Keuze voor juwelier of webshop

een oud topic. maar ik overweeg een Omega aan te schaffen het verschil tussen de AD (viel niet over prijs te praten) en grijze handlaar (uit Arnhem) scheelde wel 20%. Is het dan wel betrouwbaar gezien dit gigantische prijs verschil? Hoeveel marge heeft een AD dan wel niet op een dergelijk horloge?

Nick, als je geld over hebt zou ik naar de juwelier gaan.

Uiteraard wel even checken of je een authentiek horloge koopt met alle papieren en garantie.

1 like

Ik wil hem nieuw bestellen bij William Wien. Lijkt me een betrouwbare toch?

Ja

2 likes

Oui!

Het is echt compleet afhankelijk wat ik zoek en of het in Nederland te krijgen is. Is het niet te verkrijgen in Nederland? Dan bestel ik het online.
Is het wel te verkrijgen in Nederland, maar ook online? Dan kijk ik wel naar het prijsverschil. Het liefst koop ik alsnog bij een juwelier, maar als het prijsverschil te groot is, dan koop ik het online. Zo heb ik bij Brandfield een Monster gekocht. Dat scheelde 144 euro t.o.v. de juwelier. Soory, maar die 30% stak ik liever in mijn eigen zak.

Als ik naar een juwelier ga, dan ga ik het liefst naar twee juweliers. Deze mensen zijn gewoon klantvriendelijk tot echt gemeend enthousiast, luisteren naar je wensenā€¦ kortom, leuk om naar toe te gaan. Je hebt echter ook juweliers die uit de hoogte doen en daar heb ik helaas de meeste ervaring mee. Als een horloge echt nergens anders te krijgen en ik sta er dan toch, dan koop ik het wel, maar het hun gunnen is anders haha.
Een keer ben ik echt weg gelopen bij een juwelier. Ik wilde graag een horloge passen en dat ging echt met pijn en moeite. Maakt niet uit, uiteindelijk mocht ik passen. De beste man had helaas het lef om te vragen hoe ik dacht te willen betalen. ā€œNou, gewoon pinnenā€, maar hij bedoelde eigenlijk of ik wel kon betalen. Ik hou het altijd netjes, hou absoluut er niet van om te laten merken wat er op mijn rekening staat, maar deze ene keer kon ik het niet laten en opende mijn bank app en liet mijn spaarrekening zien, waarop ik zei dat ik erg teleurgesteld was in zijn reactie. Het meest vervelende was dat een paar andere klanten wel naar behoren werden geholpen. Jammer, maar we gaan geen zaken doen. En ik vond het Ć¼berhaupt belachelijk, want het was niet eens echt een duur horloge. Zo maakte ik dus kennis met een andere juwelier in het Haagse en wat een verademing was dat zeg!
Helaas ook mindere ervaring met andere juweliers. Ik tref het niet echt haha. Ok, ik ga niet in jasje, dasje naar een juwelier, maar kleed me ook niet slonzig. Eigenlijk gewoon casual, maar zo zien veel andere klanten er ook uit. Komt het doordat ik licht getint ben? Komt het doordat ik nog erg jong oog (ja, ik moet mijn ID nog steeds bij de kassa laten zien als ik een fles wijn of bier wil kopen, maar ben inmiddels toch echt 39 hahaha)? Ik heb echt geen idee, of zijn de meeste juweliers gewoon zuurpruimen of hebben ze de passie verloren?

Voor mij zijn het eigenlijk twee stenen winkels, met uitzondering een andere juwelier als ik iets zoek wat nergens anders te krijgen is en anders internet. Ik had het graag anders gewild, maar de meeste juweliers kunnen me gestolen worden :man_shrugging:

2 likes

Ik vroeg bij een AD altijd 15% korting. Lukte vrijwel altijd. Ik vind luxe merken nu belachelijk duur, dus ik kom er niet meer.

dat lukte me dus niet bij de juwelier. Viel niet te praten over de prijs. En als ik dan zie dan via grijs het horloge 1200 euro goedkoper isā€¦

Kijk ook eens op Chrono24 binnen de EU als locatie bij de filters

1 like

Doe mij maar een online dozenschuiver.
Ik ben niet in de markt voor exclusieve horloges en alles waar ik interesse in heb is online te vinden maar dan goedkoper.
Moet ik dan gaan bedelen om korting terwijl ik die prijs ergens anders sowieso al krijg? Mij niet gezien.
De gunfactor voor de juwelier zie ik ook niet, die webshopeigenaar heeft ook een business te runnen toch?
Komt ook nog bij dat online bestellen makkelijker en sneller is en thuis wordt afgeleverd en er een grotere kans bestaat dat de horloges niet door 100 man al zijn gepast of maanden in een vitrine hebben gelegen :thinking:
Hoe het dan zit met passen? Dat doe ik thuis wel. Ik weet inmiddels wel wat me wel of niet past en als het niets is schuif ik het door of stuur het gewoon terug. Daar doe ik niet moeilijk over en als de webshopeigenaar dat wel doet is dat zijn probleem, dat is zijn risico.
Zo, nu is het tijd voor een bakkie azijn :grin:

3 likes

Als ze een mooie aanbieding hebben ben ik er ook niet vies van :grin: