Certina. Succes met je keuze!

Maar zero emocion :smile:

Wat de klokjes betreft: gewoon kopen wat je leuk vindt, jij moet er mee lopen.