Keuzehulp 3 Steinhart modellen

Ik sta weer voor een keuze waar ik jullie hulp bij kan gebruiken;

Na nooit eerder een horloge te hebben gedragen heb ik vorig jaar het horlogevirus opgelopen. Sindsdien heb ik mijn zinnen gezet op het merk Steinhart. Na heel veel erover te hebben gelezen heb ik mijn keuze weten te verkleinen naar 3 van hun modellen.

De Ocean One VINTAGE Red/ New
De Ocean Vintage Military / New
De Ocean 44 automatic ceramic

Ik val wel op een vintage look horloge, kan een datum waarderen, maar ben er nog niet over uit of ik deze ga missen als ik m niet heb. Ben daarentegen ook gecharmeerd van de wijzerplaat van de 44, die een bepaald glinster effect heeft op alle 5 minuten posities.
Minpunt van de 44 vind ik dan weer dat deze de parel mist op de 12 uur positie die de andere 2 wel hebben. (Heel vreemd want ik zie dat deze er wel ooit op heeft gezeten). Voordeel is wel weer dat de bezel van de 44 keramisch is, de andere 2 aluminium.

Ik ben benieuwd naar jullie mening. Thanks!

Ik zou van deze de Vintage Military kiezen, alleen dan wel de 39mm versie. Ik weet niet hoe groot jouw polsen zijn, maar de 42mm valt best ruim.
Zelf houd ik niet zo van die mercedes-hands en heeft de Military net wat meer een tool-look.
Een ceramische bezelinsert zou volgens mij niet zo goed staan op een Vintage, geeft mi toch een teveel modern uiterlijk.
Ik vind zelf deze trouwens wel heel vet

6 likes

Ik zou gaan voor de Ocean Vintage Military. In april weer leverbaar bij gnomon watches

1 like

Nog een leuke 39 mm met ā€œvintageā€ look😜

4 likes

Gewoon deze klatser, bam!

7 likes

Die no date…

1 like

Of deze vintage look, wel 1 van de duurdere van Steinhart.

https://www.steinhartwatches.de/de/premium-line/gmt-ocean-1-black.html

1 like

Nr 3 ceramic

1 like

Wanneer je de datum heel belangrijk vindt de rode anders de militaire.
De militaire is het meest in balans. De 44 vind ik wat aan de ruime kant.

1 like

Krasjes op de kast zijn imho niet zo erg en geven horloges karakter. Krasjes op de bezel vind ik zonde en zou mij persoonlijk er voortdurend aan storen.

Qua looks valt er voor de drie wel iets te zeggen…
OkĆ©, het zijn gewoon rolex-hommage maar voor elke beurs wat wils…

Nadeel van de 44 is wel dat het een dikke klatser is.
Ik zou, moest je pols het toelaten, dus zeker voor de 44 gaan.
Veel succes ermee!

2 likes

Dank voor je input. Hoezo zou ik volgens jou moeten wachten op voorraad bij gnomon watches als Steinhart deze zelf op voorraad heeft?

Als ik eerlijk ben was ik zelfs een beetje angstig of die 42mm niet te klein zou zijn :sweat_smile:

1 like

Ik zou voor de
De Ocean Vintage Military / New Gaan , en heb dat in het verleden gedaan :grimacing::+1:

1 like

:smile: dit kan natuurlijk ook :+1:t2:

1 like

Had zelf in het begin ook mijn zinnen gezet op een 42 mm steinhart, maar kwam tijdens het passen er gelijk achter dat de kast echt groot draagt, men moet best behoorlijke polsen hebben voor z’n 42 of zelfs 44 mm.
Heb de 39 mm aangeschaft en past een heel stuk beter.
Zou persoonlijk gaan voor de vintage military, oogt ook super mooi…

3 likes

Zou gewoon uitzieken dan is die virus zo verdwenen :grinning::wink:

2 likes

2

1 like

De OVM van Gnomon is 39mm en is een limited production. Deze wordt hoog gewaardeerd.(https://youtu.be/7OzObPVYkT8)

1 like

De OVM :+1:

1 like

Die glinstering komt doordat de indexen opgelegd zijn en de randen van die metalen delen zijn gepolijst, waardoor ze die glinstering hebben.

De 44 heeft geen traditionele pearl in de zin van een ronde lume pip, maar hierbij is het driehoekje in de keramische bezel inlay geheel opgevuld met lume.

Zie hun night shot foto

Persoonlijk zou ik ze even passen, omdat ik ze groot vind vallen om de pols. Ik heb andere 42 en zelfs 44 mm horloges die kleiner vallen dan de 42 mm van Steinhart’s duikhorloges.

2 likes