Keuze uit.. seiko monster of blancpain homage

Wat zouden jullie doen als je de keus uit hebt uit een Seiko monster of de Seiko 5 blancpain homage?
Deze staan beide bij rob op zijn site…

Doeleind is zwemmen … beetje voor de zomer en bijbehorende vakantie… en als avondklokje rondom huis…

Uitgebreid commentaar gewenst…

Monster, origineel van zichzelf. En robuust, draagt lekker en valt mooi om de pols !

Monster, maat Seiko is altijd OK

Monster

Monster natuurlijk!

Monster !
Erg fijn horloge.

Klinkt dat de monster flink wint…

Kunnen jullie wat persoonlijke ervaring vertellen? Over de monster, waarom is hij zo goed ?

Eeeh, beide. Prijzen vallen wel mee (of je moet een rode monster willen).

1e voorkeur de Monster - toch een heel eigen gezicht, dus een echte Seiko
De Seiko 5 fathoms vind ik ook wel erg mooi.

Het Monster is gewoon het meest geschikt voor de doeleinden die jij in het begin hebt geschreven. Zwemmen, zomer, vakantie. Stoer ding die tegen een stootje kan, betrouwbaar is en er nog leuk uit ziet ook.
De kwaliteit van de redelijk nieuwe Seiko Fifty Fathoms moet zich nog bewijzen. Mooi is hij wel.

Monster, veel klok voor relatief weinig geld (tu)

Ik neem er ook ieder jaar een mee op vakantie, ideaal voor zee, strand en natuur omdat hij tegen een stootje kan en het niet zo erg is als er een krasje o.i.d. op komt.

Mijn monster is een modje, hier van het forum, met o.a. saffieren glas, en dat is echt een aanrader, mooie heel lichtblauwe schijn/glans, en natuurlijk nagenoeg krasvast.
Kijk ook even bij www.monsterwatches.nl vele mogenlijkheden daar en niets dan hele goede kritieken, evenals hele goede prijzen.

Welke “blancpain” wordt dan bedoeld? Ik vind het niet op rob zijn site?

Ik neem aan de Seiko 5 fathoms. Die lijkt wel erg op Blancpains 50 fathoms.

Die “Seikopain” is uiteraard ook een prima horloge, en hoeft zich echt niet eerst te bewijzen. Het enige nadeel van dit klokje is dat het glas boven de bezel uitsteekt. Is mooi imho, maar wel gevoeliger voor beschadigen dan een Monster.

ah…gevonden, de Phantom is wat makkelijker bij verschillende gelegenheden te dragen mi. Monster is meer uitgesproken.

Monster, door zijn originele uitstraling. Of doorsparen voor een Blancpain FF ;).

Ik krijg binnenkort de SNZH57 binnen. Volgens mij de mooiste uit de reeks. Die ga ik ook zelf dragen :slight_smile: en dat wil heel wat zeggen!

Vind de Fathoms verreweg mooier, jammer dat het niet origineel van Seiko is.

robbie409 Schreef:

Ik krijg binnenkort de SNZH57 binnen. Volgens mij
de mooiste uit de reeks. Die ga ik ook zelf dragen
:slight_smile: en dat wil heel wat zeggen!

Is dat die met de goudkleurige accenten?
Komt die ook te koop?

Zie overigens mail, of onderstaand :slight_smile:
" van dit horloge,
SNZH55 - Seiko 5 fathoms
zie ik verschillende wijzerplaten (made in Japan en een andere). Ook zie ik bij een vergroting: “dit is de K versie”.
wat is het verschil?"

Zou ook voor het Monster gaan vanwege de waterdichtheid. Als je ermee wilt zwemmen enzo kun je toch maar beter het zekere voor het onzekere nemen. De Fathoms zijn welliswaar ook 10 atm ‘waterdicht’ en dat zou voor zwemmen natuurlijk voldoende moeten zijn, maar je weet het maar nooit. Als je eens een keer vanaf ‘de hoge’ in het water wilt duiken, kan het met 10 atm en wat pech ook maar zo een keer misgaan. Met een monste (20 atm) heb je dat niet zo gauw!