Keuze. Welke zou het worden als je voor € 550,- een dresswatch zou aanschaffen?

Mag een handopwinder zijn. Maximale doorsnede van 40mm. liefst met datum. Geen chrono. lederenband. Geen edelmetaal. Wie heeft er een idee?

Tissot , Stowa, Meistersinger,Fortis om er een paar te noemen.

Buiten een hele rits vinateg horloges? Een Stowa.

Vintage Omega.

misschien moet het iets specifieker zijn. model enz.

Mijn beste,

De keus zou vallen op de Tissot ‘Le locle’ serie. Verguld met een mooie rundlederen band, daarmee kan je 24 uur voor de dag (en nacht) komen.
Als goede tweede de Longines ‘Conquest’ replica 35 mm in staal met eveneens een mooie rundlederen band.

Orologio Signaturis Temporis

Tja, dat weet ik eigenlijk niet zo. Ik denk nu: rond, staal, zwarte wjizerplaat, kleine secondewjizer, ‘dagger’ wijzers, bol glas, jaren '50 of '60, misschien military met grote cijfers (maar ja, dan is het eigenlijk geen dresswatch meer). Ik heb er zo een gehad, maar die was uit 1953 en maar 32 of 33 mm, dat was echt te klein. 35-37 vind ik prima. Automaat of handopwinder maakt me niet echt uit, maar het opwinden geeft wel een speciaal gevoel.
Zoiets lukt wel een keer voor onder de Eur 550,00.

Morgen wil ik waarschijnlijk weer iets anders.

Is de longines er voor € 550,-? Het is wel een prachtig merk. heb ff gekeken op het net…maar kan hem niet echt goed vinden voor die prijs.

Deze… de Stowa Antea kleine sekunde. Een merk met een doorlopende historie en het model dat het origineel zeer dicht benaderd. En dat voor 399 euro :slight_smile:

Vr gr Ron

Ik zou persoonlijk voor één van deze twee gaan :

MeisterSinger No1 ( 570 euro ) :

Tissot Le Locle ( 330 euro ) :

groetjes nelleke.

freakazooi Schreef:

Is de longines er voor € 550,-? Het is wel een
prachtig merk. heb ff gekeken op het net…maar kan
hem niet echt goed vinden voor die prijs.

Mijn beste,

Ik heb dit prachtige horloge vorig jaar (augustus) gekocht bij Van Willegen voor € 525,- Hier is wel een leuke korting van af gegaan ivm de aankoop van een paar ringen, maar toch!! Doch zijn grote broer van 40 mm is beduidend hoger in prijs (voorjaar 2007 € 1310)

Orologio Signaturis Temporis

Op dit moment zou ik dan zoiets kiezen

Ik zou eens in de Russische hoek gaan kijken. Hou je nog geld over voor een goede fles vodka ook !

groet
Mark

Als ik op de vintage-toer zou gaan, zou het wellicht een Omega worden. En anders zou ik in die prijsklasse zeker eens kijken bij Zeno.

Ik heb even zitten rekenen. De meeste Poljots zou ik geen dresswatch durven noemen. Maar een Journey bijvoorbeeld, zo’n 250 Euro of zo. Hou je 300 over voor wodka. Dat wordt feest… :wink:

Als je die wodka nou niet opkrijgt moet je maar even bellen :smiley:

Nee even serieus, ik vind de Tissot Le Locle een hele goede optie, en dan heb je ook nog een beetje over.

Groeten,

Stefan

Die stalen Le Locle is mooi, hè ? Ik heb hem sinds kort ook, maar wel gelijk de band vervangen door een hagedis van Hirsch: de fijne structuur van de plaat komt dan terug in de band. Supermooie klok voor weinig. Mijn Datejust kroop van angst onder de tafel toen ik de Le Locle aan hem voorstelde, haha.

Vierkant of rechthoekig.
Is nieuw eigenlijk weinig moois meer in te vinden maar een Tissot Lisboa of dat rechthoekige model van Louis Erard van ik denk 1998 .
Vintage is er wel meer te vinden,dat maakt het zoeken nou zo leuk.

hij is inerdaad mooi ja.
heb je misschien een foto van die van jou? ben wel benieuwd hoe t eruit ziet met een ander bandje.

Voor plusminus 350 is de Tissot Le Lockle met een zwarte of zilveren wijzerplaat en een zwarte leren band een uitstekende keus. Gerenommeerd merk, automaat en stijvol. Er is ook een model met een gangreserve aanduiding.