Ik sta weer voor een keuze waar ik jullie hulp bij kan gebruiken;
Na nooit eerder een horloge te hebben gedragen heb ik vorig jaar het horlogevirus opgelopen. Sindsdien heb ik mijn zinnen gezet op het merk Steinhart. Na heel veel erover te hebben gelezen heb ik mijn keuze weten te verkleinen naar 3 van hun modellen.
De Ocean One VINTAGE Red/ New
De Ocean Vintage Military / New
De Ocean 44 automatic ceramic
Ik val wel op een vintage look horloge, kan een datum waarderen, maar ben er nog niet over uit of ik deze ga missen als ik m niet heb. Ben daarentegen ook gecharmeerd van de wijzerplaat van de 44, die een bepaald glinster effect heeft op alle 5 minuten posities.
Minpunt van de 44 vind ik dan weer dat deze de parel mist op de 12 uur positie die de andere 2 wel hebben. (Heel vreemd want ik zie dat deze er wel ooit op heeft gezeten). Voordeel is wel weer dat de bezel van de 44 keramisch is, de andere 2 aluminium.
Ik zou van deze de Vintage Military kiezen, alleen dan wel de 39mm versie. Ik weet niet hoe groot jouw polsen zijn, maar de 42mm valt best ruim.
Zelf houd ik niet zo van die mercedes-hands en heeft de Military net wat meer een tool-look.
Een ceramische bezelinsert zou volgens mij niet zo goed staan op een Vintage, geeft mi toch een teveel modern uiterlijk.
Ik vind zelf deze trouwens wel heel vet
Krasjes op de kast zijn imho niet zo erg en geven horloges karakter. Krasjes op de bezel vind ik zonde en zou mij persoonlijk er voortdurend aan storen.
Had zelf in het begin ook mijn zinnen gezet op een 42 mm steinhart, maar kwam tijdens het passen er gelijk achter dat de kast echt groot draagt, men moet best behoorlijke polsen hebben voor zān 42 of zelfs 44 mm.
Heb de 39 mm aangeschaft en past een heel stuk beter.
Zou persoonlijk gaan voor de vintage military, oogt ook super mooiā¦
Die glinstering komt doordat de indexen opgelegd zijn en de randen van die metalen delen zijn gepolijst, waardoor ze die glinstering hebben.
De 44 heeft geen traditionele pearl in de zin van een ronde lume pip, maar hierbij is het driehoekje in de keramische bezel inlay geheel opgevuld met lume.
Zie hun night shot foto
Persoonlijk zou ik ze even passen, omdat ik ze groot vind vallen om de pols. Ik heb andere 42 en zelfs 44 mm horloges die kleiner vallen dan de 42 mm van Steinhartās duikhorloges.