Keuze

Hoi luitjes,

Als jullie moeten kiezen waar zouden jullie dan voor gaan?

• Steinhart Ocean Vintage Military
  • Aramar Artic Marine (of Ocean)

Ben benieuwd!

Groet Elmar van H.

Steinhart. Al enkele vliegers van gehad. Steeds van goede kwaliteit en met een Zwitserse basis…

Ik heb geen ervaring met Aramar…

Mvg

1 like

Sowieso geen Aramar dus dan maar de Steinhart.

2 likes

Steinhart!

:grin: klinkt sowieso niet heel enthousiast over beide opties. Wat zou je dan kiezen in deze klasse?

Easy choice. Maar je zoekt dus een duiker voor rond de € 350?

350, liefst minder :wink:
Maar vond vooral deze twee leuk qua looks. Heb al veel duikers gehad, en deze zijn beide net wat anders dan wat ik al heb gehad.
Is 350 overigens een gangbare prijs voor de Steinhart OVM? De Aramar heb ik voorbij zien komen hier voor 145/175 eurie.

Ja dat is vrij gangbaar. Voor een OVM1 moet je zelfs 500+ lappen.

Ok. En het verschil zit hem dan dus voornamelijk in de kleur wijzerplaat toch.

Dan zou ik voor de seiko gaan!

1 like

Seiko is top, maar heb er al aardig wat gehad en wil weer eens wat anders.
:blush:

Ik zou een Squale zoeken! Geweldige geschiedenis mbt scuba diving.

Maar geen squale hommage dan :raised_hand: Dan kan je beter voor de Steinhart gaan.

Er is kwalitatief niets mis met die 2 horloges, maar als je voor een “microbrand” gaat zou ik een origineel ontwerp verregaand prefereren.

De Aevig Huldra heeft een tijdje op mijn lijstje gestaan, maar de eerste versie is uitverkocht. Website zegt "stay tuned for version two"
https://aevig.com/huldra/

Hier een lijstje microbrands (maar een deel is wel buiten budget):

Of doorsparen voor een gebruikte Certina DS Action Diver. €430-€530 moet haalbaar zijn voor een nette. Meer aanbod op Uhrforum dan hier. Je weet dat €430 slechts €80 meer is dan €350 hè? :imp: :yum:
Deze heb je net gemist:

Anders kom je bij Orient of Citizen, als je wat anders dan Seiko wilt.

1 like

Zo!!! Goeie lijst zeg!!! Heb die Certina al gehad, even als de Prometheus Posseidon. Maar ook de Helm Vanuatu, een Cover coa5.05 Valjoux ETA, enz Naast alle Seiko.
Ik vind de Borealis Seaferer 2 ook mooi maar erg groot.
Keuzes, keuzes…
:slight_smile:

Met het mes op de keel, dan maar de Steinhart

3 likes

Precies dezelfde mening hier…

2 likes

Steinhart OVM: draagt heerlijk, loopt goed, prachtige prijs/kwaliteit verhouding!
Poor men’s Milsub…:wink:

3 likes

Squale Tropic Atmos GMT :wink:

1 like

Ik heb nooit een Aramar gehad, wel meerdere Steinhart’s. En dat zijn beste horloges voor het geld.

1 like