Keuzehulp en ervaring met militaire quartz?

Hoi Jarmo,

Kijk eens naar deze: https://www.kickstarter.com/projects/569227021/newmark-6bb-raf-chronograph-an-iconic-pilots-watch

Ik denk dat die geen problemen heeft met jouw activiteiten en daarnaast is het nog een authentiek horloge ook. Toeval wil dat ik er eentje heb liggen, in zo goed als nieuwstaat, 4 maanden oud, complete set. En die mag verkocht. :wink:

2 likes

De Smith’s PRS-29 van @Da_Watcher is retecool. De CWC10 vintage die @anon50762135 had was dat ook. Ze zitten allemaal gewoon netjes in elkaar.

Ik zie in termen van kwaliteit weinig verschil tussen CWC en Precista/Smiths. Het zijn allemaal leuke field horloges met klassiek Britse smoel.

Sterker nog, het maakt me geen reet uit welke je koopt, je gaat er lol van hebben. Ik neig naar Precista omdat je makkelijk leren banden kunt swappen met gewone spring bars. :slight_smile:

4 likes

Eddie van Timefactors kwam ook met deze aan toen ik vroeg of er nog een re-issue van de PRS-5 zou komen (nee dus).
Ik heb even getwijfeld maar omdat er geen standaard secondenwijzer is zie ik er vanaf. Je kan op het eerste gezicht nl. niet zien of ie loopt tenzij je continu de chronograaf laat meelopen.

De specs zijn verder wel prima!

1 like

Ik vind het een heel leuk ding. Hij krijgt alleen bij mij vanwege de te grote collectie geen draagtijd en dat is gewoon zonde. Hij doet niet onder voor CWC, die ik ook heb gehad (in automaat versie).

1 like

Als je die twee horloges in je openingspost nou even in de blender gooit krijg je deze:

4 likes

Zonder datum helaas.
Nog meer helaas is dat deze sinds eind vorige maand uitverkocht is en niet meer terugkomt (iig niet met COSC).

2 likes

Yes, die zoek ik ook nog 2e hands. Dus als je 'm ooit kwijt wil :hugs:

1 like

Het kleinst wat ik gehad heb was 38mm en dat was nog wel prima (Sarb033). Ik vind het vooral fijn als het horloge niet te dik is. Maar richting de 36mm weet ik dus niet zeker, al staat hij bij @Galf helemaal niet te klein vind ik (en hij zou ongeveer dezelfde polsen hebben als ik).

2 likes

Ik vind hem erg mooi! Hij is alleen maar 50m waterdicht en heeft geen schroefkroon. Helaas ook geen fixed lugs of saffier glas.
In dit geval blijf ik door zoeken maar hij is wel mooi! :slight_smile:

1 like

Ik vind de precista niet klein ogen! Wat zijn de afmetingen van de Zeno?

1 like

De PRS-10 is op het oog net zo breed als de SARB maar wel wat korter in hoogte/L2L. Door het bolle saffier is de totale dikte wel meer in balans. Ik meen dat @Fate_Amenable_To_Change die ook wel “dikkerdjes” noemt :blush:
Maar het is een keurige herenmaat en op leer staat ie zelfs ietwat chique.

De Zeno PRS-3 heeft dezelfde afmetingen als de CWC maar wel saffier ipv mineraalglas. Ook 30 Bar, 20mm lugs etc.en niet te vergeten een datum. En het scheelt de helft in prijs als je 'm nog ergens kan vinden.

Overigens, het schijnt dat Timefactors weer een reïncarnatie van de PRS-3 op de tekentafel heeft liggen.

Edit: en ik vergeet steeds te melden dat het met 11,2 mm één van de platste 30 bar duikers is die ik heb gezien.

2 likes

Zoek een goede tweedehands Marathon TSAR, voldoet ruimschoots aan alle eisen/wensen. Mijn absoluut favo Mil issued klok :slight_smile:

Of een Traser. Ik heb een blackstorm pro. Horloge draagt echt heerlijk. Licht van gewicht. Quartz, oerdegelijk, tritium lume.

Alleen een wstchnerd kan zich druk maken om bovenstaande futiliteiten :joy:, waarvoor hulde.

Mijn Casio worldtimer van twee tientjes: Afghanistan, Irak, Jemen, Belize, de West, Noorwegen etc. Van ongeveer -20 tot +45 graden in zwembadwater, ijswater, zeewater, zweetwater en badwater. Daarnaast tijdens stoffige activiteiten, hele hoge activiteiten, koude activiteiten ter land-zee-lucht-ondergronds veelvuldig gebruikt. Had ik al gezegd dat het batterijtje ruim 10 jaar mee gaat?

Een beter advies kan ik niet geven, en elke cent meer is er een teveel. Tenzij je een excuus zoekt voor een NA.

4 likes

Stiekem mee eens :wink: al valt het wel in de gshock categorie en niet echt Milspec/issued.

1 like