Keuze: zgan Tissot PRC200 Chrono OF 2ehands Tissot Le Locle Chrono

Ik sta voor een keuze.
Ik kan een Tissot PRC200 Chrono Automatic kopen van juni dit jaar, slechts paar keer gedragen, aankoopbon nog aanwezig,

OF een Tissot Le Locle Chrono Automatic van 5 jaar oud, zonder certificaat of aankoopbon (via Marktplaats), gebruikerssporen op de band, verder als nieuw. Prijs zal ongeveer gelijk zijn.

De PRC200 heeft een nieuw caliber uurwerk: ETA C01.211 dit nieuwe caliber is deels gebaseerd op het befaamde Lemania 5100 uurwerk.
[img]http://www.youtube.com/watch?v=fIG7p7yhqqQ/img]

de Tissot Le locle heeft een Valjoux uurwerk

Vraag is: Waar zou jij voor kiezen en waarom? En hoe groot zijn de kwalitatieve verschillen (uurwerk, soort automaat, glas, etc).

Benieuwd naar jullie reactie!

mvg,
Bob

Ik zou by far voor de Le Locle kiezen. Dat is gewoon zo’n mooie horloge en al helemaal de uitvoering die je hier laat zien. Kwalitatief verschil durf ik zo niet te zeggen.

Le Locle!

Smaken verschillen. De le Locle is meer klassiek, de PRC200 meer trendy.

Wat mij betreft de Le Locle Chrono.
Een hele klasse hoger dan de PRC200.

Ik heb zelf enige tijd geleden de PRC200 gepast.
Veel horloge voor je geld.
Nadelen echter:
Het horloge oogt vrij goedkoop qua afwerking;
Het gaat niet onder de mouw van je overhemd passen (16,5mm ofzo);
De band is te smal in verhouding tot de kast. Is werkelijk geen gezicht.

Le Locle (tu) +1 minder trendgevoelig, stijlvoller en beter afgewerkt.

Denk je eraan dat het uurwerk wel een beurtje zal moeten hebben.

Denk je er ook aan dat een horloge zonder papieren van MP een risico met zich meebrengt? Tissot is ook een populair merk bij slimme Chinese replicafabrikanten.

Dat is inderdaad een risico. Hoe onderscheid ik een echte van een nepperd, ofwel, waar moet ik op letten als horlogeleek?

vind de prc200 een stuk mooier. Vind de le locle te kitsch ( in de spreekwoordelijke zin, in zeker zin is het ook kunst natuurlijk :wink: )

De Le Locle vind ik mooier. Een dagaanduiding vind ik persoonlijk ook prettig. Mis alleen lume.

Maar voor alledaags zou ik meer gaan voor iets als de PRC.

Heeft iemand hier nog ideeën voor?